Μέσα από τα τρικυμιώδη χρόνια της πανδημίας ένα πράγμα κατέστη σαφές: το online shopping έχει μετατραπεί σε συνήθεια στην καθημερινότητα των χρηστών και μάλιστα με τροχιά ανάπτυξης και τις ανάγκες και προσδοκίες να κλιμακώνονται ολοένα και περισσότερο σχεδόν σε κάθε κατηγορία του εμπορίου. Μια πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Public Desire εξέτασε και κατόπιν κατέταξε τις χώρες με τη μεγαλύτερη εμμονή με τις eCommerce αγορές.

Χρησιμοποίησε ως βάση διάφορα metrics, όπως ο χρόνος που δαπανάται online εβδομαδιαίως, το ποσοστό των ατόμων που ψωνίζουν online μηνιαίως και το μέσο ποσοστό του εισοδήματος που δαπανάται online. H έρευνα επίσης τόνισε τον ρόλο των social media όπως το TikTok που λόγω των εξελισσόμενων εργαλείων τους συμβάλλουν στην αύξηση των πωλήσεων και τη σύνδεση με περισσότερους πελάτες.

Το TikTok μοιράζεται brand trends για το 2025
Ποιες είναι οι αναδυόμενες τάσεις του TikTok για το 2025; Η έκθεση «What’s Next» αποκαλύπτει.

Εκπρόσωπος της Public Desire δήλωσε ότι «το μέλλον του eCommerce διαμορφώνεται από την ενσωμάτωση των social media και των πληρωμών μέσω mobile συσκευών». Για αυτό «η υποδομή ψηφιακών πληρωμών μιας χώρας προβλέπει πλέον καλύτερα το engagement στις online αγορές καλύτερα από την οικονομική της κατάσταση», κάτι που είναι ιδιαίτερα εμφανές στο social commerce, μιας και οι αγοραστές αφιερώνουν χρόνο ως κομμάτι της καθημερινότητάς τους για περιηγηθούν και να αναζητήσουν περιεχόμενο.

Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι οι χώρες που αγκαλιάζουν περισσότερο το online shopping.

Ποιες είναι οι 10 χώρες που απαρτίζουν τη λίστα;

Ξεκινάμε λοιπόν τη λίστα με το δεκάρι το καλό το οποίο είναι η Γαλλία. Οι Γάλλοι ξοδεύουν κατά μέσο όρο το 4,3% του εισοδήματός τους στο eCommerce και αφιερώνουν κατά μέσο όρο μία ώρα και 45 λεπτά για αγορές στο διαδίκτυο κάθε εβδομάδα.

Το 9 καταλαμβάνουν οι Σουηδοί με μέσο όρο το 3,1% του εισοδήματός τους και 38 λεπτά εβδομαδιαίως αφιερωμένα σε αγορές στο διαδίκτυο.

Στις θέσεις 8 και 7 βρίσκουμε δυο ακόμη ευρωπαϊκές χώρες, την Πολωνία και την Ολλανδία αντίστοιχα. Στην Πολωνία, οι άνθρωποι ξοδεύουν κατά μέσο όρο το 3,1% του εισοδήματός τους στο eCommerce και αφιερώνουν κατά μέσο όρο μία ώρα και 44 λεπτά εβδομαδιαίως στο online shopping, ενώ στην Ολλανδία μιλάμε για το 5% του εισοδήματός τους και κατά μέσο όρο δύο ώρες και 12 λεπτά εβδομαδιαίως.

Θέλεις να μάθεις περισσότερα για το μέλλον του eCommerce το 2025; Ανακάλυψε τις προσδοκίες των καταναλωτών εδώ.

Τι προσδοκούν οι καταναλωτές στο online shopping το 2025;
Το 2025 έφτασε και πλέον οι καταναλωτές διατυπώνουν τις προσδοκίες τους από το online shopping για το νέο κύκλο πωλήσεων που ξεκινά.

Στο 6 είναι η πρώτη θέση που βλέπουμε μια χώρα εκτός Ευρώπης. Οι ΗΠΑ με τους καταναλωτές να ξοδεύουν περίπου το 4,3% του εισοδήματός τους και να αφιερώνουν κατά μέσο όρο δύο ώρες και 5 λεπτά εβδομαδιαίως, ενώ στο 5 βρίσκουμε τη γειτόνισσα χώρα της, το Μεξικό με κατά μέσο όρο να ξοδεύεται το 5,5 % του εισοδήματός και δύο ώρες και 52 λεπτά να δαπανιούνται εβδομαδιαίως στις online αγορές.

Από την άλλη στο 4 επιστρέφουμε και πάλι στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στο Ηνωμένο Βασίλειο με τους Βρετανούς να ξοδεύουν το 8,8 % του εισοδήματός τους και να αφιερώνουν κατά μέσο όρο δύο ώρες και τέσσερα λεπτά εβδομαδιαίως στο online shopping.

Μπαίνοντας στην τελική τριάδα βρίσκουμε για πρώτη φορά χώρα της Ασίας, την Ταΐβάν με τους αγοραστές να ξοδεύουν κατά μέσο όρο το 6,1% του εισοδήματός τους και να αφιερώνουν στο eCommerce κατά μέσο όρο τέσσερις ώρες και 27 λεπτά εβδομαδιαίως.

Συνεχίζουμε με Ασία και στο νούμερο όπου συναντάμε την Νότια Κορέα με τους καταναλωτές να ξοδεύουν κατά μέσο όρο το 8,5% του εισοδήματός τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο και να αφιερώνουν εκεί κατά μέσο όρο τέσσερις ώρες και 39 λεπτά εβδομαδιαίως.

Στην κορυφή της λίστας παραμένουμε στην ευρύτερη περιοχή καθώς η χώρα που είναι πιο "παθιασμένη" με το online shopping δεν είναι άλλη από την Κίνα, τη γενέτειρα πολλών eCommerce πλατφορμών, με τους χρήστες να ξοδεύουν κατά μέσο όρο το 3,8% του εισοδήματός τους και να αφιερώνουν κατά μέσο όρο οκτώ ώρες και 5 λεπτά εβδομαδιαίως σε online αγορές.

Η λίστα αυτή μας δείχνει ότι το δίκτυο του eCommerce είναι διασυνδεδεμένο καθώς συναντάμε χώρες από όλα τα μήκη και πλάτη. Ένας επίσης ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι σε υψηλότερες θέσεις βρίσκονται αγορές στις οποίες ανήκουν ή είναι εγγύς σε μεγάλα eCommerce marketplaces όπως Shein, Temu και Amazon καθώς και πρόσβαση σε περισσότερα social commerce εργαλεία όπως το TikTok Shop, που ίσως επηρεάζει επίσης τα αποτελέσματα.