H εορταστική περίοδος βρίσκεται προ των πυλών και σύντομα τα inbox των καταναλωτών θα κατακλυστούν από εορταστικά email προσφορών! Για τα eCommerce brand και online store, αυτό συνεπάγεται τεράστιες δυνατότητες αλλά και μια σοβαρή πρόκληση. To κλειδί για επιτυχημένο εορταστικό eCommerce email marketing έγκειται στο να γνωρίζετε ακριβώς τι πρέπει να κάνετε και τι να αποφύγετε.
Σε αυτό το άρθρο λοιπόν θα δούμε βασικά do's και don'ts που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε εντυπωσιακά emails για τις γιορτές.
Γιατί το εορταστικό eCommerce email marketing είναι απαραίτητο;
Τα εορταστικά newsletter δεν είναι μόνο μια απλή ενημέρωση. Είναι ισχυρά κανάλια για την αύξηση των εσόδων και την ενίσχυση των σχέσεων με τους πελάτες. Ακολουθούν οι λόγοι για τους οποίους το email marketing είναι απαραίτητο κατά τη διάρκεια των διακοπών:
- Υψηλό ROI: Το email marketing αποδίδει κατά μέσο όρο εντυπωσιακά $36 για κάθε $1 που δαπανάται.
- Προτιμώμενο κανάλι: Σχεδόν το 60% των καταναλωτών προτιμούν να λαμβάνουν προσφορές για τις γιορτές μέσω email.
- Αυξημένo engagement: Οι πελάτες αναζητούν ενεργά προσφορές λόγω της εποχής, γεγονός που οδηγεί σε υψηλότερα ποσοστά ανοίγματος και κλικ.

Πώς όμως θα διασφαλίσετε ότι η επιχείρησή σας θα ξεχωρίσει εκεί έξω ανάμεσα σε τόσο ανταγωνισμό;

Τα Do's για το εορταστικό eCommerce email marketing
Ας ξεκινήσουμε βλέποντας τα Do's για να κάνετε τις καμπάνιες σας ελκυστικές, αποτελεσματικές και αξέχαστες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αιχμής. Σημαντικό είναι πάντα βέβαια να έχετε κατά νου, το τι κάνει η δική σας επιχείρηση και ποιο είναι το κοινό-στόχος ενόσω βελτιστοποιείτε τις καμπάνιες σας.
🤟Κάντε segmentation στο κοινό σας
Αντί για ένα γενικό email, προσαρμόστε το μήνυμά σας σε συγκεκριμένες ομάδες πελατών με βάση παράγοντες όπως οι προηγούμενες αγορές, η τοποθεσία ή το ιστορικό engagement. To segmentation ενισχύει τη συνάφεια και κάνει πολύ πιο πιθανή μια ολοκλήρωση συναλλαγής καθώς το σωστό μήνυμα φτάνει στο σωστό παραλήπτη.
🤟Ρυθμίστε αυτοματοποιημένες καμπάνιες
Το γνωστό σε όλους "timing" είναι εξαιρετικά σημαντικό κατά τη διάρκεια των εορταστικών αγορών στο εορταστικό eCommerce email marketing, ειδικά καθώς οι αγοραστές αναζητούν δώρα της τελευταίας στιγμής. Αυτοματοποιήστε λοιπόν διάφορες ενέργειες από την αγοραστική εμπειρία για να ενεργοποιούνται τις κατάλληλες για να αυξάνονται οι πιθανότητες να πετύχετε τον παραλήπτη σε στιγμή που είναι πιθανό να ολοκληρώσει μια συναλλαγή.
🤟Χρησιμοποιήστε εορταστικά template και σχέδια
O σχεδιασμός που συνάδει με το πνεύμα των ημερών κάνει τα email σας πιο ζεστά, επίκαιρα και φιλόξενα. Περιλάβετε χρώματα όπως το κόκκινο, το πράσινο και το χρυσό, μαζί με εποχιακά γραφικά όπως νιφάδες χιονιού ή εικονίδια δώρων, γιρλάντες και ταράνδους. Οι περισσότερες πλατφόρμες email marketing προσφέρουν εύκολα επεξεργάσιμα template, τα οποία μπορείτε να εξατομικεύσετε περαιτέρω για μια αυθεντική πινελιά.
🤟Δοκιμάστε και βελτιστοποιήστε για κινητά
Με τους περισσότερους αγοραστές των διακοπών να περιηγούνται στα τηλέφωνά τους, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλίσετε ότι το εορταστικό eCommerce email marketing είναι φιλικό προς τις κινητές συσκευές. Κάντε προεπισκόπηση ή ακόμη και A/B testing διαφορετικών καμπανιών για τις γιορτές σε κινητά και τάμπλετ.
🤟Προσφέρετε αποκλειστικές προσφορές και εκπτώσεις
Οι αποκλειστικές με χρονικό περιορισμό προσφορές δημιουργούν μια αίσθηση επείγουσας ανάγκης και κάνουν τους συνδρομητές να αισθάνονται ότι αξίζουν. Μπορείτε μέσω του segmentation να δώσετε έγκαιρη πρόσβαση στους πιστούς πελάτες ή ακόμη να στείλετε υπενθυμίσεις για τις εκπτώσεις τόσο σε SMS όσο και σε email μέσω από εργαλεία και εφαρμογές για να παραμείνετε στο μυαλό τους.

