Καθώς το κόστος ζωής αυξάνεται και ο πληθωρισμός «σφυροκοπά», όλο και περισσότεροι άνθρωποι δυσκολεύονται να διαχειριστούν τους προϋπολογισμούς τους.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα του PYMNTS, το 78% των καταναλωτών αναφέρουν υψηλότερα έξοδα για βασικές υπηρεσίες, ενώ σχεδόν τα δύο τρίτα ζουν από μισθό σε μισθό. Από αυτούς, το 24% δυσκολεύεται να καλύψει τους λογαριασμούς του, καταφεύγοντας σε στρατηγικές όπως η παράλειψη πληρωμών ή η διαπραγμάτευση τιμών. Αν και το 41% επιλέγει την αυτόματη πληρωμή, οι άνθρωποι με χαμηλότερα εισοδήματα βρίσκουν αυτήν την επιλογή πιο δύσκολη.
Οι καταναλωτές στρέφονται σε βραχυπρόθεσμες λύσεις για να ανταπεξέλθουν, γεγονός που οδηγεί τους λιανοπωλητές να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους και να προσφέρουν οικονομικές και εύκολες λύσεις, καθώς και εξαιρετική εξυπηρέτηση. Μεταξύ των εταιρειών που προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους είναι η Dollar General, η οποία προσφέρει προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές για να ανταπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες των καταναλωτών.

Ακολουθεί μια ματιά σε τέσσερις εταιρείες που ο πληθωρισμός και οι πιέσεις του τις ανάγκασαν να προσπαθήσουν να βρούν τρόπους να συνδεθούν με τους πελάτες τους:
Dollar General: Επέκταση στην ιδιωτική ετικέτα για προσιτές λύσεις
Η Dollar General επεκτείνει τη γκάμα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της, προσθέτοντας περίπου 100 νέες επιλογές από την αρχή του 2025. Πολλά από αυτά τα προϊόντα θα κυκλοφορήσουν κάτω από την ετικέτα Clover Valley, προσφέροντας προσιτές λύσεις για τους καταναλωτές.
Επηρεασμένη από τον πληθωρισμό, η εταιρεία προωθεί τα προϊόντα αυτά μέσω στοχευμένων καμπανιών marketing, οι οποίες συμπίπτουν με τον Ιανουάριο, μήνα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Η στρατηγική αυτή ακολουθεί την τάση άλλων μεγάλων λιανοπωλητών όπως Walmart και Grocery Outlet. Σήμερα, η Dollar General διαθέτει πάνω από 3.200 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα καταστήματά της.
Kohl’s: Προσαρμόζεται στις ανάγκες των πελατών ύστερα από πιέσεις
Η Kohl’s, από την πλευρά της, προσαρμόζει τα προϊόντα της για να προσελκύσει νεότερους καταναλωτές, αλλά κάποιες από αυτές τις αλλαγές φαίνεται να δυσαρεστούν τους παραδοσιακούς πελάτες της. Η εταιρεία ανακοίνωσε το κλείσιμο 27 καταστημάτων και ενός κέντρου εκτέλεσης παραγγελιών στην Καλιφόρνια, ενώ προγραμματίζει να μειώσει το εργατικό της δυναμικό κατά 10% λόγω της πτώσης των πωλήσεων.
Target: Στρατηγική «Bullseye» για customer engagement
Η στρατηγική «Bullseye» της Target επικεντρώνεται στο να δημιουργήσει ένα αίσθημα ανήκειν για τους πελάτες, τα μέλη της ομάδας και τις κοινότητες.
Από το καλοκαίρι του 2024, η εταιρεία μείωσε τις τιμές σε περισσότερα από 5.000 προϊόντα για να προσελκύσει αγοραστές με περιορισμένο προϋπολογισμό. Η εταιρεία Target επικεντρώνεται στην προσφορά ευχάριστων εμπειριών για τους πελάτες, μέσα από προϊόντα και υπηρεσίες που τους κάνουν να νιώθουν αναγνωρισμένοι, ενώ παράλληλα προσλαμβάνει άτομα που εκπροσωπούν τις κοινότητες που εξυπηρετεί
Five Below: Επικεντρώνεται στην ποιότητα, την αξία και την εμπειρία
Η Five Below είδε αύξηση 8,7% στις πωλήσεις της κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου του 2024, φτάνοντας τα $1.19 δισεκατομμύρια. Η στρατηγική της εστιάζει στην προσφορά προϊόντων εξαιρετικής αξίας και στην βελτίωση της εμπειρίας των πελατών στα καταστήματα. Παρά τις οικονομικές πιέσεις, η εταιρεία διατηρεί τη δυναμική της προσφέροντας προϊόντα σε τιμές των 1$, 2$ και 3$, και αναμένει να επιτύχει τους στόχους πωλήσεων για το τέταρτο τρίμηνο του 2024.
Σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν, προκύπτει μία σημαντική τάση στο eCommerce: Καθώς ο πληθωρισμός πλήττει το αγοραστικό κοινό και οι καταναλωτές δυσκολεύονται με τα αυξημένα κόστη ζωής, αναζητούν καλύτερη αξία και εμπειρίες πελατών. Οι λιανοπωλητές που προσφέρουν προσιτά προϊόντα, επιλογές ιδιωτικής ετικέτας και εξαιρετική εξυπηρέτηση, είναι πιο πιθανό να δουν μεγαλύτερη αφοσίωση από τους πελάτες. Για τις επιχειρήσεις eCommerce, η κατανόηση και η προσαρμογή σε αυτές τις αλλαγές είναι κρίσιμη για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να αναπτυχθούν σε έναν δύσκολο οικονομικό τομέα.