Πλέον είναι δεδομένο ότι ο ακρογωνιαίος λίθος μιας επιτυχημένης στρατηγικής είναι ο συνδυασμός. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να επικεντρωνόμαστε μόνο σε μία πλατφόρμα αποκλειστικά για να προωθήσουμε το brand μας μέσω marketing. Πρέπει να χτίσουμε ένα πολυκαναλικό πλάνο που θα περιλαμβάνει για παράδειγμα μια μίξη από socia media, SEO, email marketing, SMS marketing ή οτιδήποτε άλλο έχει ανάγκη η επιχείρησή μας.

Ένας τέτοιος τύπος στρατηγικής έχει μεγαλύτερη απήχηση και δημιουργεί μια ανθεκτική σχέση με το κοινό. Αν και ίσως είναι δύσκολο να το αναλογιστεί κανείς, το SMS marketing παραμένει εξαιρετικά αποτελεσματικό για να προσελκύσει πελάτες και να προωθήσει ενημερώσεις για προσφορές. Είναι ένα ισχυρό εργαλείο για το eCommerce και μπορεί να χτίσει την αξιοπιστία προς το brand σας. Ας δούμε λοιπόν τρόπους που μπορείτε να το αξιοποιήσετε προς όφελός σας.

eCommerce στρατηγική: Τι είναι και πώς να την εφαρμόσεις
Η eCommerce στρατηγική σχεδίαση που αξίζει να ακολουθήσει κάθε eshop μέσα στο 2024

Τι είναι όμως το SMS marketing & ποια τα οφέλη του;

Το SMS marketing είναι ένα είδους marketing στρατηγικής που περιλαμβάνει άμεση επικοινωνία μέσω σύντομων μηνυμάτων, με τις επιχειρήσεις να το αξιοποιούν κυρίως για τις mobile συσκευές πελατών. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για προώθηση προϊόντων, για προσφορές και εκπτώσεις και για ενημέρωση των πελατών γύρω από την κατάσταση των παραγγελιών τους.

Λαμβάνοντας πάντα άδεια από τους παραλήπτες -gotta keep it GDPR compliant-, οι πωλητές μπορούν να εξατομικεύσουν και να προσαρμόσουν τα μηνύματα στις αγοραστικές προτιμήσεις των αγοραστών.

Τα βασικά του οφέλη είναι:

  • Άμεση επικοινωνία & ενημέρωση
  • Πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης
  • Εντυπωσιακή αναλογία απόδοσης-κόστους
  • Προσέγγιση που βάζει στο επίκεντρο το mobile
  • Μετρήσιμα αποτελέσματα

Βήμα-βήμα η χρήση του SMS Marketing στο eCommerce

Για να το εφαρμόσετε θα πρέπει να κατανοήσετε τα χαρακτηριστικά του, αλλά και όλα όσα πρέπει να έχετε υπόψη για να δομήσετε και να εφαρμόσετε μια τέτοια στρατηγική.

Οθόνη κινητού με πλατφόρμες SMS marketing

1. Κατανοείστε τις νομικές απαιτήσεις

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε τους κανόνες και τις νομοθεσίες γύρω από τη χρήση και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Πρέπει να φροντίζετε πάντα να λαμβάνετε ρητή συγκατάθεση πριν προσθέσετε οποιοδήποτε ή χρησιμοποιήσετε κάποιον αριθμό για συναλλαγές ή διαφημιστικούς σκοπούς.

🚫
Προσοχή! Ποτέ μην χρησιμοποιείτε αριθμούς από αγορασμένες ή άγνωστες λίστες καθώς η αποστολή μηνυμάτων χωρίς συγκατάθεση είναι παράνομη.

Στην Ευρώπη, το πλαίσιο που απαιτείται γύρω από τη συγκατάθεση και επεξεργασία δεδομένων είναι το GDPR. Εκτός όμως από τη συγκατάθεση, είναι σημαντικό οι παραλήπτες να έχουν και να γνωρίζουν έναν τρόπο για να αποχωρήσουν εύκολα εάν δεν επιθυμούν να λαμβάνουν ενημέρωση, καθώς είναι πλέον και απαιτούμενο συμμόρφωσης σε πολλές μορφές επικοινωνίας για τις επιχειρήσεις.

👉 Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την email λίστα που θέλετε να φτιάξετε ως μέρος της email marketing στρατηγική σας.

Πώς χτίζεις μια email λίστα; 14 εγγυημένες τακτικές
Το email marketing είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια επικοινωνίας. Αξιοποίησε το προς όφελός σου και χτίσε την απόλυτη email λίστα.

