Το plot twist της Google: Ακυρώνεται η κατάργηση των third-party cookies

Σε ένα plot twist που δεν προέβλεψε κανείς, η Google με νέα της ανακοίνωση δήλωσε ότι δεν θα ακυρώσει και δεν θα αντικαταστήσει τα third-party cookies.

Τα cookies που είναι «ένα μικρό αρχείο ή μέρος ενός αρχείου που αποθηκεύεται στον υπολογιστή ενός χρήστη του world web [..] και περιέχει προσωπικές πληροφορίες (όπως έναν κωδικό αναγνώρισης χρήστη, προσαρμοσμένες προτιμήσεις ή ένα αρχείο των σελίδων που επισκέφθηκε)», σύμφωνα με το Merriam-Webster, είναι μια πρακτική που έχει τροφοδοτήσει μεγάλο μέρος των digital ads και η πιθανή κατάργησή τους είχε πρωτοανακοινωθεί το 2020 και στόχος ήταν να ολοκληρωθεί μέχρι το 2022.

Η κατάργηση των third-party cookies της Google στο πρόγραμμα περιήγησης Chrome είχε ήδη καθυστερήσει, παρατείνοντας το χρονοδιάγραμμα της εταιρείας για την ολοκλήρωσή της το 2025 και τώρα, τα σχέδια αυτά έχουν ακυρωθεί εντελώς.

Google policies: Απλοποιεί πολιτικές shipping & επιστροφών
Αλλαγές στα Google policies απλοποιούν τις πολιτικές shipping και επιστροφών, φέροντας οφέλη για τους αγοραστές αλλά και πωλητές.

Για το σκοπό αυτό, η Google ξεκίνησε την πρωτοβουλία «Privacy Sandbox» για να βρει μια λύση που θα προστατεύει την ιδιωτικότητα των χρηστών και θα επιτρέπει στο περιεχόμενο να παραμείνει ελεύθερα διαθέσιμο στον ανοιχτό ιστό.

Η Google δήλωσε τον Ιανουάριο ότι ήταν «εξαιρετικά σίγουρη» για την πρόοδο των προτάσεών της για την αντικατάσταση των cookies, οι οποίες περιελάμβαναν την «ομοσπονδιακή μάθηση των cohorts», η οποία ουσιαστικά θα τοποθετούσε τους ανθρώπους σε ομάδες με βάση παρόμοιες συμπεριφορές περιήγησης, πράγμα που σημαίνει ότι μόνο τα «αναγνωριστικά cohorts» και όχι τα ατομικά αναγνωριστικά χρηστών θα χρησιμοποιούνταν για τη στόχευσή τους.

Όμως, τον Ιούνιο του 2021, η Google ανέβαλε το χρονοδιάγραμμα για την κατάργηση των third-party cookies, δίνοντας στη βιομηχανία ψηφιακής διαφήμισης περισσότερο χρόνο για να ξεκαθαρίσει τα σχέδια για στοχευμένες διαφημίσεις με μεγαλύτερη προσοχή στην προστασία της ιδιωτικής ζωής. Στη συνέχεια, το 2022, η εταιρεία δήλωσε ότι η ανατροφοδότηση έδειξε ότι οι διαφημιζόμενοι χρειάζονταν περισσότερο χρόνο για να μεταβούν στην αντικατάσταση των cookies της Google, καθώς ορισμένοι απωθήθηκαν, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα επηρέαζε σημαντικά τις επιχειρήσεις τους.

Η δυσκολία μετάβασης στο επίκεντρο

Οι λιανοπωλητές που στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε Google ads, μεταξύ άλλων διαφημιστών, αναζητούσαν ήδη πώς η κατάργηση των third-party cookies θα άλλαζε τις δυνατότητες στόχευσης με βάση τη δραστηριότητα στο πρόγραμμα περιήγησης Chrome και ήδη αναζητούσαν εναλλακτικές λύσεις για διαφήμιση.

Ποιες είναι οι εναλλακτικές διαφήμισης όταν καταργηθούν πλήρως τα third-party cookies;
Η εξαφάνιση των third-party cookies έχει ξεκινήσει! Εσύ έχεις εξετάσει ποιoi είναι οι εναλλακτικοί τρόποι διαφήμισης;

Σε ανάρτηση στο blog της τη Δευτέρα, η εταιρεία δήλωσε ότι έλαβε feedback, τόσο από τους διαφημιζόμενους όσο και από τις ρυθμιστικές αρχές, η οποία ενημέρωσε την τελευταία της απόφαση να ακυρώσει το σχέδιο για την εξάλειψη των cookies τρίτων στο πρόγραμμα περιήγησης, με την Google να αναφέρει ότι μέσω των δοκιμών, συνειδητοποίησε ότι η μετάβαση απαιτούσε «σημαντική εργασία από πολλούς συμμετέχοντες» και θα επηρέαζε τους εκδότες, τους διαφημιστές και ουσιαστικά όλους όσοι εμπλέκονται στη online digital διαφήμιση.