New year, new e-commerce you: Ανανεώστε τους στόχους πωλήσεων του e-shop σας για το 2024. Τα social media είναι το απόλυτο εργαλείο που σας δίνει πολλαπλές επιλογές για να ενισχύσετε την υπάρχουσα στρατηγική σας και εάν δεν ξέρετε από που να ξεκινήσετε, εμείς συγκεντρώσαμε όλα τα απαραίτητα social media tips για να σας διευκολύνουμε.

Τι είναι e-commerce social media marketing και ποια τα οφέλη του για την επιχείρησή σας;

Τι εννοούμε όμως με τον όρο e-commerce social media marketing; Αναφερόμαστε στη στρατηγική χρήση των social media πλατφορμών ώστε να ενισχυθεί η προώθηση, η πώληση, η συμμετοχή και η υποστήριξη των πελατών σε ένα πλαίσιο ηλεκτρονικού εμπορίου. Με κύριο στόχο την αύξηση των πωλήσεων, είτε είναι προϊόντα, είτε είναι υπηρεσίες, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σας βοηθούν να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό, να αυξήσετε τα έσοδα σας χωρίς να ξοδεύετε παραπάνω από ό,τι χρειάζεται και να διατηρείτε τους πελάτες σας ικανοποιημένους.

Το ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων που προσφέρουν είναι: 

  • Αυξάνει την επισκεψιμότητα και την αναγνωρισιμότητα του brand σας
  • Βελτιώνει την εξυπηρέτηση πελατών
  • Προσελκύει νέα κοινά
  • Προσφέρει μια καλή σχέση κόστους-απόδοσης
  • Ενδυναμώνει την εμπιστοσύνη των πελατών
  • Ενισχύει τις προσπάθειες SEO και αναζήτησης
Social media tips για eshop

15 χρήσιμα social media tips για να απογειώσετε το e-shop σας

Για να κάνουμε την διαδικασία πιο εύκολη για εσάς, συγκεντρώσαμε εδώ τα πιο σημαντικά social media tips που θα σας βοηθήσουν να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις δυνατότητες της ηλεκτρονικής σας επιχείρησης: 

1. Θέστε σαφείς στόχους

Για να επιτύχει αλλά και για να δομηθεί σωστά μια social media eCommerce στρατηγική, είναι υψίστης σημασίας να ορίσετε σαφείς και μετρήσιμους στόχους, όπως για παράδειγμα να βελτιώσετε την επισκεψιμότητα του καταστήματός σας ή την αναγνωρισιμότητα του brand σας.

Αυτό θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια πορεία με βήματα και να εντοπίσετε τους δείκτες επιδόσεων που θα παρακολουθείτε ώστε να ελέγχετε την αποδοτικότητα και να κάνετε τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να παραμένετε ανταγωνιστικοί.

Σε αυτό το στάδιο είναι σημαντικό να αποφασίσετε εάν στοχεύετε σε πωλήσεις μέσω social media (social selling), σε εμπόριο μέσω social media (social commerce) ή σε ecommerce marketing μέσω social media (social media ecommerce marketing).

2. Διαμορφώστε μια σαφή στρατηγική

Εφόσον έχετε αποφασίσετε τους στόχους σας σειρά έχει η διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής social media marketing που θα περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες γύρω από το brand και τις ανάγκες του καθώς και βήματα που θα σας βοηθήσουν να πετυχετε τους στόχους σας.

Σε μια τέτοια στρατηγική είναι πολύ σημαντικό να ορίσετε το target audience σας, δηλαδή ποιοί είναι πιθανοί σας πελάτες, σε ποια γενιά ανήκουν, τι στυλ ζωής και προτιμήσεις έχουν καθώς αυτά τα στοιχεία θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε το κατάλληλο περιεχόμενο, καμπάνιες και προσφορές που θα έχει την καλύτερη απήχηση στο κοινό σας.

3. Επιλέξτε τα κατάλληλα social media κανάλια

Αφότου έχετε προσδιορίσετε τους στόχους και τη στρατηγική σας, προχωράμε στον προσδιορισμό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες σας. Η επιλογή των κατάλληλων καναλιών είναι ίσως ένα από τα σημαντικά social media tips και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό σε ποιον απευθύνεστε.

