Πρόσφατη έρευνα της EY αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες καταναλωτές καθυστερούν τις αγορές τους καθώς περιμένουν τις εκπτώσεις της Black Friday και της Cyber Monday, όπως διαβάζουμε στο wwn.gr. Σύμφωνα με την έρευνα «Future Consumer Index Greece 2024», ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές σχεδιάζουν να «αδράξουν» την ευκαιρία για αγορές.
Η έρευνα, που διεξάγεται ετησίως, σε συνεργασία με την MRB, ως μέρος της παγκόσμιας σειράς ερευνών καταναλωτών της EY, διερευνά τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών στο σημερινό δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι προθέσεις αγοράς συνδέονται στενά με τα επίπεδα εισοδήματος και τις τιμές των προϊόντων.
Μεταξύ των πέντε τυπολογιών καταναλωτών της έρευνας, το 62% δίνει μεγάλη βαρύτητα στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First) και λέει ότι δεν σκοπεύει να αγοράσει τίποτα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Οι νέοι, ιδιαίτερα οι ηλικίας 18-29 ετών (65%) και οι φοιτητές (69%) δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις εκπτώσεις της Black Friday και της Cyber Monday. Επιπλέον, στα εκπτωτικά δρώμενα είναι πιθανό να συμμετέχουν και άτομα ηλικίας 40-49 ετών (54%) και οικογένειες με μικρά παιδιά (60%).
Παρά τον γενικό δισταγμό για δαπάνες, οι καταναλωτές εξακολουθούν να αναγνωρίζουν την αξία των εκπτώσεων. Μεταξύ εκείνων που σχεδιάζουν να ψωνίσουν, σχεδόν το 79% αναβάλλει τις αγορές ειδικά για να επωφεληθεί από τις προσφορές Black Friday και Cyber Monday.
Mε αφορμή την Black Friday, όλοι ψωνίζουν. Εσένα είναι έτοιμο το eshop σου για τη μεγάλη μέρα;
Αυτά τα ευρήματα ευθυγραμμίζονται με την παγκόσμια έρευνα της EY, η οποία δείχνει ότι ο πληθωρισμός και οι οικονομικές προκλήσεις κάνουν τους καταναλωτές πιο προσεκτικούς, συχνά περιορίζοντας τις δαπάνες μόνο σε βασικά είδη.
Σε ένα eCommerce τοπίο που χαρακτηρίζεται από οικονομική πίεση, αυτές οι τάσεις υπογραμμίζουν τη σημασία των εκπτώσεων για την αύξηση των πωλήσεων. Σημαντικές ημέρες αγορών, όπως η Black Friday και η Cyber Monday, αποτελούν κρίσιμες στιγμές για τα brands, καθώς καλούνται να προσελκύσουν καταναλωτές που γνωρίζουν τον προϋπολογισμό τους και -σε μεγάλο βαθμό- οι περισσότεροι διστάζουν να ξοδέψουν. Για τις επιχειρήσεις, αυτό σημαίνει πως πρέπει να υιοθετήσουν πιο στοχευμένες στρατηγικές, με πλήρη επίγνωση των οικονομικών προβλημάτων του αγοραστικού κοινού και να είναι σε θέση να μελετήσουν το τοπίο της αγοράς σωστά, ώστε να ορίσουν τις εκπτώσεις με εποικοδομητικό τρόπο που να ωφελούν τόσο τους καταναλωτές όσο και τους επιχειρηματίες.