🤟Εξατομικεύστε όσο το δυνατόν περισσότερο
Οι σημερινοί πελάτες περιμένουν επιμελημένες συστάσεις, προσφορές και επικοινωνίες με βάση το μοναδικό ιστορικό τους. Οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες προσφέρουν επιλογές και ενέργειες που σας επιτρέπουν να εξατομικεύετε τα μηνύματά σας με βάση τα μοναδικά στοιχεία του κάθε παραλήπτη ώστε να γίνεται πιο προσωποποιημένη.
🤟Ξεκινήστε νωρίς
Μια ακόμη συμβουλή που προτείνουμε στις online επιχειρήσεις γύρω από το εορταστικό eCommerce email marketing είναι να ξεκινήσουν τις καμπάνιες τους εγκαίρως. Αυτό βοηθάει να ξεφύγετε από τον καταιγισμό email που δέχεται το αγοραστικό κοινό κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και να δημιουργήσετε ενθουσιασμό γύρω από αυτό που έχει να προσφέρει η πώληση. Μπορείτε επίσης να ενθαρρύνετε τους αγοραστές να δημιουργήσουν τα wishlist τους για τις γιορτές, ώστε να τους κρατήσετε ουσιαστικά απασχολημένους.

Τα Dont's για το εορταστικό eCommerce email marketing
Από την άλλη αξίζει επίσης να δούμε τι είναι καλό να αποφύγετε για να διασφαλίσετε ότι οι εορταστικές καμπάνιες παραμένουν αποτελεσματικές και δεν "πέφτουν στο κενό".
👎Μην στέλνετε καμπάνιες με ένα μόνο μήνυμα
Το επιτυχημένο email marketing για τις γιορτές έχει να κάνει με τη δημιουργία μιας διαλογικής σχέσης και όχι μόνο με μεμονωμένα μηνύματα. Αν βασίζετε τις επικοινωνίες σας σε ένα μόνο μήνυμα χάνετε ευκαιρίες μετατροπής. Συνιστούμε να ετοιμάστε στρατηγικές καμπάνιες με πολλαπλά βήματα για να δημιουργήσετε ένα καθοδηγούμενο αγοραστικό ταξίδι για τις εορταστικές αγορές.
👎Μην γεμίζετε με εικόνες και GIF
Τα οπτικά στοιχεία είναι ελκυστικά και κάνουν το εορταστικό eCommerce email marketing πιο θελκτικό, όμως η προσθήκη πάρα πολλών μπορούν να κατακλύσουν τους αγοραστές και να επιβραδύνουν τους χρόνους φόρτωσης καθώς και να αποπροσανατολίσουν από τις βασικές και σημαντικές πληροφορίες. Περιορίστε τον αριθμό των εικόνων που χρησιμοποιείτε και συμπιέστε τα αρχεία για ταχύτερους χρόνους φόρτωσης.
👎Μην αγνοείτε τα δεδομένα
Η παρακολούθηση των μετρήσεων απόδοσης είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτιστοποίηση των καμπανιών σε πραγματικό χρόνο. Δοκιμάστε και παρακολουθείτε ζωντανά δεδομένα για να εντοπίζετε τις ώρες με τις καλύτερες επιδόσεις και να τις προσαρμόζετε ανάλογα με τις ανάγκες.
👎Μην κάνετε τις καμπάνιες και τα μηνύματα περίπλοκα
Κατά τη διάρκεια των εορταστικών δαπανών, η σαφήνεια είναι ζωτικής σημασίας. Αποφύγετε τα ακατάστατα email με υπερβολικές προσφορές ή μακροσκελές κείμενο. Κρατήστε το εορταστικό eCommerce email marketing σας εστιασμένο και άμεσο και χρησιμοποιήστε σαφείς CTA για να αποφύγετε τη σύγχυση.
Το εορταστικό eCommerce email marketing μπορεί να οδηγήσει σε εξαιρετικά αποτελέσματα όταν προσεγγίζεται με πρόθεση και στρατηγική. Ακολουθώντας αυτά τα do's και don'ts, μπορείτε να ξεχωρίσετε ανάμεσα στα γεμάτα inbox και να δημιουργήσετε ουσιαστικές συνδέσεις με το κοινό σας κατά τη διάρκεια της χριστουγεννιάτικης περιόδου. Παρέχοντας πολύτιμα, σχετικά με τις διακοπές email θα κρατήσετε τους συνδρομητές engaged και θα καλλιεργήσετε την αφοσίωση και μετά την περίοδο. Ξεκινήστε λοιπόν τον προγραμματισμό της καμπάνιας σας με παρρησία και σύνεση!