Η συνολική αξία των προϊόντων στο ευρωπαϊκό B2B eCommerce εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα €1,7 τρισ. έως το 2025 και αυτό την ίδια στιγμή που οι πωλητές B2B στην Ευρώπη δεν αξιοποιούν ακόμη όλες τις διαθέσιμες ευκαιρίες με τους περισσότερους από αυτούς να επιτρέπουν μόνο στους τοπικούς αγοραστές να ψωνίζουν από τα εμπορεύματά τους.

Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από ανάλυση που δημοσίευσε η Billie, μια λύση Buy Now Pay Later για πωλητές B2B. Σύμφωνα με την ανάλυση, η παγκόσμια αξία της διαδικτυακής αγοράς B2B ανήλθες σε €6,5 τρισ. ευρώ το 2022 και εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 18% μέχρι το 2030.

Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο στην αγορά μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών (B2C), δεν έχει ακόμη διεισδύσει τόσο πολύ στην ηλεκτρονική αγορά B2B.
Shein: Υπερδιπλασιάζει τα κέρδη - Ντεμπούντο στο Nasdaq
Ο γίγαντας του fast fashion, Shein κάνει το ντεμπούτο στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

50% των αγοραστών Β2Β χρησιμοποιούν eCommerce πλατφόρμες

To ευρωπαϊκό Β2Β eCommerce εξακολουθεί να είναι μια μικρότερη αγορά και σύμφωνα με την έρευνα, μόνο το 50% των αγοραστών B2B χρησιμοποιούν eCommerce πλατφόρμες.

Εξαίρεση σε αυτό φαίνεται να αποτελεί η Σκανδιναβία, καθώς το 92% των εταιρειών B2B που συμμετείχαν στην έρευνα αναμένουν ότι οι πωλήσεις θα γίνουν online. Και σχεδόν μία στις τέσσερις από τις εταιρείες B2B εκεί έχει ήδη κέρδος μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ευρώ που χοροπηδάνε

Διασυνοριακές ευκαιρίες

Αν και το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξάνεται στην Ευρώπη, η ανάλυση δείχνει ότι οι περισσότερες ιστοσελίδες στο ευρωπαϊκό Β2Β eCommerce επιτρέπουν πρόσβαση μόνο σε τοπικούς αγοραστές. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν ακόμη πολλές διασυνοριακές ευκαιρίες που παραμένουν ανεκμετάλλευτες. Επιπλέον, το 57% των μεγαλύτερων site ηλεκτρονικού εμπορίου στην Γερμανία, την Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία και την Σουηδία (με βάση την επισκεψιμότητα) παρέχουν υπηρεσίες B2B και μόνο το 50% αποστέλλει διασυνοριακά.

Η κατάσταση για το ευρωπαϊκό Β2Β eCommerce

Η Γερμανία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο ηγούνται ως οι μεγαλύτερες αγορές στο ευρωπαϊκό Β2Β eCommerce. "Ωστόσο, το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει μικρότερο μέρος των συνολικών πωλήσεων B2B σε σύγκριση με τον μεγαλύτερο ρόλο του στις συναλλαγές B2C", αναφέρει η έκθεση. Αυτό σημαίνει ότι στην Γερμανία για παράδειγμα το 84% των ατόμων ηλικίας άνω των 16 ετών αγοράζει τακτικά μέσω διαδικτύου, ενώ μόνο το 50% των αγοραστών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου.

B2B eshop χάνουν αγοραστές λόγω σφαλμάτων παραγγελιών
Ποια είναι τα προβλήματα των B2B online αγοραστών.

Το B2B εμπόριο περιορίζεται πολύ εγχώρια ενώ αντιθέτως στο B2C οι αγοραστές αγοράζουν κατά κόρον μέσα από site που βρίσκονται εκτός της χώρας τους, είναι διαθέσιμα σε πολλές γλώσσες και προσφέρουν αποστολή σε όλη την Ευρώπη. Τα Β2Β eshop όμως είναι διαθέσιμα μόνο σε αγοραστές εντός της ίδιας χώρας με μόνο το 57% συνολικά να παρέχει τέτοιες υπηρεσίες.