Όσο πιο λεπτομερές είναι το target audience σας και οι παράμετροί του τόσο περισσότερο θα σας βοηθήσει να επιλέξετε τα σωστά κανάλια. Εκτός όμως από το κοινό σας, είναι σημαντικό να εξετάζετε και τι προτείνουν τα δεδομένα, π.χ. εάν το κοινό σας ανήκει κυρίως στη Gen Z τότε το TikTok θα πρέπει να βρίσκεται στην υποψήφια λίστα σας ή εάν το κοινό σας είναι κατα κύριο λόγο γυναίκες πιθανά να πρέπει να δημιουργήσετε ένα προφίλ Pinterest καθώς το 75% των χρηστών της πλατφόρμας είναι οι γυναίκες.

Τέλος, είναι σημαντικό να μελετήσετε τις λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά του κάθε καναλιού και να βεβαιωθείτε ότι ευθυγραμμίζονται με τα επιθυμητά αποτελέσματα.

4. Δώστε προτεραιότητα στις κινητές συσκευές

Όποιο από τα κανάλια και να επιλέξετε αλλά και το website σας θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένα για να εμφανίζονται άψογα και λειτουργικά σε κινητές συσκευές. Πλέον δεν είναι μυστικό ότι το μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών πλέον έχει πρόσβαση σε ιστότοπους ή apps μέσω smartphone.

Ένα ολοένα αυξανόμενο ποσοστό επιχειρήσεων έχει πλέον στραφεί σε αυτό που αποκαλούμε “mobile-first design”. Δίνουν δηλαδή προτεραιότητα στο σχεδιασμό περιεχομένου και ιστοσελίδων για κινητές συσκευές αντί της desktop εκδοχής.

Σχεδιασμός με γρήγορη απόκριση, εικαστικά υψηλής ανάλυσης που φαίνονται καθαρά, ομαλές διαδικασίες checkout και πληρωμών, συντομότερα hashtag και link για πιο γρήγορη πληκτρολόγηση: αυτά είναι μερικά μόνο tips που θα βελτιώσουν την παρουσία σας στις μικρές οθόνες.

Mobile first social media tips

5. Αξιοποιήστε το user-generated content

Ένα επίσης δυνατό από τα social media tips για το κομμάτι της δημιουργίας περιεχομένου είναι η χρήση του user-generated περιεχομένου. Πολλές φορές το ίδιο το κοινό μπορεί να γίνει η έμπνευσή μας.

Μετατρέψτε το υλικό που ανεβάζουν οι χρήστες σας όπως κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο σε ισχυρά εργαλεία που θα ενισχύσουν το engagement και σε δεύτερο χρόνο και τις πωλήσεις σας.

Σκεφτείτε το ως δωρεάν διαφήμιση! 

6. Χρησιμοποιήστε chatbot

Βελτιώστε την υποστήριξη και εξυπηρέτηση των πελατών σας, χρησιμοποιώντας ένα βοηθό chatbot. Οι εικονικοί αυτοί φιλικοί βοηθοί σας λύνουν τα χέρια καθώς επιλύουν προβλήματα σε πραγματικό χρόνο για θέματα όπως προτάσεις προϊόντων, ερωτήσεις για αποστολές και κόστη και πολλά ακόμη.

Αυτό επιτρέπει στην επιχείρησή σας να φαίνεται διαθέσιμη κάθε στιγμή χωρίς ταυτόχρονα να δευσμεύεται κάποιο μέλος της ομάδας και να ξαγρυπνά, δίνοντας έτσι στο χρήστη ένα αίσθημα ασφάλειας και άνεσης ενώ αναζητά αυτό που θέλει.

Γιατί λοιπόν να μην εκμεταλλευτείτε αυτόν τον άσο στο μανίκι που μπορεί απαντώντας σε μια απλή ερώτηση να πείσει κάποιον να αγοράσει επιτόπου ένα προϊόν σας;

7. Συνδεθείτε με influencers που ταιριάζουν στο brand σας

Πρόκειται ίσως για το πιο απαιτητικό σημείο της λίστας των social media tips αλλά ίσως και το ιδιαίτερο. Η χρήση influencers ως κομμάτι προώθησης ενός brand και των προϊόντων της έχει πλέον γίνει διαδεδομένη και σε πολλές περιπτώσεις πολύ πετυχημένη.