2. Διαλέξτε τις κατάλληλες πλατφόρμες

Μια αποτελεσματική καμπάνια εξαρτάται και από την πλατφόρμα SMS marketing που χρησιμοποιείτε. Ένα λειτουργικό λογισμικό επιτρέπει την αυτοματοποίηση, τον προγραμματισμό και την εξατομίκευση ώστε να καλύπτει ένα εύρος αναγκών και για εσάς και για τους πελάτες. Σημαντικό είναι επίσης να ενσωματώνεται σε συστήματα CRM και email marketing.

3. Χωρίστε το κοινό σας σε segments

Ο διαχωρισμός του κοινού σας σε segments είναι σημαντικό καθώς σας επιτρέπει να στέλνετε προσαρμοσμένα μηνύματα με βάση τις ενέργειές τους όπως αλληλεπιδράσεις, ιστορικό αγορών ή τα δημογραφικά στοιχεία. Μια πιο στοχευμένη προσέγγιση θα έχει αντίκτυπο και στην απόδοση των καμπανιών σας.

4. Ορίστε στόχους και ελέγξτε την πρόοδό σας

Μεγάλη σημασία έχει επίσης να καθορίσετε στόχους για την SMS marketing στρατηγική σας. Μετά τους στόχους, σειρά έχουν οι τρόποι και τα μέσα για να μετράτε και να ελέγχετε την επιτυχία τους. Αποφασίστε τι θέλετε να επιτύχετε: επαναλαμβανόμενες αγορές, προώθηση ευκαιριών, βελτίωση της εξυπηρέτησης ή ό,τι άλλο έχετε εντοπίσει για την επιχείρησή σας. Ορίστε μετρήσεις για αυτούς τους στόχους και κατόπιν παρακολουθείτε την απόδοσή τους μέσα από τα αντίστοιχα metric όπως τo conversion rate ή το click-through rate, ώστε να βελτιστοποιείτε και να τροποποιείτε τη στρατηγική σας για ακόμη περισσότερες μετατροπές.

7 conversion killer για eshop και πώς διορθώνονται
Μα πού είναι οι μετατροπές μου, ρωτάτε. Πιθανά τις εμποδίζει κάποιο conversion killer! Εντοπίστε ποιο είναι και πάμε να το διορθώσουμε.

SMS marketing: 8 Tips για τα online stores

Οι mobile συσκευές έχουν πλέον γίνει αναπόσπαστο κομμάτι σε πολλές πτυχές της καθημερινής μας ζωής, από ενημέρωση, μέχρι επικοινωνία και διεκπεραίωση πληρωμών. Τα γραπτά μηνύματα ή SMS είναι μία από τις πρώτες μορφές απομακρυσμένης αλλά άμεσης επικοινωνίας και είναι ένας πιο προσωπικός τρόπος προσέγγισης και δέσμευσης των πελατών. Παρακάτω συγκεντρώσαμε χρήσιμα tip που θα βοηθήσουν την επιχείρησή σας να πετύχει τους σκοπούς της:

💪 Εξατομικεύστε τα μηνύματά σας

Σε σχεδόν όλες -αν όχι σε όλες- τις περιπτώσεις η εξατομίκευση είναι ένας σίγουρος τρόπος για να προσελκύσετε πελάτες. Αξιοποιήστε τα διαθέσιμα δεδομένα από τις λίστες σας για να προσαρμόσετε τα μηνύματά σας. Κάντε τα πιο προσωπικά προσθέτοντας μέσα το όνομα του παραλήπτη και συστάσεις ή νέα σύμφωνα με τις προτιμήσεις ή τις προηγούμενες αγορές του. Τέτοιου είδους προσαρμοσμένα μηνύματα διαφήμισης δείχνουν στους αγοραστές σας ότι τους εκτιμάτε και πιθανά θα τους προτρέψουν να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στο brand σας.

💪 Δημιουργήστε αποκλειστικές προσφορές μέσω SMS

Σε όλους τους χρήστες αρέσει να νιώθουν ξεχωριστοί και ότι διαφέρουν από τους υπόλοιπους αγοραστές. Σκεφτείτε προσφορές που θα είναι αποκλειστικές για τους συνδρομητές στη λίστα SMS marketing που έχετε. Μερικές ιδέες θα ήταν περιορισμένου χρόνου εκπτώσεις, αποκλειστικό περιεχόμενο ή ευκαιρίες για συμμετοχή σε διαγωνισμό. Χτίστε μια στρατηγική η οποία θα βασίζεται στο κίνητρο και την ανταμοιβή ώστε να κάνετε τους χρήστες να θέλουν να ενταχθούν στη λίστα σας ενώ ταυτόχρονα τους επιστρέφετε κάτι ως ανταμοιβή.

