Για την Gen Z, οι online αγορές ήταν μια γνωστή μέθοδος shopping για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της. Με τις γρήγορες και εύκολες παραδόσεις από τους μεταφορείς, είναι δύσκολο για αυτήν τη γενιά να φανταστεί για μια στιγμή κάτι που δεν θα μπορούσε να καλυφθεί με ένα μόνο κλικ.
Η έρευνα
Αυτή η συνεχής έκθεση στις digital αγορές, σε συνδυασμό με την επιθυμία για αποτελεσματικότητα, καθιστά το online shopping για είδη παντοπωλείου ανάγκη και όχι επιλογή, σύμφωνα με τα δεδομένα που μας παρουσίασε η έρευνα της FMI.
Πολλοί Gen Z καταναλωτές μοιράζονται παρόμοιες συνήθειες αγορών, με το 84% να ψωνίζει online περιστασιακά, σε σύγκριση με το 67% όλων των αγοραστών. Ενώ η Gen Z ψωνίζει στο online πιο συχνά από άλλες γενιές, δεν ξοδεύει μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού της για ψώνια παντοπωλείου. Οι online αγορές αντιπροσωπεύουν το 24% των εβδομαδιαίων δαπανών τους για παντοπωλεία, το οποίο είναι συγκρίσιμο με το 21% που ξοδεύουν όλοι οι υπόλοιποι αγοραστές.
Το online shopping προσφέρει άνεση
Η Gen Z αναζητά ευκολία μέσω διαφόρων digital μέσων, συμπεριλαμβανομένων των online συνδρομητικών υπηρεσιών που προσφέρουν τόσο τρόφιμα όσο και έμπνευση για τα γεύματα. Το 50% των αγοραστών της Gen Z έχουν εγγραφεί σε τουλάχιστον μία online υπηρεσία το περασμένο έτος, σε σύγκριση με μόλις 26% όλων των αγοραστών.
Αν και άρχισαν να χρησιμοποιούν το online shopping κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλοί πλέον βασίζονται σε αυτές για την πλήρη εμπειρία που παρέχουν. Για παράδειγμα, τα παντοπωλεία προσφέρουν λύσεις τόσο στο online, όσο και στο κατάστημα, εξελίσσονται συνεχώς για να καλύπτουν ανάγκες που δεν είχαν συνειδητοποιήσει ότι είχαν. Η Gen Z, χρησιμοποιεί τo online shopping για να συμπληρώσει τις ανάγκες της, όχι για να καταργήσει τις αγορές εντός των καταστημάτων.
Διαδικτυακές αγορές και Έλληνες
Σημαντική είναι και η πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η Focus Bari με τίτλο «Focus On Tech Life Tips» και αναλύει στοιχεία και δεδομένα που αφορούν την online αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων. Ένα αρκετά ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι το γεγονός ότι ένα 70% του ελληνικού κοινού έχει αγοράσει τουλάχιστον μια φορά online μέσα στο 6μηνο που προηγήθηκε, δείχνει μια τάση ανόδου για τις ηλεκτρονικές αγορές.
