Η Black Friday 2024 είναι πιο κοντά από ποτέ για φέτος και εμείς κάνουμε ένα pre-launch με αποτελέσματα από έρευνα της Klarna (μέσω WWN), γύρω από τις αγοραστικές προτιμήσεις των Ελλήνων για φέτος. Η έρευνα διεξήχθη τον τρέχοντα μήνα Νοέμβριο 2024 με 1.οοο συμμετέχοντες καταναλωτές και έδειξε πρωτίστως ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών με ποσοστό 86,7% πρόκειται να πραγματοποιήσει αγορές.

Σε ποια είδη θα υπάρξει πωλησιακή "κινητικότητα";

Βασική προτεραιότητα ανάμεσα στις κατηγορίες προϊόντων για τους Έλληνες φαίνεται ότι παραμένουν τα τεχνολογικά είδη με 38,2% στις φετινές Black Friday αγορές. Κατόπιν, ακολουθούν τα ρούχα και τα παπούτσια με 33,7%, τα χριστουγεννιάτικα δώρα με 22,1%, τα είδη σπιτιού με 19,1% και τα προϊόντα ομορφιάς με 15,8%. Υπάρχει όμως και ένα 22,5% που δήλωσε ότι έχει πρόθεση να κάνει αγορές αλλά δεν γνώριζε τι θα ήθελε να αγοράσει.

Budget: Πόσα σκοπεύουν να ξοδέψουν οι Έλληνες καταναλωτές

Η πλειοψηφία των καταναλωτών με ποσοστό 29,4% σχεδιάζει να δαπανήσει ένα ποσό μεταξύ 101-250€, ένα 25,3% στοχεύει σε αγορές μεταξύ 51-100€ και ένα 18,9% σκοπεύει να δαπανήσει 251-500€. Μόνο το 8,9% σκοπεύει να ξοδέψει 501-1.000€ ενώ υπάρχει και ένα 7,2% που δηλώνει ότι θα ξοδέψει λιγότερα από 50€. Η Black Friday παραμένει ένα σημαντικό καταναλωτικό ορόσημο, με τους Έλληνες να επενδύουν σημαντικά ποσά παρά την οικονομική πίεση.

«Η φετινή έρευνα της Klarna για τη Black Friday αποτυπώνει την αλλαγή στη νοοτροπία των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι επιδεικνύουν ισορροπία μεταξύ της αξιοποίησης των προσφορών και της προσοχής στο πόσα θα δαπανήσουν» δήλωσε ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα.

Συντηριτική ανάπτυξη με €18,2 δισ. το eCommerce στην Ελλάδα
Αργή και σταθερή είναι η ανάπτυξη του eCommerce στην Ελλάδα, προσπαθώντας να συμβαδίσει με τις ραγδαίες εξελίξεις.

Οnline shopping is the way!

Μέσα από την έρευνα φάνηκε επίσης πόσο σημαντικό έχει γίνει το eCommerce μιας και το 58,7% των καταναλωτών δηλώνει ότι αναζητά και αγοράζει προϊόντα online ενώ ένα περαιτέρω 25% αναζητά προσφορές online και ολοκληρώνει τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα. Αντιθέτως, μόνο ένα 12,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές αποκλειστικά σε φυσικά καταστήματα.

Οι απόψεις των καταναλωτών

Η ισορροπία αυτή που παρατηρείται παραπάνω μεταξύ προσδοκιών και επιφυλάξεων επιβεβαιώνεται και από τις γενικές αντιλήψεις των Ελλήνων. Το 42,3% θα κάνει σύγκριση τιμών για να εξασφαλίσει πραγματικές εκπτώσεις, το 34,5% θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά, ενώ το 33,9% θα κάνει αγορές μόνο σε προϊόντα που θα αγόραζε ούτως ή άλλως, αλλά σε χαμηλότερες τιμές.

Οι Έλληνες αγοραστές περιμένουν τα sales της Black Friday
Με τους Έλληνες καταναλωτές να ασφυκτιούν λόγω πληθωρισμού, οι επερχόμενες εκπτώσεις της Black Friday φαντάζουν ιδανική αφορμή για αγορές.

Επιπλέον, ένα 20,5% θεωρεί την Black Friday μια πραγματική ευκαιρία προσφορές, το 19,7% αναμένει μεγάλες εκπτώσεις και μάλιστα ένα 19,5% δηλώνει ότι ανέβαλε αγορές καθώς αναμένει τις χαμηλότερες τιμές των ημερών αυτών. Υπάρχουν όμως και επιφυλάξεις από την άλλη καθώς ένα 32% αμφιβάλλει για τη γνησιότητα των εκπτώσεων και ένα 7,2% φοβάται ότι θα ξοδέψει περισσότερα από όσα σχεδίαζε.