Οι έμποροι λιανικής συνεργάζονται ολοένα και περισσότερο με εταιρείες last-mile delivery, που προσφέρουν υπηρεσίες παράδοσης αυθημερόν.
Οι καταναλωτές αναζητούν ευκολία, αλλά η δημιουργία ενός δικτύου same-day delivery, είναι δύσκολο εγχείρημα. Συνεργαζόμενοι με το DoorDash ή το Instacart, οι έμποροι λιανικής, τώρα μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα υπάρχον δίκτυο που ήδη γνωρίζουν και εμπιστεύονται οι πελάτες.
Με τη βιομηχανία του eCommerce να ακμάζει, το κόστος της παράδοσης στο last-mile delivery έχει γίνει μια πραγματική πρόκληση για τις εταιρείες. Σύμφωνα με μια παγκόσμια μελέτη, μεταξύ 2018 και 2023, το μερίδιο last-mile παράδοσης επί του συνολικού κόστους αποστολής αυξήθηκε από 41% σε 53%.
Γιατί οι έμποροι λιανικής συνεργάζονται με εταιρείες last-mile delivery;
Όπως αναφέρει και το Digital Commerce 360, η αυθημερόν παράδοση είναι αρκετά δαπανηρή για τους λιανοπωλητές.
Σύμφωνα με την έκθεση της Forrester τον Δεκέμβριο του 2023, το κόστος εκκίνησης και λειτουργίας είναι πολύ υψηλό, μειώνοντας την κερδοφορία. Η Roadie που ανήκει στην UPS, πήρε συνέντευξη από 150 ηγέτες του κλάδου λιανικής και διαπίστωσε ότι οι περισσότεροι ξόδεψαν έξι ποσά για τη ρύθμιση και αντιμετώπισαν αυξανόμενα λειτουργικά κόστη. Παρόλα αυτά, το 80% ανέφερε υψηλότερη ικανοποίηση πελατών και το 70% σημείωσε αυξημένες πωλήσεις. Άλλα οφέλη περιελάμβαναν καλύτερη διατήρηση πελατών, ποσοστά μετατροπής και χαμηλότερο κόστος αποθέματος.

Το 29% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποίησε πλατφόρμες παράδοσης, όπως το Instacart ή το DoorDash. Αυτοί οι ηγέτες είπαν στο Roadie ότι τέτοιες συνεργασίες προσφέρουν δύο βασικά οφέλη:
- Μπορούν να ξεκινήσουν το πρόγραμμα εύκολα χωρίς να χρειάζονται μεγάλη επένδυση κεφαλαίου.
- Η υπηρεσία είναι ευέλικτη και επεκτάσιμη με βάση τη ζήτηση.
Ακολουθούν εννέα σημαντικές συνεργασίες last-mile delivery, από την αρχή του έτους 2024:
1. Hy-Vee και Instacart
Η Hy-Vee, η οποία κατατάσσεται στο Νο. 182 ανάμεσα στους 1000 κορυφαίους online λιανοπωλητές της Βόρειας Αμερικής, συνεργάστηκε με την Instacart τον Φεβρουάριο για να προσφέρει last-mile delivery. Η νέα αυτή συνεργασία, που επεκτείνεται σε όλα τα eCommerce κανάλια της, (HyVee.com, WholeLotta.com, HyveeDeals.com, ShopPetShip.com και της εφαρμογής Hy-Vee), θα της δώσει την ευκαιρία να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση, όπως δήλωσε και η εταιρεία.
2. Pet Supplies Plus και DoorDash
Η Pet Supplies Plus, η οποία κατατάσσεται στη Νο. 213 στο Top 1000, συνεργάστηκε με το DoorDash τον Φεβρουάριο για last-mile delivery, σε περισσότερες από 700 τοποθεσίες. Η υπηρεσία περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα συνδρομής DashPass του DoorDash, προσφέροντας μηδενικά έξοδα αποστολής.
3. AWG και Instacart
Τον Μάρτιο, η Instacart ενίσχυσε τη συνεργασία της με το Associated Wholesale Grocers (AWG) για να συμπεριλάβει περισσότερες τοποθεσίες. Η AWG, ένας συνεταιρισμός με 1.100 μέλη και 3.500 τοποθεσίες, προσφέρει τώρα last-mile delivery και έξυπνα καροτσάκια αγορών μέσω της εφαρμογής Instacart. Προηγουμένως, μόνο 800 τοποθεσίες είχαν πρόσβαση στις υπηρεσίες του Instacart.

