Το eCommerce personalization μετατρέπει το online shopping σε μια εξαιρετικά προσωπική εμπειρία, ενισχύοντας σημαντικά τα ποσοστά conversion, μερικές φορές έως και 8%.

Οι καταναλωτές σήμερα αναμένουν personalized εμπειρίες σε όλα τα digital βήματα που πραγματοποιούν, αλλά αυτή την επιλογή δεν την προσφέρουν όλες οι επωνυμίες.

Στην πραγματικότητα, περίπου το 62% των αγοραστών πιστεύει ότι οι εταιρείες θα μπορούσαν να κάνουν καλύτερη δουλειά προσαρμόζοντας τις εμπειρίες των πελατών τους.

Μια στρατηγική προσέγγιση για το eCommerce personalization είναι το κλειδί για να διασφαλίσετε ότι η επιχείρησή σας ξεχωρίζει στην αγορά. Είναι επίσης καλό για το τελικό αποτέλεσμα, καθώς περίπου το 70% των καταναλωτών ξοδεύει περισσότερα σε εταιρείες που προσφέρουν personalized και εύκολες εμπειρίες πελατών.

Η εκμάθηση των βασικών στοιχείων του το eCommerce personalization μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε τις πωλήσεις, να επιτύχετε το customer retention αλλά και να αυξήσετε την αξία διάρκειας ζωής του πελάτη.

Τι είναι customer retention; Οφέλη, metrics & στρατηγικές
Μάθετε όλα όσα χρειάζεστε για το customer retention: Τι είναι, ποια metrics να παρακολουθείτε και τι στρατηγικές να ακολουθήσετε για να το ενισχύσετε.

Με την επιμέλεια προϊόντων και περιεχομένου ώστε να ταιριάζουν με τις μεμονωμένες προτιμήσεις, οι πλατφόρμες eCommerce όχι μόνο ενισχύουν το ταξίδι αγορών αλλά ενθαρρύνουν επίσης τις αγορές, καθιστώντας το win-win τόσο για τους πελάτες όσο και για τις επιχειρήσεις.

eCommerce personalization: Πλεονεκτήματα και 7 τρόποι για να το ενσωματώσεις στη στρατηγική σου

To eCommerce personalization έχει να κάνει με το να μετατρέψετε το ταξίδι του online shopping σε μοναδική εμπειρία για κάθε πελάτη.  

Δημιουργώντας μια personalized εμπειρία αγορών με βάση τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των πελατών, μπορείτε να βελτιώσετε το συνολικό customer satisfaction. Κάνει επίσης την εμπειρία αγορών πιο βολική, κάτι που το 87% των millennials λέει ότι επηρεάζει τη λήψη των αποφάσεών τους, σύμφωνα με έρευνα αγοράς που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία δεδομένων και τεχνολογίας Numerator.

Τα πλεονεκτήματα του eCommerce personalization

Το σωστό και περίτεχνο eCommerce personalization μπορεί να οδηγήσει σε:

  • Ενίσχυση του customer satisfaction

Οι eCommerce personalized στρατηγικές διασφαλίζουν ότι οι πελάτες βρίσκουν ακριβώς αυτό που αναζητούν, μειώνοντας την προσπάθεια και τον χρόνο που δαπανάται για αναζήτηση. 

Η εξατομίκευση του eCommerce αυξάνει την ικανοποίηση πελατών (customer satisfaction), ενισχύει την εμπιστοσύνη τους και βελτιώνει το UX, κάνοντας την εμπειρία αγορών πιο βολική, targeted και ευχάριστη για κάθε άτομο. Όταν τα online stores εμφανίζουν προϊόντα ή περιεχόμενο που ευθυγραμμίζεται με τα ενδιαφέροντα, τις προηγούμενες αγορές ή το ιστορικό περιήγησης ενός ατόμου, κάνει τους πελάτες να αισθάνονται ότι τους εκτιμούν και τους κατανοούν, οδηγώντας σε μια πιο θετική συνολική εμπειρία. 

Ο συνδυασμός του customer satisfaction με το άριστο customer service απαιτεί τη διαρκή ικανοποίηση των αναγκών των πελατών, την άμεση επίλυση των προβλημάτων και τη διασφάλιση μιας θετικής εμπειρίας σε κάθε αλληλεπίδραση, την προώθηση μόνιμων σχέσεων και την καλλιέργεια της εμπιστοσύνης.

