Έρευνα της Klarna αποκαλύπτει τις αθλητικές συνήθειες των Ελλήνων
Η Klarna υλοποίησε μια ακόμη πρόσφατη έρευνα, ύστερα από την έρευνα που έκανε για τα καλοκαιρινά σχέδια τω Ελλήνων και τώρα έκανε μια καινούρια γύρω από τις αθλητικές συνήθειες των Ελλήνων.
Η έρευνα καταναλωτών της Klarna πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Dynata, εταιρεία ερευνών σε 10 χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ) τον Απρίλιο του 2024 και περιλαμβάνει τουλάχιστον 1.000 ερωτηθέντες σε κάθε χώρα. Ας δούμε τι έδειξαν τα δεδομένα!
Η άθληση των γενεών
Σε ένα γενικό πλαίσιο φαίνεται ότι τουλάχιστον οι μισοί Έλληνες με ποσοστό 52,6% αθλούνται εβδομαδιαίως, ένα 16,4% μηνιαίως ενώ σχεδόν 3 στους 10 γυμνάζονται καθημερινώς. Η γενιά που φαίνεται ότι αθλείται καθημερινά είναι η Gen Z με εκείνες που προπορεύονται να γυμνάζονται λίγες φορές την εβδομάδα με ποσοστά 54,1% οι Millennials, 53,5% η Gen X και 46,3% οι Baby Boomers.
Οι αθλητικές συνήθειες των Ελλήνων ως προς τη μορφή άσκησης είναι το τρέξιμο (55,7%) και η προπόνηση fitness training (34,5%), ακολουθώντας τον μέσο όρο της υπόλοιπης Ευρώπης και των ΗΠΑ. Πάλι εννοείται ότι η κάθε γενιά έχει τις δικές της προτιμήσεις με την Gen Z να προτιμά το fitness training (49,2%), ενώ οι Millennials, η Gen X και οι Baby Boomers προτιμούν το τρέξιμο (με 62,5%, 52,7%, και 57% αντίστοιχα). Ως βασικό κίνητρο σημειώνουν τη διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασης (72,4%) και της υγείας (70,4%) αλλά ένα 36,2% τονίζει ότι τα διογκομένα κόστη εμποδίζουν τη συμμετοχή τους στον αθλητισμό.
Πώς ξοδεύουν οι Έλληνες για τον αθλητισμό;
Είτε πρόκειται για αθλητικά ρούχα, εξοπλισμό ή εισητήρια για εκδηλώσεις, το μεγαλύτερο ποσοστό 51,6% αγοράζει κάθε τρίμηνο, ένα 21,8% αγοράζει προϊόντα κάθε μήνα και ένα 23% κάθε χρόνο.
Στις αγοραστικές αθλητικές συνήθειες των Ελλήνων, η πιο συνηθισμένη για το προηγούμενο διάστημα ενός έτους ήταν τα αθλητικά ρούχα με 86,3% και αμέσως μετά ακολουθούν οι συνδρομές σε γυμναστήρια ή αθλητικούς συλλόγους με 42,1% και τα συμπληρώματα διατροφής, όπως οι βιταμίνες και τα πρωτεϊνικά ροφήματα 38,5%. Όσον αφορά τον προϋπολογισμό που σχετίζεται με αγορές στον αθλητισμό, το 11,3% δαπανά λιγότερα από 100€, το 26% μεταξύ 101€ και 200€, το 22% μεταξύ 201€ και 300€ και το 16,9% μεταξύ 301€ και 500€.
Πώς επηρεάζει ο πληθωρισμός τις αθλητικές συνήθειες των Ελλήνων;
Για να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμο οι Έλληνες σημείωσαν ότι κάνουν εκτενή σύγκριση τιμών πριν τις αγορές σε ποσοστό 65%, ένα 37,2% διαβάζουν κριτικές και ένα ακόμη 36,4% ελέγχει για κουπόνια και προσφορές.
Φυσικά, ως προς τους τρόπους πληρωμών για μια ακόμη φορά έλαμψε το Buy Now, Pay Later με προτίμηση 79,8% από τους ερωτηθέντες, δείχνοντας τη δύναμη των ευέλικτων επιλογών πληρωμών.
Τι αθλήματα προτιμούν οι Έλληνες;
Στην κορυφή των προτιμήσεων βρέθηκαν βεβαίως το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ, με το 62,9% και το 62,4% του κοινού αντίστοιχα να δηλώνει ότι τα παρακολουθούν συχνά. Υπάρχει όμως και ένα γενικότερο έκδηλο ενδιαφέρον για παρακολούθηση live αθλητικών εκδηλώσεων καθώς το 23,6% σκοπεύει να παρακολουθήσει live έναν αγώνα της ελληνικής Super League, ενώ το 14,5% να παρακολουθήσει live έναν αγώνα της Euroleague.
Εκτός όμως από αυτές τις αθλητικές συνήθειες των Ελλήνων, ένα μεγάλο μέρος του κοινού έχει σκοπό να παρακολουθήσει μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις στην τηλεόραση ή σε ψηφιακές πλατφόρμες, με το 57,2% να σχεδιάζει να παρακολουθήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024, το 49% το Euro 2024, το 46,4% το UEFA Champions League, το 41,7% την ελληνική Super League και το 40,4% την Euroleague.
Βοηθάει το AI τις αγορές αθλητικών;
Κλείνοντας η έρευνα εξέτασε τον ρόλο του AI στις αγοραστικές αθλητικές συνήθειες των Ελλήνων. Οι αθλητικοί φαν είναι θετικά προσκείμενοι και σκοπεύουν να το αξιοποιήσουν στη σύγκριση τιμών (78,3%), εξατομικευμένες συστάσεις (31,1%), τις αξιολογήσεις προϊόντων (35,4%) και την εικονική δοκιμή αθλητικών προϊόντων (34,6%).
Ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα, σχολίασε σχετικά με τα αποτελέσματα: «Η Klarna έχει δεσμευτεί να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες τόσο στους εμπόρους όσο και στους καταναλωτές, βοηθώντας τους να λαμβάνουν πιο συνειδητές και ενημερωμένες αποφάσεις. Με την κατανόηση αυτών των τάσεων και συμπεριφορών, οι έμποροι μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα στις ανάγκες των πελατών τους και να αυξήσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ενώ οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν πιο έξυπνες επιλογές που ευθυγραμμίζονται με τις προτιμήσεις και τον προϋπολογισμό τους».