4. Sally Beauty και DoorDash
Η DoorDash ενίσχυσε την εμπορική σχέση της με τη Sephora και πρόσθεσε νέες συνεργασίες με την MAC Cosmetics και τη Sally Beauty τον Μάρτιο. Οι πελάτες μπορούν πλέον να λαμβάνουν προϊόντα ομορφιάς σε λιγότερο από μία ώρα. Η Sally Beauty κατατάσσεται στο Νο. 339 στο Top 1000, ενώ η MAC (μέρος της Estee Lauder), βρίσκεται στο Νο. 41 στην κατάταξη.

5. Lowe's και DoorDash και Shipt
Η Lowe's συνεργάστηκε με το DoorDash και το Shipt τον Απρίλιο για same-day delivery, για 1.700 καταστήματα στις ΗΠΑ. Αυτό σηματοδότησε την πρώτη συνεργασία παράδοσης home improvement retail category του DoorDash. Το Lowe's κατατάσσεται στο Νο. 11 στο Top 1000.
6. Vitamin Shoppe και Uber Eats
Η Vitamin Shoppe συνεργάστηκε με την Uber Eats τον Απρίλιο, καθιστώντας τη τον πρώτο λιανοπωλητή συμπληρωμάτων στην πλατφόρμα, σε εθνικό επίπεδο. Περίπου 700 τοποθεσίες προσφέρουν on-demand delivery. Το Vitamin Shoppe κατατάσσεται στο Νο. 286 στο Top 1000.
7. Wakefern Food Corp. και DoorDash
Η Wakefern Food Corp. πρόσθεσε same-day delivery μέσω του DoorDash για τις 365 τοποθεσίες του σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένων των ShopRite και Price Rite Marketplace. Το Wakefern κατατάσσεται στο Νο. 411 στο Top 1000.
8. Kohl's και Instacart
Η Kohl's Corp. εντάχθηκε στην Instacart τον Μάιο και ανακοίνωσε τη συνεργασία της για last-mile delivery, για τα 1.172 καταστήματά της στις ΗΠΑ. Οι πελάτες μπορούν να κερδίσουν Kohl’s Rewards στις αγορές Instacart, με τιμές που ταιριάζουν με εκείνες στο κατάστημα. Η Kohl's κατατάσσεται στο Νο. 23 στο Top 1000.
9. Uber Eats και Instacart
Οι δύο εταιρείες διανομής συνεργάστηκαν για να επιτρέψουν στους καταναλωτές να παραγγέλνουν από εστιατόρια μέσω της εφαρμογής Instacart, στο Uber Eats. Αυτή η συνεργασία προσφέρει μια συνδυασμένη υπηρεσία για παράδοση ειδών παντοπωλείου και εστιατορίου, ενισχύοντας την ευκολία για τους πελάτες.
Οι συνεργασίες για same-day delivery, ενισχύουν σημαντικά το customer satisfaction, ικανοποιώντας τη ζήτηση των καταναλωτών για παράδοση αυθημερόν, αυξάνοντας τις πωλήσεις. Αυτές οι συνεργασίες παρέχουν ευέλικτες λύσεις, μειώνουν το κόστος και διευρύνουν την εμβέλεια της αγοράς, δίνοντας στους λιανοπωλητές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Με άλλα λόγια, είναι μέρος ενός μελλοντικού και ενισχυμένου eCommerce σκηνικού.