Στον σημερινό κόσμο, όπου οι ρυθμοί είναι εξαιρετικά γρήγοροι, έχει ενισχυθεί εξαιρετικά η ανάγκη για πιο ταχεία εξυπηρέτηση σε ό,τι αφορά τις καθημερινές ευθύνες - εδώ μπαίνει στο προσκήνιο το AI shopping.

Έρευνα αποκαλύπτει: Το AI κερδίζει τους online αγοραστές
Η μελέτη της IBM αποκαλύπτει: Οι καταναλωτές επιθυμούν να χρησιμοποιούν το AI για πιο έξυπνες αγορές.

Πρόκειται για μια εμπειρία που είναι εύκολη, personalized και, ναι, διασκεδαστική. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους νεότερους ανάμεσά μας, γνωστούς ως Generation Z (Gen Z) και τους Millennials. Αυτοί οι νέοι καταναλωτές δεν είναι απλώς οκ με τη χρήση του AI shopping - είναι ενθουσιασμένοι με αυτό. Ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για το AI, το οποίο αποτελεί έναν τρόπο με τον οποίο οι υπολογιστές βοηθούν στη λήψη αποφάσεων και στην παροχή προτάσεων. 

Για να κατανοήσει αυτή την τάση, η PYMNTS Intelligence διεξήγαγε μια μελέτη σε συνεργασία με την ACI Worldwide, εξετάζοντας πώς αισθάνονται οι άνθρωποι για το AI shopping και πώς μπορεί να αλλάξει τις αγορές.

ai shopping survey graphics

Μίλησαν με χιλιάδες ανθρώπους για να καταγράψουν τις σκέψεις τους. Αυτό που βρήκαν ήταν αρκετά ενδιαφέρον: στο 44% όλων των καταναλωτών άρεσε η ιδέα του AI shopping, καθώς κάνει τις αγορές ευκολότερες ή πιο διασκεδαστικές. Αλλά όταν ερεύνησαν τους νεότερους, οι αριθμοί ήταν ακόμη μεγαλύτεροι. Περίπου το 69% των Gen Z και το 54% των Millennials και όσοι είναι λίγο μεγαλύτεροι - αλλά ακόμα νέοι στην καρδιά - (bridge Millennials) είναι ανοιχτοί στη χρήση AI ενώ ψωνίζουν. (What about boomers though?) 

35% των Boomers προτιμά αγορές από ιστοσελίδες λιανικής
Κάθε γενιά και οι προτιμήσεις της! Έτσι, φαίνεται από μια νέα έρευνα γύρω από τις καταναλωτικές συνήθειες των αγοραστών.

Γιατί αρέσει τόσο πολύ η τεχνητή νοημοσύνη στους νεότερους αγοραστές; Το AI, λοιπόν, μπορεί να κάνει πράγματα όπως να προτείνει δώρα σε sites όπως το Etsy, όπου εισήγαγαν μια λειτουργία που ονομάζεται gift mode, το οποίο επιτρέπει στους αγοραστές να εισάγουν πληροφορίες σχετικά με τον παραλήπτη και στη συνέχεια να περιηγηθούν σε αντικείμενα που είναι διαθέσιμα από πωλητές Etsy που έχουν επιλεγεί από την τεχνολογία μηχανικής μάθησης (ML) της εταιρείας.

Στη συνέχεια, υπάρχουν τα μεγάλα ονόματα όπως η Amazon και η Walmart, που βρίσκουν νέους τρόπους να χρησιμοποιούν συνεχώς το AI shopping, κάνοντας τις online αγορές ευκολότερες και πιο personalized .

Για παράδειγμα, η Tamara Jarrar, η οποία διευθύνει μια εταιρεία που πουλά πιτζάμες για παιδιά, εξήγησε πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει τις αγορές στο διαδίκτυο πολύ πιο απλές. Με το AI shopping, οι πελάτες της μπορούν να κάνουν ερωτήσεις εύκολα, όπως εάν ένα συγκεκριμένο σετ πιτζάμες είναι καλό για παιδιά με έκζεμα, και να λαμβάνουν απαντήσεις γρήγορα. Αυτό σημαίνει ότι το website μπορεί να προσφέρει βοήθεια ακριβώς όπως θα έκανε ένα άτομο, κάνοντας τα πάντα πιο ομαλά, από την εύρεση του σωστού προϊόντος μέχρι την εξέταση.

Καθώς, λοιπόν, η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, το ίδιο συμβαίνει και με τον τρόπο που ψωνίζουμε. Το AI shopping προσφέρει μια ματιά σε ένα μέλλον όπου οι αγορές δεν αφορούν μόνο το διεκπεραιωτικό κομμάτι αλλά και την εμπειρία.

💡
Με τις νεότερες γενιές να ηγούνται των αγοραστικών συνηθειών, ο κλάδος λιανικής είναι έτοιμος για μια δραστική αλλαγή, που δίνει προτεραιότητα στην ευκολία, το personalization και την αφοσίωση.