Tips για αξεπέραστο customer service στο eCommerce
Η σημαντικότητα του «άπαιχτου» customer service για τα online store και πως να το επιτύχετε
  • Αύξηση της αξιοπιστίας στο brand

Η ενίσχυση της αξιοπιστίας στο brand είναι πολύ σημαντική, όταν μιλάμε για eCommerce. Όταν οι πελάτες αισθάνονται ότι τους καταλαβαίνετε και λαμβάνουν eCommerce personalization στην επικοινωνία και στις προσφορές, είναι πιθανό να επιστρέψουν για περισσότερα. Μελέτες δείχνουν ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές είναι πιο πιστοί σε brands που καλύπτουν τις ανάγκες τους. Έτσι, η εξατομίκευση ως ολοκληρωμένη εμπειρία, μπορεί να αυξήσει την αφοσίωση στην επωνυμία.

  • Ενίσχυση των conversion rates

Δείχνοντας στους πελάτες προϊόντα που ταιριάζουν με το γούστο τους, τα eshop μπορούν να αυξήσουν σημαντικά την πιθανότητα αγοράς. Το eCommerce personalization έχει τη δυνατότητα να αυξήσει δραματικά τα ποσοστά μετατροπών, καθώς ενθαρρύνει τους πελάτες να ξοδεύουν περισσότερα, προτείνοντας συμπληρωματικά αγαθά ή προϊόντα υψηλότερης αξίας με βάση τις προτιμήσεις τους. Συνολικά, προσαρμόζοντας το ταξίδι αγορών στις μεμονωμένες ανάγκες και προτιμήσεις, η εξατομίκευση του ηλεκτρονικού εμπορίου δημιουργεί μια πιο ελκυστική και ικανοποιητική εμπειρία, οδηγώντας τελικά στις πωλήσεις.

Στοχεύοντας άμεσα τις προτιμήσεις των πελατών, οι επιχειρήσεις όχι μόνο βελτιώνουν το σκορ πωλήσεών τους αλλά δημιουργούν μια αξέχαστη αγοραστική εμπειρία και ένα πιο ελκυστικό περιβάλλον online shopping.

7 conversion killer για eshop και πώς διορθώνονται
Μα πού είναι οι μετατροπές μου, ρωτάτε. Πιθανά τις εμποδίζει κάποιο conversion killer! Εντοπίστε ποιο είναι και πάμε να το διορθώσουμε.
  • Αύξηση του AOV (μέσης αξίας παραγγελίας)

Το eCommerce personalization μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη μέση τιμή παραγγελίας (AOV) προτείνοντας συμπληρωματικά προϊόντα ή περισσότερες εναλλακτικές λύσεις υψηλής ποιότητας, ακόμη και premium αντικείμενα με βάση τις μεμονωμένες προτιμήσεις. Η εξατομίκευση των προτάσεων προτρέπει τους πελάτες να προσθέσουν περισσότερα στο καλάθι τους, αυξάνοντας τη συνολική αξία αγοράς, ενώ ενισχύει την εμπειρία αγορών και ενθαρρύνει την επαναλαμβανόμενη επιχειρηματική δραστηριότητα μέσω στοχευμένων προτάσεων, ωφελόντας  επίσης τον έμπορο μέσω αυξημένων πωλήσεων και εσόδων.

eCommerce personalization board

7 στρατηγικές για eCommerce personalization το 2024

Με ποιον τρόπο, λοιπόν, μπορείτε να ξεκινήσετε την επιτυχημένη εξατομίκευση των αγορών;

Ακολουθούν 7 tips eCommerce στρατηγικής που μπορείτε να ακολουθήσετε:

eCommerce στρατηγική: Τι είναι και πώς να την εφαρμόσεις
Η eCommerce στρατηγική σχεδίαση που αξίζει να ακολουθήσει κάθε eshop μέσα στο 2024

#Να θυμόμαστε τους πελάτες που επιστρέφουν

Η εφαρμογή μιας λειτουργίας παρόμοιας με το «Continue Watching» του Netflix είναι μια ισχυρή τακτική αφοσίωσης που μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία των πελατών και επισκεπτών που επιστρέφουν. Υπενθυμίζοντας στους πελάτες στοιχεία που είχαν κλικάρει και προβάλλει προηγουμένως, το eCommerce personalization των eshop τους διευκολύνουν να συνεχίσουν τις αγορές τους, αυξάνοντας ενδεχομένως τις πωλήσεις και την αφοσίωση των πελατών.

