Οι digital υπηρεσίες βοηθούν το γερμανικό eCommerce να αναπτυχθεί

Κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι online πωλήσεις στην Γερμανία αυξήθηκαν κατά 0,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το Ecommerce News.

Αυτή είναι η πρώτη ανάπτυξη που σημείωσε το γερμανικό eCommerce σε δύο χρόνια. Ωστόσο, εξετάζοντας το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι πωλήσεις εξακολουθούν να είναι 1,2% χαμηλότερες από πέρυσι.

Αυτές οι πληροφορίες αναφέρονται από το Bundesverband eCommerce und Versandhandel Deutschland, ή Bevh για συντομία. Το 2023, η ένωση ανακοίνωσε ότι το γερμανικό eCommerce μειώθηκε κατά 11,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Τα συνολικά online έσοδα ανήλθαν στα 79,7 δισ. ευρώ. Αυτή ήταν η πρώτη διψήφια πτώση της γερμανικής αγοράς.

Οι πωλήσεις ανά εξάμηνο

Το πρώτο εξάμηνο του 2024, η Γερμανία σημείωσε online πωλήσεις συνολικού ύψους 38,1 δισ. ευρώ, μείωση 1,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Ωστόσο, η πτώση φαίνεται να επιβραδύνεται, με τις online πωλήσεις από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο να ανέρχονται σε 19,2 δισ. ευρώ.

Οι digital υπηρεσίες, όπως οι κρατήσεις ταξιδιών και οι αγορές εισιτηρίων, ήταν οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης στο γερμανικό eCommerce. Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 4,2% το δεύτερο τρίμηνο, φτάνοντας τα 3,72 δισ. ευρώ. Για ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι digital υπηρεσίες παρουσίασαν άνοδο 8,4%, συνολικού ύψους 6,45 δισ. ευρώ.

Μεταξύ των 19 κατηγοριών προϊόντων που συμμετείχαν στην έρευνα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν στις 12. Οι παραγγελίες τροφίμων παρουσίασαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, σημειώνοντας άνοδο 6,2% στα 1,004 δισ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο. Τα έπιπλα, συμπεριλαμβανομένων των επίπλων και των οικιακών συσκευών, αυξήθηκαν κατά 1,6% την ίδια περίοδο.

Ο Martin Groß-Albenhausen, Deputy General Manager του Bevh, ανέφερε μια «ομαλοποίηση στην αγορά». Σημείωσε ότι τα εισοδήματα έχουν αυξηθεί αρκετά για να αντισταθμίσουν τον πρόσφατο πληθωρισμό και τώρα αντιμετωπίζουν χαμηλότερους ρυθμούς πληθωρισμού.

Τα κωλύματα

Ωστόσο, οι αβεβαιότητες παραμένουν. Ο Groß-Albenhausen προειδοποίησε ότι οι γεωπολιτικές συγκρούσεις και η πολιτική αστάθεια στη Γερμανία, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ θα μπορούσαν να εμποδίσουν την οικονομική ανάπτυξη στο γερμανικό eCommerce. Επεσήμανε επίσης τις αυξανόμενες χρεοκοπίες, οι οποίες ωθούν τους ανθρώπους να αποταμιεύουν αντί να ξοδεύουν.

Παρά την πρόσφατη ανάπτυξη, το γερμανικό eCommerce δεν έχει ανακάμψει πλήρως από προηγούμενες μειώσεις πωλήσεων. Για να επωφεληθούν περισσότερο, οι γερμανικές online εταιρείες χρειάζονται συνεχή ανάπτυξη. Σχεδόν οι μισοί online λιανοπωλητές B2C που ερωτήθηκαν πιστεύουν ότι η γερμανική και ευρωπαϊκή νομοθεσία εμποδίζουν την ανάπτυξη του eCommerce. Αντιμετωπίζουν επίσης ανταγωνισμό από ασιατικές αγορές όπως το Temu, που θα μπορούσε να απειλήσει την ανταγωνιστικότητά τους.

Οι online αγορές ήταν σημαντικές για την ανάκαμψη της γερμανικής αγοράς eCommerce. Αυξήθηκαν κατά 2,3% το δεύτερο τρίμηνο και κατείχαν μερίδιο αγοράς 55% για ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Έρευνα: Ένας στους τρεις Γερμανούς ψωνίζει στο Temu
Πρόσφατη έρευνα αποκαλύπτει τις αγοραστικές συνήθειες των Γερμανών - Το Temu κατέχει υψηλή θέση στις προτιμήσεις τους.