Η Amazon ενώνει τις δυνάμεις της με το Better Business Bureau (BBB), τον ιδιωτικό οργανισμό που παρέχει στο κοινό πληροφορίες για επιχειρήσεις και φιλανθρωπικές οργανώσεις, για να πολεμήσει μια υπηρεσία ψεύτικων κριτικών, την ReviewServiceUSA.
Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι υπέβαλε κοινή αγωγή με την BBB κατά της ReviewServiceUSA, μιας επιχείρησης που έχει πουλήσει άγνωστο αριθμό κατασκευασμένων κριτικών πέντε αστέρων και ψεύτικων λογαριασμών στο διαδίκτυο.
Στην καταγγελία, η Amazon και η BBB λένε ότι ο review vendor (πωλητής αναθεώρησης) ReviewServiceUSA, έβλαπτε τη φήμη τους και παραβίασε εσκεμμένα τους όρους παροχής υπηρεσιών τους.
Εκπρόσωπος της πρώτης, δήλωσε στο Inc. ότι με τη λήψη νομικών μέτρων, η εταιρεία επιδιώκει να αποτρέψει τους απαταιώνες από το να προωθούν ψεύτικες κριτικές ή άλλο ψεύτικο περιεχόμενο.
Η ιστοσελίδα ReviewServiceUSA
Η ReviewServiceUSA «έριξε» το website της πριν από την κατάθεση της αγωγής, αλλά ένα αντίγραφο εξακολουθεί να είναι προσβάσιμο μέσω του internet archival tool, του Wayback Machine.
Η αρχική σελίδα της εταιρείας γράφει: «Παρέχουμε όλα τα είδη κριτικών websites εδώ». Μεταξύ άλλων, παραθέτει τα λογότυπα Google, Facebook και TripAdvisor.
Τα αναπτυσσόμενα μενού διαφημίζουν επίσης προκατασκευασμένους τραπεζικούς λογαριασμούς, λογαριασμούς social media και λογαριασμούς κρυπτονομισμάτων προς πώληση.
Η ReviewServiceUSA προσέφερε δύο υπηρεσίες της Amazon όταν το website της ήταν ακόμα online. Με μόλις 50 έως 250$, οι πωλητές της μπορούσαν να αγοράσουν δόλιες θετικές κριτικές για να αναρτηθούν στη σελίδα της homepage τους, σύμφωνα με τη μήνυση. Για 280 έως 500$, οι πελάτες μπορούσαν να αγοράσουν έναν ήδη επαληθευμένο λογαριασμό πωλητή, που δημιουργήθηκε με ψεύτικο αριθμό κοινωνικής ασφάλισης, διαβατήριο και άδεια οδήγησης.
Για 60 έως 200$, το ReviewServiceUSA πούλησε επίσης ψεύτικες κριτικές για επιχειρηματικά προφίλ BBB, σύμφωνα με τη μήνυση.
Οι συνέπειες σε BBB και Amazon
Το BBB παρέχει συγκεκριμένα προφίλ για την αύξηση της διαφάνειας για τους καταναλωτές. Και οι δύο εταιρείες υπέστησαν βλάβη στη φήμη τους λόγω του πολλαπλασιασμού αυτών των κριτικών στα website τους. Στην καταγγελία, οι ενάγοντες ζήτησαν από την ReviewServiceUSA να αναγνωρίσει όλες τις κριτικές και τους λογαριασμούς που δημιούργησε για πελάτες και, στη συνέχεια, να απενεργοποιήσει όλα τα συσχετιζόμενα websites.
«Επιδιώκουμε επίσης την απομάκρυνση των εσόδων που κέρδισαν οι κατηγορούμενοι από τις παράνομες δραστηριότητές τους», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Amazon. «Το χρηματικό ποσό που θα επιδιώξει να ανακτήσει η εταιρεία θα εξαρτηθεί από την ανακάλυψη στη μήνυση».
Ο γίγαντας του eCommerce, ο οποίος ξεκίνησε το 1994, κατέθεσε την πρώτη του αγωγή εναντίον ενός πωλητή ψεύτικων κριτικών το 2015. Ένας εκπρόσωπος λέει ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί πλέον μοντέλα σε large-language, ερευνητές και αγωγές όπως αυτή για να καταπολεμήσει τις δόλιες κριτικές. Πέρυσι, η πλατφόρμα ανέφερε ότι μπλόκαρε προληπτικά περισσότερες από 250 εκατομμύρια ύποπτες ψεύτικες κριτικές.
Η δίκη θα πραγματοποιηθεί στις 21 Ιουλίου 2025, σύμφωνα με το website του Superior Court της Washington για την κομητεία King, όπου κατατέθηκε η αγωγή.