Η Google καθυστέρησε δύο φορές το σχέδιό της να σταματήσει να χρησιμοποιεί cookies στο πρόγραμμα περιήγησής της, το Chrome. Τώρα, το καθυστερεί για τρίτη φορά, παρόλο που είπε ότι δεν θα το κάνει, σύμφωνα με νέες αναφορές.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι δεν χρονοτριβεί ή προσπαθεί να αποφύγει προβλήματα, αλλά η πίεση από τη βιομηχανία και τους κανονισμούς δυσκολεύει την τήρηση του αρχικού σχεδίου.

Η εταιρεία λέει ότι ο επόπτης ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, η CMA, χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να ελέγξει όλα τα στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών από τον κλάδο.

Η CMA ζήτησε ανατροφοδότηση από την αγορά έως τα τέλη Ιουνίου. Αλλά η εταιρεία λέει επίσης ότι οφείλεται στο ότι έλαβαν διαφορετικές απόψεις από τον κλάδο και τους προγραμματιστές.

Τον Φεβρουάριο, η CMA είπε στην Google να σταματήσει την κατάργηση των cookies μέχρι να διορθώσει τις ανησυχίες σχετικά με τον ανταγωνισμό.

Οι εκδότες και οι εταιρείες τεχνολογίας διαφημίσεων ανησυχούν ότι τα διαφημιστικά προϊόντα της θα επωφεληθούν από το νέο σύστημα, που ονομάζεται Privacy Sandbox.

Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το Privacy Sandbox θα μπορούσε να κάνει τα διαφημιστικά προϊόντα της πιο δημοφιλή. Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι αυτό μπορεί να την κάνει ακόμα πιο ισχυρή στην αγορά διαφημίσεων.

Επίσης, τον Φεβρουάριο, μια ομάδα που ονομάζεται IAB Tech Lab είπε ότι το Privacy Sandbox δεν υποστηρίζει πολλές βασικές ανάγκες διαφήμισης.

Ένα παράδειγμα είναι ένα εργαλείο που ονομάζεται Protected Audience API. Μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όπως αργή φόρτωση διαφημίσεων και χαμηλότερα κέρδη για τους διαφημιστές.

Αυτό το εργαλείο λειτουργεί μόνο με την Google και την Amazon αυτήν τη στιγμή.

H εταιρεία προχώρησε νωρίτερα αυτό το μήνα και σε νέα συνεργασία για το Cloud, με την Bloomreach, την πλατφόρμα που τροφοδοτεί εξατομικευμένες εμπειρίες στο eCommerce. Είναι μια μηχανή δεδομένων του ενοποιεί δεδομένα πελατών και προϊόντων σε πραγματικό χρόνο, ώστε οι επιχειρήσεις να κατανοούν τι πραγματικά θέλουν οι πελάτες. Στη συνέχεια, αξιοποιούν αυτά τα δεδομένα σε κάθε κανάλι ώστε η eCommerce εμπειρία να εξατομικεύεται καθώς ο πελάτης ψωνίζει.

Bloomreach & Google Cloud: Βελτιωμένη εμπειρία εξατομίκευσης
Μια ακόμη συνεργασία έρχεται για το Google Cloud με την Bloomreach με στόχο τη βελτίωση της εξατομίκευσης στην εμπειρία πελατών.

Επιπτώσεις στην ταυτότητα

Η Google και άλλοι που εργάζονται σε νέους τρόπους παρακολούθησης των χρηστών ελπίζουν ότι αυτή η καθυστέρηση δεν θα επιβραδύνει τα πράγματα.

Παρόλο που πολλοί άνθρωποι περίμεναν κι άλλη καθυστέρηση, πιστεύουν ότι το Chrome θα σταματήσει τελικά να χρησιμοποιεί cookies.

Ένα πρόβλημα με το χρονοδιάγραμμα είναι η εναλλαγή από μικρό αριθμό cookies σε κανένα. Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα στους διαφημιστές, ειδικά σε περιόδους πολυάσχολης κίνησης, όπως οι διακοπές.

«Ήμασταν πολύ ξεκάθαροι από την αρχή», δήλωσε ο Chris Jenkins, διευθυντής της Μονάδας Ψηφιακών Αγορών της CMA που επιβλέπει την έρευνα του Privacy Sandbox, σε μια ερώτηση που έθεσε το AdExchanger κατά τη διάρκεια μιας virtual συνεδρίας στο συνέδριο Privacy and Addressability του IAB Tech Lab τον περασμένο μήνα . «Δεν θέλουμε να σταθούμε εμπόδιο σε αλλαγές που προστατεύουν το απόρρητο», είπε ο Jenkins.

Η σημασία της κίνησης αυτής για το eCommerce

To eCommerce επηρεάστηκε εξαιτίας των προβληματικών στρατηγικών διαφημίσεων, των ζητημάτων απορρήτου και πιθανών αλλαγών στην αγορά. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να παραμείνουν ενημερωμένες και να προσαρμόσουν τις διαφημιστικές πρακτικές αναλόγως, ώστε να μην σημειώσουν πτώση και να μη συναντήσουν περαιτέρω προβλήματα στις πρακτικές τους.