Πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η Focus Bari με τίτλο "Focus On Tech Life Tips" και αναλύει στοιχεία από το πρώτο τρίμηνο του 2024 μας δείχνει μια σειρά που δεδομένα που αφορούν την online αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων.
Ας δούμε τα βασικά ευρήματα της έρευνας!
Online αγορές και Έλληνες
Ένα αρκετά ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι το γεγονός ότι ένα 70% του ελληνικού κοινού ένα αγοράσει τουλάχιστον μια φορά online μέσα στο 6μηνο που προηγήθηκε, γεγονός που μας επιτρέπει να κατανοήσουμε ότι οι διαδικτυακές εμπειρίες μετρούν σημαντικά για ένα brand εφόσον θέλει να εξασφαλίσει την πώληση και δείχνει μια τάση ανόδου για τις ηλεκτρονικές αγορές.

Φυσικά, ένα τέτοιο ποσοστό ήταν λογικό και επόμενο εάν αναλογιστεί κανείς ότι σχεδόν όλοι οι Έλληνες (96%) είναι χρήστες Ιnternet με ένα εκτενές εύρος των Boomer ηλικιών 65-74 χρόνων να σερφάρει καθημερινά με ποσοστό 79% και μάλιστα από κινητές συσκευές.
Και μιας και αναφερθήκαμε σε αυτές, η online αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων αποκάλυψε ότι η κατοχή smartphone έχει αγγίξει το 95% στη χώρα μας και τη χρήση των social media να αποτελεί τον κύριο λόγο σύνδεσης στο διαδίκτυο.
Ένα εύρημα που γέρνει προς το αρνητικό φάσμα είναι η παρατήρηση ότι 2 στους 3 Έλληνες παραδέχονται ότι χαζεύουν άσκοπα στα social, γεγονός που αποδεικνύει ότι είτε τα αντιμετωπίζουν ως μέσο για αποσύνδεση απο τις απαιτήσεις της καθημερινής και προσωπικής ζωής αλλά και ως ένα βαθμό ένα είδος εθισμού σε μια πηγή που δεν είναι πάντα καλο να ταυτιζόμαστε με ότι βλέπουμε και να γίνεται υπερέκθεση.

Τώρα όσον αφορά το AI που πλέον κυριαρχεί σε όλους τους τομείς και φυσικά και στις online αγορές, 1 στους 2 Έλληνες υποστηρίζει ότι αν και η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί πρόοδο για την τεχνολογία, ένα σημαντικό μερίδιο αυτών, οι 7 στους 10 δηλαδή εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την πιθανότητα η τεχνητή νοημοσύνη να «ξεφύγει από τον έλεγχο».