Εσύ ψωνίζεις σαν Έλληνας; Έρευνα αποκαλύπτει τις προτιμήσεις στις ελληνικές διαδικτυακές αγορές
Σε πρόσφατη έρευνα η ιταλική τράπεζα NEXI ανακάλυψε τι αγοράζουν κατά κύριο λόγο οι Έλληνες online, οι οποίοι φαίνεται ότι δίνουν δίνουν προτεραιότητα στα φυσικά αγαθά, τα ταξίδια και τις υπηρεσίες. Πρόσφατα μάθαμε από την ίδια πηγή (ΟΤ) ότι οι Έλληνες καταναλωτές ξόδεψαν πέρυσι το ιλιγγιώδες ποσό των €35 δισ., με το 94% των χρηστών του διαδικτύου να πραγματοποιεί τακτικές μηνιαίες αγορές.
Απο πού και γιατί ψωνίζουν οι Έληνες;
Η προτίμηση των ελλήνων για τις διεθνείς ιστοσελίδες στις διαδικτυακές αγορές τους δεν κρύβεται καθώς το 51% των χρηστών internet έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία αγορά από ξένο ιστότοπο τις προηγούμενες 28 ημέρες.
H πιο δημοφιλής χώρα προέλευσης με 29% ήταν η Κίνα, ακολουθούμενη από την Γερμανία με 12%, το Ηνωμένο Βασίλειο με 11% και με τις ΗΠΑ, Ιταλία και Γαλλία να ολοκληρώνουν την εξάδα με 5% έκαστη. Οι κυριότεροι λόγοι που οδήγηγαν τους καταναλωτές σε αναζήτηση προϊόντων στο εξωτερικό είναι οι χαμηλότερες τιμές για ένα 70% των ερωτηθέντων, η μη διαθεσιμότητα των προϊόντων που αναζητούσαν στην Ελλάδα με ποσοστό 33% και η ευρύτερη γκάμα επιλογών εξίσου με 33%.
Τι ψωνίζουν κυρίως οι Έλληνες;
Τώρα όσον αφορά τις κατηγορίες, ως κορυφαία αναδείχθηκαν τα φυσικά αγαθά αντιπροσωπεύοντας το 50% των συνολικών δαπανών από τις διαδικτυακές αγορές στην Ελλάδα, με τις ταξιδιωτικές δαπάνες, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων, των ξενοδοχείων και των ταξιδιωτικών πακέτων να ακολουθούν με μικρή απόσταση στο 31% και τις υπηρεσίες να αντιπροσωπεύουν το 19% των ηλεκτρονικών δαπανών.
Αυτό ίσως είναι μια ένδειξη για το τοπίο eCommerce αλλά και για τις συνήθειες των Ελλήνων, οι οποίοι εν όψει των μισθών που παραμένουν αμετάβλητοι και του καλπάζοντος πληθωριμού τους έχει ωθήσει να δίνουν προτεραιότητα στο να διατηρούν μια ποιότητα στην καθημερινότητά τους επενδύοντας στα αγαθά και τις εμπειρίες.
Αυτό ίσως είναι εμφανές και από τα στοιχεία για τις κορυφαίες μηνιαίες αγορές όπου οι τοπ 10 κατηγορίες είναι ο ρουχισμός με 48%, η παράδοση τροφίμων με 43%, τα προϊόντα ομορφιάς με 39%, τα παπούτσια με 37%, τα είδη φαρμακείου με 33%, τα οικιακά ηλεκτρονικά είδη με 31%, οι υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα με 31%, τα φυσικά μέσα όπως CD, βιβλία, ταινίες και παιχνίδια με 24%, τα αξεσουάρ όπως κοσμήματα, ρολόγια, γάντια, τσάντες, καπέλα με 23% και το παντοπωλείο με 15%.
Από άποψη υπηρεσιών, οι δαπάνες στις διαδικτυακές αγορές ανήλθαν σε ύψος €6,7 δισ. το 2023. Στις κορυφαίες κατηγορίες περιλαμβάνονται οι ασφάλειες (€3,1 δισ.), τα διαδικτυακά στοιχήματα (€600 εκατ.) και τα εισιτήρια για πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις (€600 εκατ.). Όσον αφορά τα ταξίδια, οι Έλληνες ξόδεψαν συνολικά €10,7 δισ. μέσω διαδικτύου με τις κορυφαίες κατηγορίες να είναι οι εξής: πτήσεις (€4,7 δισ.), ξενοδοχεία (€3,7 δισ. ) και τα ταξιδιωτικά πακέτα (€700 εκατ.)
Σε άλλες πρόσφατες έρευνες μάθαμε ακόμη περισσότερα για τις συμπεριφορές και τον τρόπο που ψωνίζουν οι Έλληνες καταναλωτές που περιλαμβάνουν τα καλοκαρινά σχέδια τους καθώς τις αθλητικές τους συνήθειες.