Έρευνα Καταναλωτή για το eCommerce από τον GR.EC.A
Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, γνωστός ως GR.EC.A, συνεχίζει την πορεία του για μία ακόμη χρονιά με τη διεξαγωγή της ετήσιας Έρευνας Καταναλωτή για το eCommerce (B2C).
Σύμφωνα με στοιχεία μίας άλλης έρευνας που δημοσίευσε η Billie, μια λύση Buy Now Pay Later για πωλητές B2B, η συνολική αξία των προϊόντων στο ευρωπαϊκό B2B eCommerce εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα €1,7 τρισ. έως το 2025 και αυτό την ίδια στιγμή που οι πωλητές B2B στην Ευρώπη δεν αξιοποιούν ακόμη όλες τις διαθέσιμες ευκαιρίες με τους περισσότερους από αυτούς να επιτρέπουν μόνο στους τοπικούς αγοραστές να ψωνίζουν από τα εμπορεύματά τους.
Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) εκπροσωπεί το σύνολο της αγοράς στην Ελλάδα, με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις μέλη. Δραστηριοποιείται σε συνεργασία με διάφορα θεσμικά όργανα και είναι επίσημος συνομιλητής της πολιτείας. Προωθεί την εκπαίδευση και τη συνεργασία μεταξύ των μελών του, ενώ στοχεύει στην προστασία των συμφερόντων τους και του καταναλωτικού κοινού. Με σήμα την αξιοπιστία του, προωθεί το eCommerce και τις καλές πρακτικές στον τομέα.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο
Ας υπενθυμίσουμε τι είναι: Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο αποτελεί την online αγορά και πώληση προϊόντων και υπηρεσιών. Ουσιαστικά, οι καταναλωτές προμηθεύονται αγαθά από online πλατφόρμες αντί να επισκέπτονται φυσικά καταστήματα. Σε αυτές τις πλατφόρμες μπορούν να βρουν διάφορα προϊόντα, όπως ρούχα, βιβλία, ηλεκτρονικά είδη και τρόφιμα. Η πληρωμή γίνεται συνήθως με πιστωτικές κάρτες ή άλλες μεθόδους πληρωμής, ενώ η παράδοση των προϊόντων γίνεται στο σπίτι του καταναλωτή.
Η έρευνα
Η εν λόγω έρευνα, που διοργανώνεται από τον σύνδεσμο σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) και με την υποστήριξη της eQuality NGO, αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την κατανόηση των συμπεριφορών των σύγχρονων καταναλωτών στον τομέα των online αγορών.
Η έρευνα, η οποία διεξάγεται εδώ και δύο δεκαετίες, αναμένεται να δημοσιοποιήσει τα αποτελέσματά της τον Μάιο του 2024, παρέχοντας ενδιαφέρουσες πληροφορίες και εισηγήσεις για τον τομέα.
Μερικά από τα βασικά θέματα και τις σύγχρονες τάσεις που προσπαθεί να εξετάσει η έρευνα περιλαμβάνουν:
- Τι νέα στοιχεία έχουν εισέλθει στον τομέα του ηλ. εμπορίου τα τελευταία χρόνια;
- Πώς επηρεάζει η ψηφιοποίηση την επιλογή των καταναλωτών στο διαδίκτυο;
- Ποιος είναι ο ρόλος των Κοινωνικών Δικτύων στην εξέλιξη του ηλ. εμπορίου;
Το ερωτηματολόγιο της έρευνας σχετικά με το eCommerce είναι συνοπτικό και επικεντρώνεται στα ουσιώδη σημεία, ενώ η απάντηση σε αυτό απαιτεί ελάχιστο χρόνο.
Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να απαντήσουν ανώνυμα, με τα δεδομένα που θα συγκεντρωθούν να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τις ανάγκες της έρευνας.
Με πληροφορίες του wwn.