Ο Δημήτρης Δημακόπουλος της HappyOnline μας μιλάει για την εμπειρία με το web design και τα trends της αγοράς

Ακριβώς όπως και το όνομά τους, αυτός είναι και ο στόχος τους, να είναι όλοι HappyOnline. Πρόσφατα είχαμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε με έναν εκ των δύο CEO της εταιρείας, Δημήτρη Δημακόπουλο, και να μάθουμε περισσότερα για τον συναρπαστικό κόσμο των web design και ανάπτυξης ιστοσελίδων, trends του τομέα καθώς και άλλα ενδιαφέροντα insights για το eCommerce.

Πρώτα όμως θα πρέπει να τα πάρουμε από την αρχή και να απαντήσουμε στο εξής: Ποια είναι η HappyOnline;

Είναι μια software house εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα του Web Design και Development, η οποία ιδρύθηκε το 2015 από τους Δημήτρη Δημακόπουλο και Δημήτρη Τριτσικάκη, οι οποίοι ένωσαν τις δυνάμεις τους με στόχο να δημιουργούν ιστοσελίδες καινοτόμες και υψηλής αισθητικής που θα ανταποκρίνονται στην ταχέως μεταβαλλόμενη eCommerce αγορά.

O σχεδιασμός ιστοσελίδων και η εργασιακή εμπειρία τους

Ξεκινήσαμε λοιπόν την κουβέντα μας ζητώντας τους να μοιραστούν μαζί μας κάτι μοναδικό για την εταιρεία τους που δεν γνωρίζουν πολλοί αλλά θα ήθελαν να γνωρίζει το κοινό για εκείνους.

"Όταν πήραμε την απόφαση με τον Δημήτρη Τριτσετάκη να ιδρύσουμε την εταιρεία μας, η Ελλάδα βρισκόταν στην καρδιά της οικονομικής κρίσης.", μας είπε ο Δημήτρης. "Κάποιοι μας θεωρούσαν τρελούς, ενώ πολλοί φίλοι μας έφυγαν στο εξωτερικό."

"Όταν πιστεύεις σε κάτι, τίποτα δεν μπορεί να σε σταματήσει."
Ο ένας εκ των δυο CEO, Δημήτρης Δημακόπουλος | Πηγή: HappyOnline

Και αυτό έχει αποδειχτεί με τη δυναμική παρουσία της εταιρείας τόσα χρόνια στην αγορά καθώς και το μεγάλο portfolio από πελάτες που έχει αναπτύξει επιτυχώς την online παρουσία του. Έτσι, θελήσαμε να μάθουμε περισσότερο γύρω από την εμπειρία τους στο τομέα του web design.

Μετά από σχεδόν 10 χρόνια εμπειρίας στον κλάδο, τι αλλαγές παρατηρείτε στον τρόπο με τον οποίο κάνουν online αγορές οι καταναλωτές; Έχουν αλλάξει οι προτεραιότητες στις ανάγκες τους;

Οι καταναλωτές είναι αρκετά έμπειροι και θέλουν να καλύπτουμε τις ανάγκες τους εύκολα και γρήγορα, αυτό είναι το κλειδί. Οι καταναλωτές πρέπει να είναι πάντα στο επίκεντρο της προσοχής μας. Γι’ αυτό δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη γνώμη και τις απόψεις τους. Στον τομέα αυτό, έχουμε επενδύσει σοβαρά και έχουμε διακριθεί με πολλά βραβεία στο user experience

Ποια είναι τα 5 βασικά στοιχεία που δεν πρέπει να λείπουν από ένα επιτυχημένο eshop;

Τα πέντε στοιχεία που δεν πρέπει να λείπουν από ένα eshop και γιατί έχουν ως εξής:

  • User Experience: Πολλά eshop αυτήν τη στιγμή  κάνουν δύσκολη τη ζωή του καταναλωτή. Ένα ποιοτικό eshop, πρέπει να παρέχει μια ευχάριστη και απλή εμπειρία πλοήγησης. 
  • Καλή εμπορική πολιτική: Αν και αυτό είναι γενικό, είναι απολύτως απαραίτητο.Ένα φυσικό κατάστημα που δεν έχει επιτυχία offline δεν θα μπορέσει να πωλήσει online.
  • Γρήγορες μέθοδοι πληρωμών: Οι χρήστες δεν θέλουν να πληκτρολογούν κάθε φορά την κάρτα τους. Η ευκολία στις πληρωμές είναι καθοριστική για την ολοκλήρωση μιας αγοράς.
  • Πολλαπλές επιλογές αποστολής: Οι ευέλικτες επιλογές αποστολής, όπως αποστολές με θυρίδες και αυθημερόν αποστολές, αποτελούν βασικό εργαλείο στα eshops του 2024.
  • Διαφορετικότητα: Πολύ βασικό και το άφησα για το τέλος. Η ικανότητα να κάνουμε ένα eshop να ξεχωρίζει, είναι η ειδοποιός διαφορά μας. Σε συνεργασία με τον πελάτη, μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι μοναδικό που θα τον καταστήσει ηγέτη στον κλάδο του.
H ομάδα της HappyOnline στα UX|CX Awards | Πηγή: HappyOnline

