Οι online αγορές αυξήθηκαν 7,6% πέρυσι, σύμφωνα με το  U.S. Census Bureau. Κατά γενική ομολογία, οι online αγορές λιανικής θα συνεχίσουν να αυξάνονται και μαζί με αυτές θα έρθουν και αυξημένες ευκαιρίες για κυβερνοεπιθέσεις.

Οι απειλές για τους καταναλωτές

Η παραβίαση των κωδικών πρόσβασης των καταναλωτών και η δημιουργία website - «φαντασμάτων» αποτελούν κορυφαίες απειλές κυβερνοεπιθέσεων για τους λιανοπωλητές, καθιστώντας τη διαχείριση ταυτότητας προτεραιότητα, λέει ο Nick Stuart, ανώτερος αναλυτής της RSM για τη βιομηχανία καταναλωτικών προϊόντων. 

Όπως μας πληροφορεί το RSM, τα website - «φαντάσματα» είναι websites που μοιάζουν ακριβώς με το eshop ενός λιανοπωλητή, αλλά με ψεύτικο URL. Όταν ο καταναλωτής κάνει check out σε έναν website - φάντασμα, οι εγκληματίες που οφείλονται για τις κυβερνοεπιθέσεις θα κλέψουν προσωπικές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων της πιστωτικής κάρτας. Η στρατηγική ασφάλειας περιλαμβάνει έλεγχο ταυτότητας και άλλα πρωτόκολλα πρόσβασης για την καταπολέμηση αυτών των απειλών.

UK: Ένας στους 3 buyers θύμα απάτης από second-hand site
Έρευνα που αφορά στο Ηνωμένο Βασίλειο αποκαλύπτει τους κινδύνους που κρύβουν κάποια second-hand site και γεννά την ανάγκη για μεγαλύτερη ασφάλεια στο eCommerce.

«Δεδομένων διαφόρων online πλατφορμών, οι κωδικοί πρόσβασης είναι διαδεδομένοι, από λογαριασμούς αφοσίωσης καταναλωτών μέχρι εφαρμογές καταστημάτων και συστήματα ολοκλήρωσης αγοράς», δηλώνει ο Stuart. «Μόλις παραβιαστούν τα προσωπικά δεδομένα, το ιστορικό αγορών, οι οικονομικές πληροφορίες, οι αριθμοί πιστωτικών καρτών και πολλά άλλα αρπάζονται για εγκληματική χρήση. Αν και η ασφάλεια είναι πρωταρχικής σημασίας, οι έμποροι λιανικής θέλουν επίσης να περιορίσουν την "τριβή", την απογοήτευση που βιώνουν οι πελάτες τους όταν οι online αγορές απαιτούν επιπλέον προσπάθεια και χρόνο. Οι καταναλωτές θέλουν λιγότερη ταλαιπωρία με λιγότερα κλικ για έλεγχο, παρόλο που αναμένουν ότι η διαδικασία θα είναι ασφαλής», λέει ο Stuart.

Πώς μπορεί να περιοριστεί το φαινόμενο

Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει σε αυτήν την εξισορροπητική πράξη και την ασφάλεια από κυβερνοεπιθέσεις. Οι εφαρμογές ελέγχου ταυτότητας όπως το Shopify's Shop Pay και το Amazon Pay, καθώς και πλατφόρμες πληρωμών όπως το Apple Pay μπορούν να ενισχύσουν την ασφάλεια μειώνοντας ταυτόχρονα τον χρόνο ολοκλήρωσης αγοράς. Αποθηκεύουν με ασφάλεια τις πληροφορίες των καταναλωτών, έτσι ώστε οι αγοραστές να αποφεύγουν την επανεισαγωγή δεδομένων, όπως πληροφορίες αποστολής, κάθε φορά που πραγματοποιούν μια νέα αγορά. Αυτές οι πλατφόρμες βασίζονται σε βιομετρικούς κωδικούς πρόσβασης, PIN και άλλες τεχνικές αντί για έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων και κωδικούς πρόσβασης — τακτικές που οι πελάτες βρίσκουν συχνά απογοητευτικές.

Εξισώνεται ο ανταγωνισμός με το AI λέει ο CEO του Shopify
Σε συνέντευξή του ο CEO του Shopify τόνισε ότι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να ανταγωνιστούν γίγαντες του εμπορίου μέσα από AI και social media.

«Η διαδικασία επιτρέπει γρήγορη ολοκλήρωση αγοράς και έναν ικανοποιημένο πελάτη, που ελπίζουμε ότι θα επιστρέψει για μελλοντικές online αγορές», λέει ο Stuart.

«Η ενίσχυση της διαχείρισης ταυτότητας απαιτεί επίσης ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα διακυβέρνησης δεδομένων, μετεγκατάσταση στο cloud και συνεχή παρακολούθηση των σχετικών κανονισμών απορρήτου και ασφάλειας. Αυτά τα μέτρα θα βοηθήσουν στην προστασία των δεδομένων των πελατών, στη διατήρηση της επιχειρηματικής συνέχειας και στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές», καταλήγει ο Stuart.