Οι online πωλήσεις αλκοόλ συνεχίζουν να αυξάνονται, με την αγορά να αναμένεται να ξεπεράσει τα 36 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2028, σύμφωνα με την IWSR. Ενώ η πανδημία προκάλεσε μεγάλες διακυμάνσεις στις online αγορές, ο κλάδος εισέρχεται τώρα σε μια φάση σταθερής και προβλέψιμης ανάπτυξης.

Όπως μας αναφέρει το The Drinks Business, πέρα από τις online αγορές, οι digital πλατφόρμες διαδραματίζουν τεράστιο ρόλο στη λήψη των αποφάσεων των καταναλωτών. Μια αναφορά από το IWSR δείχνει ότι το 63% των online αγοραστών αλκοόλ ερευνούν εκτενώς πριν κάνουν μια αγορά. Ακόμη και σε φυσικά καταστήματα, πολλοί αγοραστές ελέγχουν τα eshop των brands, διαβάζουν κριτικές ή χρησιμοποιούν delivery apps για να καθοδηγήσουν τις επιλογές τους.

Ο Guy Wolfe, επικεφαλής του eCommerce insights στην IWSR, τονίζει τη σημασία μιας ισχυρής ψηφιακής παρουσίας. Εξηγεί ότι τα brands πρέπει να επενδύσουν σε online στρατηγικές, να βελτιώσουν το ψηφιακό περιεχόμενο και να αλληλεπιδράσουν με τους καταναλωτές σε πολλά κανάλια για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Πολλά brands εστιάζουν ήδη στην digital αφήγηση και σε στοχευμένες online καμπάνιες για να συνδεθούν με τους πελάτες.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι online πωλήσεις αλκοόλ αυξήθηκαν καθώς τα lockdown ανάγκασαν τους καταναλωτές να αγοράζουν online. Ορισμένες αγορές παρουσίασαν πτώση μετά την άρση των περιορισμών, αλλά οι πωλήσεις στο eCommerce σταθεροποιούνται πλέον, παρουσιάζοντας μακροπρόθεσμη ανάπτυξη αντί για βραχυπρόθεσμες αιχμές.

Οι online αγορές αλκοολούχων ποτών δεν αφορούν πλέον μόνο την ευκολία - έχουν γίνει ένα ουσιαστικό μέρος του τρόπου με τον οποίο οι καταναλωτές εξερευνούν και επιλέγουν προϊόντα. τα brands που αποτυγχάνουν να δημιουργήσουν μια ισχυρή online παρουσία κινδυνεύουν να χάσουν πελάτες σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά.

Περιοχές ανά τον κόσμο και online πωλήσεις αλκοόλ

Κίνα: Η μεγαλύτερη αγορά αλκοόλ στο eCommerce, η Κίνα αναμένεται να προσθέσει 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια σε αξία έως το 2028, με πλατφόρμες όπως το Douyin (αντίπαλος του TikTok) να πρωτοστατούν.

ΗΠΑ: Ο αριθμός των online αγοραστών αλκοόλ στις ΗΠΑ αυξήθηκε πέρυσι, με το μπέρμπον, τη σίκαλη και τα single malts να αυξάνουν τις πωλήσεις.

Άλλες αγορές: Η Ιταλία προβλέπεται να σημειώσει την ταχύτερη ανάπτυξη λόγω των επενδύσεων σε online σούπερ μάρκετ, ενώ η Ιαπωνία, η Αυστραλία και η Βραζιλία επεκτείνονται επίσης.

Τι σημαίνει αυτό για το eCommerce;

Η συμπεριφορά των καταναλωτών συνεχώς αλλάζει, εξελίσσεται και διαμορφώνει τα eCommerce trends. Οι επιχειρήσεις καλούνται να παρακολουθούν αυτές τις αλλαγές, όπως η νέα και αυξανόμενη ανάγκη για ευκολία στην αγορά αλκοόλ, (που οδήγησε σε άνοδο τις online πωλήσεις) που φέρνει στο προσκήνιο τον σημαντικό ρόλο που παίζει το digital περιβάλλον στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς των καταναλωτών. 

Ο πληθωρισμός αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο στη ζωή των καταναλωτών και καθώς όλο και περισσότεροι καταφεύγουν σε digital εργαλεία για την έρευνα και τη σύγκριση προϊόντων, με στόχο να βρουν την ιδανική τιμή, γεννιέται μια σημαντική ανάγκη: Τα brands πρέπει να επενδύσουν σε ισχυρό digital marketing και εύκολες, ευχάριστες εμπειρίες αγορών.

Πληθωρισμός: Οι λιανοπωλητές εστιάζουν στην αξία
Ο αυξανόμενος πληθωρισμός γεννά την ανάγκη για νέα μέτρα στις εταιρείες, που παλεύουν να διατηρήσουν το κοινό τους.

Οι επιχειρήσεις eCommerce που μπορούν να προσαρμοστούν σε αυτές τις αλλαγές θα έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ενώ εκείνες που αγνοούν τις digital τάσεις ενδέχεται να δυσκολεύονται να συμβαδίσουν.