Κάνοντας μια “βόλτα” στο πελατολόγιό σας, βλέπουμε ότι είχατε την ευκαιρία να εργαστείτε σε πολλούς κλάδους. Παρατηρείτε διαφορετικές τακτικές πωλήσεων ή λειτουργίες να είναι πιο επιτυχείς ανάλογα τον κλάδο;

Είναι αυτό που ανέφερα και προηγουμένως: ακούμε τον πελάτη και του δημιουργούμε κάτι προσωποποιημένο ώστε να γίνει leader στην αγορά. Αυτή η προσέγγιση μάς έχει φέρει ως εδώ και έχει προσφέρει στους πελάτες μας πολλές επιτυχίες.

Πιστεύετε ότι πλατφόρμες όπως τα Wix, Shopify και Wordpress που επιτρέπουν ακόμη και σε κόσμο να δημιουργεί απλές ιστοσελίδες χωρίς μια έμπειρη γνώση ανάπτυξης, αποτελούν ένα challenge για τη δουλειά σας; 

Δεν ανήκουμε στην ίδια αγορά. Είναι σεβαστό κάποιος να πάρει έναν τέτοιο δρόμο, αλλά πρέπει να είναι συνειδητοποιημένος ότι θα καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες. Το premium eCommerce που ειδικευόμαστε έχει μεγάλο βαθμό προσωποποίησης και σε επίπεδο αναγκών και σε επιχειρησιακό επίπεδο που δεν μπορεί να ικανοποιηθεί με συμβατικές πλατφόρμες.

Εκτός όμως από την πολύπλευρη εμπειρία τους, ζητήσαμε και τη γνώμη τους για trend που πιθανά έχουν εντοπίσει καθώς και πώς κινούνται οι τάσεις στην ελληνική αγορά.

Παρόλο που δεν είμαστε εταιρεία marketing, η προσέγγισή μας είναι ξεκάθαρη: Πρέπει να χρησιμοποιείς κάθε κανάλι στοχευμένα και μετρήσιμα και στην πορεία να καταλήγεις σε μια προσωποποιημένη στρατηγική.

Ποια αναδυόμενα trend έχετε εντοπίσει στον κλάδο που πιστεύετε θα εδραιωθούν στο εγγύς μέλλον; Είναι συγκεκριμένα εργαλεία, λειτουργίες ή κάτι εντελώς καινούργιο;

Κάποια από αυτά τα στοιχεία τα ανέφερα και προηγουμένως. Σίγουρα, η εύκολη αναζήτηση, οι απλές διαδικασίες πληρωμών και αποστολής, καθώς και η αξιοποίηση του AI θα δώσουν νέο παλμό στο eCommerce.

Υπάρχει κάποια τάση που θεωρείτε ότι οι Έλληνες τείνουν να αμελούν ή να μην προτιμούν που πιθανά είναι συνηθισμένη ή must στο εξωτερικό σε ό,τι αφορά στο web development και το eCommerce;

Αυτό που παρατηρούμε συχνά από την εμπειρία μας, είναι ότι αρκετοί Έλληνες επιχειρηματίες δεν είναι διατεθειμένοι να μοιραστούν μαζί μας την εμπορική τους γνώση, η οποία είναι αναγκαία για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου eshop. Αυτή είναι η βάση της επιτυχίας. Εμείς μπορούμε να καθοδηγήσουμε τους πελάτες μας αλλά είναι εξίσου σημαντικό οι ίδιοι και η ομάδα τους να αφιερώσουν τον απαραίτητο χρόνο για να συνεργαστούμε αποτελεσματικά.

H ομάδα της HappyOnline στα Evolution Awards | Πηγή: HappyOnline

Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον ώστε να συνεχίσετε να είστε HappyOnline;

Στόχος μας είναι η επέκταση σε αγορές του εξωτερικού. Διαθέτουμε μεγάλη τεχνογνωσία και έχουμε ήδη επεκταθεί σε χώρες όπως η Κύπρος, η Αγγλία, το Βέλγιο, η Ιταλία, η Ισπανία, η Νορβηγία και οι ΗΠΑ. Πιστεύουμε ότι το παν είναι η ταχύτητα και η ποιότητα σε κάθε βήμα της διαδικασίας.

Ευχόμαστε να πετύχουν τους στόχους τους μιας και είναι σημαντικό βήμα να καταφέρουν οι ελληνικές eCommerce εταιρείες να αρχίσουν να εδραιώνουν την παρουσία τους στο ευρωπαϊκό τοπίο και να μοιραστούν την εμπειρία τους με ένα ευρύτερο κοινό.