Το Skroutz, ένα από τα δημοφιλέστερα marketplace στην Ελλάδα, κυκλοφόρησε το «Black Friday 2024 Report», προσφέροντας πληροφορίες για τις τάσεις των αγορών των καταναλωτών και τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων στο ελληνικό eCommerce

Αυτή η αναφορά υπογραμμίζει τον τρόπο με τον οποίο οι αγοραστές χρησιμοποίησαν την πλατφόρμα κατά τη διάρκεια της φετινής Black Friday και ποιες κατηγορίες προσέλκυσαν τις περισσότερες δαπάνες.

Η έκθεση δείχνει ότι ο συνολικός όγκος παραγγελιών παρέμεινε σχεδόν ίδιος με πέρυσι, με ελαφρά αύξηση 1%. Συγκεκριμένα, οι παραγγελίες που πραγματοποιήθηκαν απευθείας μέσω της αγοράς Skroutz αυξήθηκαν κατά 30,7% σε σύγκριση με το 2023. Η μέση τιμή του καλαθιού παρουσίασε μικρή μεταβολή, μειούμενη μόλις κατά ένα ευρώ (από 99 ευρώ σε 98 ευρώ). Πολλοί καταναλωτές περίμεναν ξεκάθαρα τις εκπτώσεις της Black Friday και της Cyber ​​Monday, καθώς οι πωλήσεις αυτές τις ημέρες αυξήθηκαν κατά 87% και 40% σε σύγκριση με τις μέσες πωλήσεις από τις προηγούμενες Παρασκευές και Δευτέρες από τους δύο τελευταίους μήνες.

Black Friday 2024: Τι επέλεξαν οι Έλληνες online buyers
Ποια προϊόντα πρωταγωνίστησαν στα online, ελληνικά καλάθια τη Black Friday 2024.

BNPL και Skroutz Point παραδόσεις, ψηλά στις προτιμήσεις

Η έρευνα αποκάλυψε μια εμφανή στροφή στις προτιμήσεις των καταναλωτών προς τις παραδόσεις σε Skroutz Point. Με το όριο δωρεάν παράδοσης να έχει μειωθεί στα 15€ για τους χρήστες του Plus, οι παραδόσεις μέσω του Skroutz Point αυξήθηκαν στο 28,64% των συνολικών παραγγελιών, έναντι 22% πέρυσι. Οι καταναλωτές εκμεταλλεύτηκαν επίσης τις επιλογές πληρωμής που παρέχει η εταιρεία, με το 74% των παραγγελιών να πληρώνονται με κάρτα και το 19,8% με αντικαταβολή. Η υπηρεσία «Δόσεις για όλους» (Buy Now Pay Later - BNPL) παρουσίασε αυξημένη χρήση, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 3% των συνολικών παραγγελιών.

Οι δημοφιλείς κατηγορίες

γραφική αναπαράσταση καταναλωτικών συνηθειών έρευνα
πηγή: Skroutz

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων όσον αφορά τον όγκο παραγγελιών ήταν το Home & Garden (35%), η Τεχνολογία (31%) και η Υγεία & Ομορφιά (25,76%). Ακολούθησε η μόδα με 21% των συνολικών παραγγελιών. Όσον αφορά τα έσοδα που προέρχονται από το skroutz marketplace, η Τεχνολογία κατέλαβε την πρώτη θέση με 36%, ακολουθούμενη από το Home & Garden με 25%. Οι καταναλωτές χρησιμοποίησαν ενεργά τις εκπτώσεις της Black Friday, ειδικά στην κατηγορία Μόδα, όπου το 37,5% των συνολικών παραγγελιών περιελάμβανε εκπτώσεις. Ακολούθησε το Health & Beauty με το 22,2% των παραγγελιών να εκμεταλλεύεται προσφορές.

Τα ευρήματα της έρευνας για το eCommerce

Τα ευρήματα της παραπάνω έρευνας παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για το ελληνικό eCommerce. Η αναφορά υπογραμμίζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών κατά τη διάρκεια μιας βασικής περιόδου πωλήσεων, δείχνοντας πού και πώς ξοδεύουν οι άνθρωποι τα χρήματά τους. Οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα δεδομένα σχετικά με τη στροφή προς το BNPL και τα σημεία παραδόσεων, ώστε να σχεδιάσουν τις μελλοντικές τους στρατηγικές πωλήσεων, να βελτιώσουν τις επιλογές πληρωμής και να βελτιστοποιήσουν τις μεθόδους παράδοσης. Κάπως έτσι, οι επιχειρήσεις μπορούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στα νέα δεδομένα και τις διαφορετικές επιλογές των καταναλωτών, ενώ ακολουθούν τα σύγχρονα trends.