Eurostat: Ένας στους 3 online αγοραστές στην ΕΕ αντιμετώπισε προβλήματα το 2023
Το eCommerce προσφέρει ευκολία και ταχύτητα, μεγαλύτερη άνεση και αμεσότητα στη σύγκριση τιμών και ποικιλία στις επιλογές του αγοραστικού κοινού. Ισχύουν όμως, όλα αυτά, παγκοσμίως;
Τα δεδομένα αλλάζουν, όταν μιλάμε για προκλήσεις. Όπως διαβάζουμε σε σχετικό άρθρο, ένας στους τρεις online αγοραστές στην ΕΕ αντιμςτωπίζει προκλήσεις. Σύμφωνα με την Eurostat, το 33,1% των online αγοραστών στην ΕΕ συνάντησε προβλήματα το 2023, από καθυστερημένες παραδόσεις έως λανθασμένα ή κατεστραμμένα προϊόντα. Άλλα συνηθισμένα παράπονα αφορούσαν δυσκολίες navigation στα online stores και αποκλίσεις μεταξύ των προϊόντων όπως διαφημίζονται και των εκείνων που τελικώς παραδίδονται.*
Ενώ το eCommerce ακμάζει στην Ευρώπη, αρκετές χώρες της ΕΕ κατέγραψαν σημαντικά υψηλότερα ποσοστά προβλημάτων που σχετίζονται με αυτό. Το Λουξεμβούργο σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό, με το 55,5% των καταναλωτών να αναφέρουν κάποιο πρόβλημα στις online αγορές τους, ακολουθούμενο από την Ολλανδία (55,2%) και την Ισπανία (49,7%). Αντίθετα, η Ιταλία κατέγραψε το χαμηλότερο ποσοστό καταναλωτών που αντιμετώπισαν προβλήματα.
Ζητήματα παράδοσης & αποστολής στην κορυφή των παραπόνων
Τα περισσότερα προβλήματα που εξέφρασαν οι online αγοραστές στην ΕΕ, όπως διαβάζουμε, προερχόταν από θέματα στις παραδόσεις και αποστολές, και όχι από απάτες. Οι καθυστερήσεις στις αποστολές, καθώς και οι λανθασμένες ή κατεστραμμένες παραδόσεις, συγκαταλέγονταν στις πιο συχνές καταγγελίες. Τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν ότι, παρόλο που το eCommerce παραμένει σε μεγάλο βαθμό ασφαλές από απάτες, η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών παράδοσης εξακολουθεί να επηρεάζει την ικανοποίηση των καταναλωτών.
Πώς επηρεάζεται η εμπιστοσύνη των καταναλωτών
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών και κατ' επέκταση η αξιοπιστία που θα δημιουργηθεί στις online αγορές εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, με τους πιο σημαντικούς να είναι η σωστή διαχείριση των προϊόντων, η ασφαλής αποστολή και η άμεση εξυπηρέτηση των πελατών. Όταν οι παραγγελίες καθυστερούν, τα προϊόντα δεν ταιριάζουν με τις περιγραφές ή φτάνουν κατεστραμμένα, οι καταναλωτές χάνουν την εμπιστοσύνη τους. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικές κριτικές και λιγότερες επαναλαμβανόμενες αγορές.
Με αφορμή την έρευνα που αφορά τους online αγοραστές στην ΕΕ, μπορούμε να εντοπίσουμε κάποια θέματα που προκύπτουν. Για να διατηρήσουν την αξιοπιστία τους, οι eCommerce επιχειρήσεις πρέπει να φροντίζουν ώστε τα προϊόντα να είναι όπως περιγράφονται, οι παραδόσεις να γίνονται έγκαιρα και με ασφάλεια, και οι πελάτες να λαμβάνουν γρήγορη υποστήριξη αν προκύψει κάποιο πρόβλημα.
Όταν οι εταιρείες δίνουν προτεραιότητα στην ποιότητα των προϊόντων, τη σωστή αποστολή και την ασφάλεια των παραγγελιών, οι καταναλωτές νιώθουν μεγαλύτερη σιγουριά να αγοράσουν ξανά. Έτσι, ενισχύεται συνολικά η ανάπτυξη του eCommerce στην Ευρώπη.