Ένα ευρύ μέρος του κοινού σίγουρα ακολουθεί έστω και ένα influencer της επιλογής του, επομένως οι σωστές συνεργασίες θα σας εκθέσουν σε ένα κοινό που δίνει αξία στο περιεχόμενο του εκάστοτε influencer.

Μερικές συμβουλές για να θυμάστε είναι:

→ Είναι σημαντικό να βρείτε τον κατάλληλο influencer. Μπορεί η Kylie Jenner να είναι από τις πιο δυνατές επιλογές αλλά δεν σημαίνει ότι θα είναι κατάλληλη εάν προωθείται ένα κατάστημα με εξαρτήματα αυτοκινήτων.

→ Εξετάστε μακροχρόνιες συνεργασίες. Χτίστε επαγγελματικές σχέσεις και επικοινωνία με συγκεκριμένους influencers ώστε να υπάρχει συνεχείς σύνδεση με το κοινό.

→ Ενθαρρύνετε τη δημιουργικότητα και αυθεντικότητα. Ζητήστε τη γνώμη και εμπλέξτε τους influencers στη δημιουργική διαδικασία, διατηρώντας παράλληλα τον αυθεντικό χαρακτήρα της μάρκας σας.

8. Ενημερώστε τα προφίλ σας στα social media

Είτε υπήρχαν προϋπάρχοντα, είτε επεκτείνεστε σε νέα κανάλια πρέπει πάντα να διατηρείτε ενημερωμένα τα προφίλ σας, ιδίως σε ότι αφορά πληροφορίες ωραρίων, διαθεσιμότητας και οπτικής συνοχής.

Είναι σημαντικό ο πελάτης να νιώθει οικεία καθώς μεταφέρεται από τη μια πλατφόρμα στη άλλη, να βρίσκει εύκολα τις πληροφορίες και να νιώθει ασφάλεια ότι επικοινωνεί με μια αξιόπιστη επιχείρηση.

9.  Αναρτήστε περισσότερα βίντεο

Παρόλου που η δημιουργία και επεξεργασία τους είναι πιο χρονοβόρα και περίπλοκη, τα δεδομένα μας δείχνουν ότι οι χρήστες προτιμούν τα βίντεο έναντι άλλων ειδών post, όπως οι στατικές εικόνες.

Παρατηρήθηκε ότι το 2022 το κοινό περνάει 19 ώρες εβδομαδιαίως βλέποντας βίντεο online. Τα βίντεο όχι μόνο βελτιώνουν το engagement αλλά φαίνεται ότι μπουστάρουν και τις διαδικασίες SEO καθώς οι χρήστες παραμένουν στη σελίδα για περισσότερη διάρκεια.

10. Προτιμήστε περιεχόμενο μικρής διάρκειας

Όμως, αν και είναι σημαντικό to keep it moving, είναι και σημαντικό to keep it short. Το περιεχόμενο σύντομης διάρκειας αναδεικνύεται νικήτης σε μια εποχή που το εύρος προσοχής κατακερματίζεται όλο και περισσότερο.

Προτιμήστε βίντεο διάρκειας 30’’- 1’ έναντι κάποιας ανάρτησης με εκτενές κείμενο. Μεταφέρετε την πληροφορία σύντομα και περιεκτικά για να κρατήσετε τόσο το ενδιαφέρον αλλά και την ουσία.

Paid ads social media tips

11. Χρησιμοποιήστε τη δύναμη των διαφημίσεων

Και εννοείται από μια λίστα με social media tips δεν θα μπορούσε να λείπει ο βασιλιάς της πληρωμένης διαφήμισης (paid social).

H δημιουργία στοχευμένων καμπανιών και με προσδιορισμένο σκοπό προσφέρουν πολλά θετικά στην επίτευξη στόχων πωλήσεων ή ενημέρωσης για κάποια συγκεκριμένη ενέργεια όπως για παράδειγμα οι εκπτώσεις ή οι γιορτινές προτάσεις. Επιπλέον, σας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργείτε καμπάνιες ανεξάρτητα από το βασικό τρέχον περιεχόμενο σας εάν για παράδειγμα θέλετε να τρέξετε μια ενέργεια π.χ. Women’s day παράλληλα με τις νέες κυκλοφορίες του καταστήματός σας.

