Η Gen A, η νεότερη γενιά που γεννήθηκε από το 2010 και μετά, ασχολείται όντως με τις online δραστηριότητες. Εκτός από τη χρήση των social media και την παρακολούθηση του YouTube, έχουν αποκτήσει μια νέα εμμονή: τις online αγορές.
Μια πρόσφατη έρευνα από την WebPurify (μέσω Fortune), μια εταιρεία εποπτείας περιεχομένου, διαπίστωσε ότι τα παιδιά στις ΗΠΑ ξοδεύουν κατά μέσο όρο περισσότερες από δύο ώρες την εβδομάδα για online αγορές. Από πάνω από 1.000 γονείς που ερωτήθηκαν, το 16% είπε ότι τα παιδιά τους είναι κάπως εθισμένα στις online αγορές και το 22% ανέφερε ότι τα παιδιά τους το προτιμούν από άλλες δραστηριότητες όπως η παρακολούθηση τηλεόρασης. Σχεδόν οι μισοί από αυτούς είπαν ότι τα παιδιά τους αγοράζουν online ρούχα και περίπου το ένα τρίτο ενδιαφέρονται για προϊόντα ομορφιάς.

Ο Alex Popken, Vice President of Trust and Safety στο WebPurify λέει ότι «πολλά παιδιά αυτές τις μέρες περνούν πολύ χρόνο στο διαδίκτυο, καθώς έχουν μεγαλώσει μέσα σε αυτό. Είναι αρκετά καλοί στο website navigation, ακόμα καλύτεροι από τους γονείς τους».
Η Gen A, η οποία αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη γενιά όλων των εποχών με πάνω από 2 δισεκατομμύρια ανθρώπους, όχι μόνο έχει πολλά χρήματα να ξοδέψει αλλά επηρεάζεται εύκολα και από το online marketing. Ο Popken λέει ότι συχνά αγοράζουν προϊόντα επειδή τα έχουν όλοι οι άλλοι ή επειδή πιστεύουν ότι θα ανεβάσει το στάτους τους.
Η Mindy Weinstein, η οποία διευθύνει μια εταιρεία digital marketing, είχε εξηγήσει στην Washington Post ότι τα παιδιά αυτής της γενιάς προσπαθούν να βρουν τη θέση τους στον κόσμο και η αγορά ορισμένων προϊόντων τα κάνει να νιώθουν ότι κάπου ανήκουν.
Τα παιδιά ελκύονται όλο και περισσότερο από τις online αγορές, επηρεάζονται από παιχνίδια, εφαρμογές και νεαρούς influencers. Η άνοδος των παιδιών influencer, όπως τα 7χρονα δίδυμα Koti και Haven Garza με εκατομμύρια οπαδούς του TikTok, αλλάζει το τοπίο. Με πολλούς προέφηβους που φιλοδοξούν να γίνουν influencers, η οικονομία του κλάδου ανθίζει και αναμένεται να φτάσει τα 470 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2027.
Οι γονείς αναγνωρίζουν τη δύναμη των content creator στη διαμόρφωση των προτιμήσεων των παιδιών τους και στις αποφάσεις αγορών. Οι social media πλατφόρμες που χρησιμοποιούνταν κάποτε για διασκέδαση έχουν πλέον επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στις αγορές. Αυτή η τάση εκθέτει τα παιδιά σε αλλεπάλληλο περιεχόμενο marketing από πολύ νεαρή ηλικία.
Αλλά ο Popken προειδοποίησε ότι η εξάπλωση του eCommerce και οι influencers θα έχουν μειονεκτήματα πέρα από τους νέους που παρασύρονται από brands και επιχειρήσεις. Οι influencers αποτελούν επίσης στόχο cyberbullying και σεξουαλικής κακοποίησης, σύμφωνα με έρευνα των New York Times . Η «έκρηξη» του eCommerce πιθανότατα θα οδηγήσει επίσης στον πολλαπλασιασμό πλαστών καταχωρίσεων και ψεύτικων κριτικών, δυσάρεστες παρενέργειες των online αγορών που δεν επηρεάζουν μόνο τη γενιά αυτή.
«Μπορούμε να περιμένουμε ότι αυτό θα συνεχίσει να συμβαίνει», είπε. «Και αυτό δεν έχει συγκεκριμένη ηλικία».
Καθώς η Gen A διαμορφώνει το μέλλον του eCommerce, αναδύεται μια σημαντική αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Με τα παιδιά να περνούν πολύ χρόνο στο online shopping, με βάση των όσων κοινοποιούν οι συνομήλικοι influencers και τις ενσωματωμένες δυνατότητες αγορών στα social media, το τοπίο του eCommerce «αλλάζει πρόσωπο». Ωστόσο, παράλληλα με τα οφέλη, προκύπτουν ανησυχίες σχετικά με την ευαισθησία σε τακτικές marketing, την έκθεση σε διαδικτυακούς κινδύνους και τον πολλαπλασιασμό πλαστών προϊόντων και υπηρεσιών.