#Δημιουργήστε automated personalized email και SMS types

Η αξιοποίηση αυτοματοποιημένων μηνυμάτων για σενάρια όπως cart abandonment, email marketing και sms marketing με καμπάνιες όπως για παράδειγμα «μας λείπεις» ή με σχετικές προτάσεις προϊόντων μπορεί να βελτιώσει σημαντικά το customer engagement. Αυτό το eCommerce personalization κρατά το brand σας στην κορυφή και ενθαρρύνει τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις και αγορές, ενισχύοντας μια ισχυρότερη σχέση με τους πελάτες.

SMS marketing tips για επιτυχημένη στρατηγική eCommerce
Αξιοποιήστε τη δύναμη του SMS marketing για να βελτιώσετε τη στρατηγική επικοινωνίας σας και τη σχέση σας με τους πελάτες σας.

#Χρησιμοποιήστε περιεχόμενο από πελάτες

Η ενσωμάτωση περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες, όπως φωτογραφίες, βίντεο και κριτικές πελατών, προσδίδει αυθεντικότητα και αξιοπιστία στον eshop σας. 

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (UGC) μπορεί να δώσει άλλη διάσταση στο eshop σας. Δημοσιεύοντας φωτογραφίες, βίντεο και κριτικές από πελάτες, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να δουν πώς οι άλλοι χρησιμοποιούν το προϊόν σας στην πραγματική ζωή.

Οι καταναλωτές είναι δεκτικοί στη λήψη αποφάσεων που βασίζονται σε κριτικές. Στις ΗΠΑ, το 46% των καταναλωτών δηλώνει ότι μαθαίνει για νέα και ενδιαφέροντα προϊόντα από φίλους και γνωστούς.

Αυτή η eCommerce personalization προσέγγιση όχι μόνο παρουσιάζει τα προϊόντα σας, αλλά επίσης αξιοποιεί το social proof για να επηρεάσει τις αποφάσεις αγοράς.

#Δημιουργήστε personalized bestseller lists

Η δημιουργία personalized bestseller λίστες (κατηγορίες ή collections) αυξάνει τα κλικ. Η επισήμανση δημοφιλών προϊόντων μπορεί να προσελκύσει πελάτες. Μπορείτε να τα αλλάξετε με την πάροδο του χρόνου. Είναι μια ευέλικτη στρατηγική. Για παράδειγμα, αντί να ταξινομείτε με βάση τις πωλήσεις, μπορείτε να εμφανίσετε τα στοιχεία με τις περισσότερες κριτικές ή τμήμα ανά τοποθεσία για να ταιριάζουν με τις προτιμήσεις των πελατών.

Αυτή η στρατηγική προσθέτει μια προσωπική πινελιά που μπορεί να αιχμαλωτίσει και να προσελκύσει τους buyers, ενώ μαθαίνετε περισσότερα για το τις προτιμήσεις τους και τους τα προσφέρετε!

eCommerce buyer personas: Πώς να φτιάξεις στο eshop σου
Τι είναι eCommerce buyer personas, γιατί είναι πολύ σημαντικές για την ανάπτυξη ενός eshop και πώς θα τις φτιάξετε βήμα-βήμα.

#Εντάξτε το intelligent product-detail page recommendations (έξυπνες συστάσεις στα product pages)

Προσφέροντας έξυπνες προτάσεις, όπως σχετικά είδη ή εναλλακτικές λύσεις σε υψηλότερες τιμές, τα eshop μπορούν αποτελεσματικά να αυξήσουν τα coversion και να επιτύχουν ακόμη και πολλαπλές πωλήσεις. Η αξιοποίηση του intelligent product-detail page recommendations ενισχύει την εξατομίκευση του eCommerce προτείνοντας σχετικά στοιχεία παρόμοια με εκείνα για τα οποία ενδιαφέρονται ήδη οι πελάτες. