Το TikTok κυκλοφόρησε τη λειτουργία αγορών εντός εφαρμογής, το TikTok Shop, στην Ισπανία και την Ιρλανδία.
Αυτή η κίνηση, όπως διαβάζουμε στο Social Media Today, σηματοδοτεί τη νέα προσπάθεια της πλατφόρμας να αναπτύξει το eCommerce στην Ευρώπη.
Οι έμποροι λιανικής και στις δύο χώρες μπορούν πλέον να παρουσιάζουν προϊόντα, να φιλοξενούν livestreams, να χρησιμοποιούν affiliate προγράμματα, να προβάλλουν shop ads κ.α.
Ευρωπαϊκή σφραγίδα
Η κυκλοφορία στην Ισπανία επιτρέπει στους 20 εκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες να πραγματοποιούν αγορές απευθείας από την εφαρμογή κατά τη διάρκεια σύντομων βίντεο ή livestreams. Το TikTok ξεκίνησε επίσης το TikTok Shop στην Ιρλανδία, παρέχοντας πρόσβαση σε 2,2 εκατομμύρια Ιρλανδούς χρήστες. Οι έμποροι και στις δύο χώρες είναι εγγεγραμμένοι τοπικά και στην Ιρλανδία, η εταιρεία συνεργάζεται με την Guaranteed Irish, έναν οργανισμό που εκπροσωπεί ξένες επιχειρήσεις στη χώρα. Ενώ η ισπανική υπηρεσία είναι invite-only μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025, οι Ιρλανδοί έμποροι μπορούν ήδη να εγγραφούν.
Το επερχόμενο ban στις ΗΠΑ
Η απόφαση της TikTok να επικεντρωθεί στην Ισπανία και την Ιρλανδία αποτελεί, όπως προαναφέραμε, μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την ενίσχυση της παρουσίας της στην Ευρώπη. Αυτή η ώθηση έρχεται καθώς το TikTok αντιμετωπίζει την πιθανότητα να απαγορευτεί στις ΗΠΑ εάν δεν πουλήσει τις αμερικανικές δραστηριότητές του έως τις 19 Ιανουαρίου 2025. Η έναρξη του TikTok Shop σε αυτές τις δύο χώρες θεωρείται ως ένας τρόπος για το TikTok να διαφοροποιήσει τις πηγές εσόδων του και να μειώσει την εξάρτησή του στην αγορά των ΗΠΑ.
Οι προκλήσεις
Η αρχική προσπάθεια της πλατφόρμας να επεκτείνει το eCommerce στην Ευρώπη μέσω του Ηνωμένου Βασιλείου, αντιμετώπισε αρκετές προκλήσεις, αν και οι πωλητές ξεπέρασαν τις 200.000 . Το εργασιακό περιβάλλον της TikTok στο Ηνωμένο Βασίλειο φέρεται να οδήγησε σε εσωτερικές συγκρούσεις και στην αντικατάσταση της τοπικής διοίκησης. Σε συνδυασμό με το χαμηλό ενδιαφέρον των καταναλωτών για livestream shopping, αυτό οδήγησε στην αναβολή της επέκτασης. Τώρα, με το αυξανόμενο ενδιαφέρον για in-stream αγορές, το TikTok επιχειρεί ξανά την κυκλοφορία του στην Ευρώπη, ξεκινώντας από την Ισπανία και την Ιρλανδία.

Η στρατηγική της TikTok ακολουθεί την επιτυχία της εφαρμογής Douyin, στην Κίνα. Το app συγκέντρωσε 300 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις το 2023, σε σύγκριση με τα 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια του TikTok. Εμπνευσμένο από αυτήν την επιτυχία, το TikTok στοχεύει να επαναλάβει την επιτυχία της εφαρμογής αυτής στις δυτικές αγορές, όπου οι in-stream αγορές κερδίζουν σταδιακά έλξη. Για παράδειγμα, το TikTok σημείωσε τριπλάσια αύξηση στις πωλήσεις της Black Friday το 2023, υποδηλώνοντας αυξανόμενο ενδιαφέρον για αγορές εντός εφαρμογής μεταξύ των δυτικών χρηστών.
Η σημασία αυτής της εξέλιξης για eCommerce είναι σημαντική
Επεκτείνοντας το TikTok Shop στην Ευρώπη, η εταιρεία τοποθετείται ως σοβαρός «παίκτης» στις online αγορές. Αυτή η κίνηση παρέχει στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, νέα κανάλια πωλήσεων και προσφέρει στους χρήστες μια πιο ελκυστική εμπειρία αγορών.
Για τις eCommerce επιχειρήσεις, η ανάπτυξη του TikTok Shop στην Ισπανία και την Ιρλανδία σηματοδοτεί μια αλλαγή στον τρόπο που συναντιούνται τα social media και οι online αγορές, προσφέροντας νέες ευκαιρίες στα brands να ενισχύσουν την ορατότητα και την αύξηση των πωλήσεων. Για το ελληνικό eCommerce, η κίνηση επέκτασης αφήνει «υπονοούμενα» για επικείμενη εμφάνιση και στην Ελλάδα.