💪 Γράψτε σύντομα και σαφή μηνύματα

Όσο πιο συνοπτικά και περιεκτικά είναι τα μηνύματά σας, τόσο πιο αποτελεσματικά πρόκειται να είναι. Προσθέστε ένα δυνατό CTA που θα ωθεί τον πελάτη να προχωρήσει σε κάποια επόμενη ενέργεια. Η ποιότητα των κειμένων σας είναι πολύ σημαντική.

💪 Φροντίστε το πρόγραμμα αποστολών σας να είναι συστηματικό

Σε οποιοδήποτε κανάλι επικοινωνίας χρησιμοποιείτε, προτείνεται να έχετε μια συνέπεια στη συχνότητα αποστολής. Αυτό συμβάλει στο να έχετε μια αξιόπιστη εικόνα για την eCommerce επιχείρησή σας. Φτιάξτε ένα πρόγραμμα επικοινωνιών ώστε να διασφαλίσετε ότι δεν συμπίπτουν μεταξύ τους και συνεπώς δεν θα βομβαρδίσετε τους πελάτες σας με απανωτά μηνύματα, email και αναρτήσεις. Βελτιστοποιήσετε τον τρόπο που ενημερώνετε τους πελάτες σας ώστε να μην γίνεστε ενοχλητικοί.

Χρήστες με mobile συσκευές

💪 Εκμεταλλευτείτε το abandoned cart checkout

Το κομμάτι των abandonded cart είναι ένα σημείο που απασχολεί τα eshop και συνεχώς αναζητούν τρόπους αντιμετώπισής του. Μπορείτε λοιπόν να αξιοποιήσετε την αυτοματοποίηση του SMS marketing για να υπενθυμίζει στους πελάτες τα προϊόντα που άφησαν πίσω. Συνδυάστε το με μια μικρή προσφορά και μια τέτοια υπενθύμιση μπορεί να κάνει τη διαφορά στα ποσοστά μετατροπών σας.

💪 Αποστέλλετε ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο

Χρησιμοποιήστε εργαλεία που θα σας επιτρέπουν να αποστέλλετε ενημερώσεις και άμεσες ειδοποιήσεις γύρω από τις επιβεβαιώσεις παραγγελιών, ενημερώσεις για αποστολή και tracking, κάνοντας έτσι ομαλή και αξιόπιστη την εμπειρία των πελατών. Ένα τέτοιο επίπεδο επικοινωνίας δημιουργεί, εκτός από αίσθημα ασφάλειας, και αίσθημα αξιοπιστίας, οδηγώντας έτσι το κοινό σας να ξανακάνει εκ νέου αγορές.

💪 Φτιάξτε μια opt-in στρατηγική

Δημιουργήστε μια σαφή διαδικασία opt-in που θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τους χρήστες στη λίστα SMS σας. Αξιοποιήστε διάφορα στάδια από τις ενέργειες των πελατών στο eshop, όπως για παράδειγμα το checkout, το email marketing, τα social media για να παρακινήσετε τους επισκέπτες σας να εγγραφούν στα εργαλεία SMS marketing που χρησιμοποιείτε. Μπορείτε να προσθέσετε κάποιο όφελος για opt-in, όπως αποκλειστικές εκπτώσεις και ενημερώσεις για νέα προϊόντα. Επικοινωνήστε τα κίνητρα σας και βοηθήστε τους πελάτες σας να κατανοήσουν την αξία των εργαλείων αυτών.

💪 Αναλύστε τα δεδομένα και βελτιστοποιήστε τις στρατηγικές σας

Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τα αποτελέσματα από τις καμπάνιες σας και να τα επεξεργάζεστε. Υπάρχουν πολλά εργαλεία για report και ανάλυση metrics ώστε να παρακολουθείτε τα delivery rates, open rates και click-through rates. H συχνή ανάλυσή τους θα σας βοηθήσει να βελτιώνετε συνεχώς τη στρατηγική σας και θα σας βοηθήσουν να κάνετε την εμπειρία πελάτη ακόμη πιο ευχάριστη.

47 eCommerce KPIs για ένα επιτυχημένο eshop
Ποια είναι τα eCommerce KPIs για ένα δυνατό και επιτυχημένο eshop και πώς να τα εφαρμόσετε αποτελεσματικά.

Το SMS marketing μπορεί να μην είναι ο πυρήνας μιας marketing στρατηγικής, αλλά είναι ένα πολύ δυνατό συμπλήρωμα σε οποιεσδήποτε ενέργειες επικοινωνίας που συχνά (και λανθασμένα), παραλείπεται. Είναι ένα είδος στρατηγικής που μπορεί να υποστηρίξει τις προσπάθειες σας για να χτίσετε μια σχέση εμπιστοσύνης με τους αγοραστές σας αλλά και να βελτιώσετε την εμπειρία τους πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την αγορά ενός προϊόντος.