Όμως, σημαντικό είναι να θυμάστε να μην το παρακάνετε! Σε κανένα χρήστη δεν αρέσει να λαμβάνει συνέχεια ενημέρωση για τα ίδια προϊόντα ή από ένα μονο brand.

12. Βάλτε το πελάτη στο επίκεντρο

Χτίστε μια κοινότητα πιστών πελατών αλλά και αξιόπιστης εξυπηρέτησης. Οι χρήστες θεωρούν πολύ σημαντικό να μπορούν να επικοινωνήσουν με μια μάρκα σε πιο προσωπικό επίπεδο και να λάβουν βοήθεια για απορίες ή προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Φροντίστε να διατηρήσετε μια διαρκή παρουσία απαντώντας σε post και reviews και συνεχίστε να υποστηρίζετε τους πελάτες σας ακόμη και μετά το πέρας των αγορών είτε με ενημερωτικά email ή συμβουλές γύρω από τη βέλτιστη χρήση των προϊόντων σας.

13. Be a social listener

Τι σημαίνει αυτό; Είναι η πρακτική που ακολουθούμε στα social media για να παρακολουθούμε τι συμβαίνει γύρω από το brand μας.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι πιστεύει ο κόσμος για εσάς, που κατατάσει τα προϊόντα σας και ποιοι άνθρωποι σας αναφέρουν στο περιεχόμενό τους. Αυτό θα σας βοηθήσει με διάφορα βήματα που έχουν αναφερθεί ώστε να κάνετε καλύτερα επιλογές αλλά και να προσαρμόζεστε στο τρόπο επικοινωνίας που θέλουν οι πελάτες.

Ακούστε τους πελάτες και αδράξτε ευκαιρίες!

14. Παρακολουθείτε και αναλύετε τα αποτελέσματα

Βέβαια τίποτα από τα παραπάνω δεν θα έχει καμία σημασία αν δεν παρακολουθείτε και δεν βελτιστοποιήστε τις πρακτικές σας.

Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε την απόδοση των συνδυασμένων κοινωνικών μέσων και των καμπανιών σε σύγκριση με τις πωλήσεις και τα έσοδα. Βρείτε τι λειτουργεί καλύτερα σε κάθε κανάλι, αξιοποιήστε χαρακτηριστικά που φαίνεται από τα νούμερα ότι αποδίδουν και εντοπίστε τα δυνατά και αδύνατα σημεία σας ώστε κάθε φορά να βελτιώνεστε και να διατηρείτε το e-shop σας πετυχημένο.

Μια καλή ιδέα θα ήταν να θέσετε ένα συγκεκριμένο πλάνο όπου θα αφιερώνεται χρόνος γύρω από το reporting και τα αποτελέσματα του. Δεν υπάρχει κάποια τέλεια συνταγή. Ορίστε το πλαίσιο όπως εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες σας και το φόρτο εργασίας των ανθρώπων σας.

15. Να είστε πρωτίστως άνθρωποι, όχι πωλητές

Και για φινάλε θα μοιραστούμε μαζί σας το πιο εγκάρδιο από τα social media tips μας. Να θυμάστε ότι είναι πολύ σημαντικό να παραμένουμε όσο πιο ανθρώπινοι γίνεται ιδίως σε μια εποχή που ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής διεξάγετε μέσα από διαδικτυακά μέσα.

Το κοινό θέλει να νιώθει ότι επικοινωνεί με το εκάστοτε brand και ότι το αντιμετωπίζουν με σεβασμό και σοβαρότητα. Αυτό θα πρέπει να ισχύει τόσο στη προώθηση προϊόντων όπου θα πρέπει να τα παρουσιάζεται με τρόπο που να δίνει λύσεις στο πελάτη αλλά και στη αλληλεπίδραση μαζί τους όταν απαντάτε σε μηνύματα ή παράπονα τους.

Γίνετε η όμορφη στιγμή της ημέρας που θα θέλατε κι εσείς οι ίδιοι να νιώσετε μετά από μια απαιτική μέρα στη δουλειά ή μια στενάχωρη προσωπική υπόθεση και αναζητάτε τα μικρά πράγματα που σας κάνουν να νιώθετε χαρά.