Eurostat: Οι Έλληνες προτιμούν τις online αγορές

Καθώς η digital εποχή προσφέρει απλόχερα αρκετές επιλογές στον κόσμο του eCommerce, οι Έλληνες προτιμούν όλο και περισσότερο τις επιλογές που προσφέρουν οι online αγορές, μια τάση που έχει αυξηθεί σημαντικά μετά την έναρξη της πανδημίας.

Πρόσφατα στοιχεία από την Eurostat (μέσω moneyreview.gr) ρίχνουν φως σε αυτήν τη μετάβαση των αγοραστικών συνηθειών, δείχνοντας μια ιδιαίτερα ισχυρή συγγένεια μεταξύ των νεότερων δημογραφικών ομάδων, με σχεδόν το 80% των ατόμων ηλικίας 16-24 ετών να συμμετέχουν σε τουλάχιστον μία online αγορά. Ενώ τα ποσοστά μειώνονται με την ηλικία, είναι εμφανής μια σημαντική αύξηση στις online αγορές, από 58,93% το 2020 σε ένα εντυπωσιακό 66,72% επί του παρόντος.

Μια ακόμη πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι ο πιο συνηθισμένος λόγος των καταναλωτών για να επιλέγουν eshop λιανικής είναι ότι αναζητούν καλύτερες τιμές.

Οι χαμηλόμισθοι καταναλωτές προτιμούν τις online αγορές
Οι καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα επιλέγουν τους λιανοπωλητές έναντι του D2C όταν πραγματοποιούν online αγορές.

Διαφορετικές τάσεις online αγορών

Η γοητεία των online αγορών εκτείνεται σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων για τους Έλληνες καταναλωτές. Τα είδη μόδας όπως ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ κυριαρχούν, με το 73,55% των αγοραστών να επιδίδεται σε αυτό το τμήμα, τοποθετώντας την Ελλάδα στην έκτη θέση στην ΕΕ. Οι υπηρεσίες delivery φαγητού χαίρουν επίσης ευρείας δημοτικότητας, με το 44,13% να επιλέγει την digital ευκολία. Επιπλέον, οι υπηρεσίες μεταφοράς (38,7%) και οι ενοικιάσεις καταλυμάτων (35,4%) αναδεικνύονται σε περιζήτητες online αγορές. Ωστόσο, ορισμένοι τομείς παρουσιάζουν συγκριτικά χαμηλότερη δέσμευση, συμπεριλαμβανομένων των καλλυντικών (25,3%), των εισιτηρίων εκδηλώσεων (32,3%) και των συνδρομών digital μέσων (26,3%).

Οι Έλληνες χρήστες του διαδικτύου επιδεικνύουν μια πολύπλευρη ψηφιακή παρουσία. Η χρήση των social media είναι ισχυρή, με περίπου το 80% του digital πληθυσμού να συμμετέχει ενεργά. Η επικοινωνία μέσω email παραμένει διαδεδομένη, αντικατοπτρίζοντας τα ποσοστά αφοσίωσης στα social media. Επιπλέον, η ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων (81,3%) και οι κλήσεις ήχου/βίντεο (84,1%) παρουσιάζουν ισχυρά επίπεδα αλληλεπίδρασης. Συγκεκριμένα, η συντριπτική πλειοψηφία (σχεδόν το 90%) βασίζεται στο διαδίκτυο για έρευνα προϊόντων/υπηρεσιών, αν και οι έρευνες που σχετίζονται με την υγεία καταγράφουν συγκριτικά χαμηλότερο ποσοστό συμμετοχής, που κυμαίνεται γύρω στο 57,3%.

Παρά αυτές τις δυναμικές ψηφιακές δραστηριότητες, η υιοθέτηση online τραπεζικών υπηρεσιών στην Ελλάδα υστερεί σε σχέση με τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο. Περίπου το 61,2% των χρηστών του διαδικτύου ασχολούνται με ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές, υπολείποντας το πρότυπο της ΕΕ του 69,8%.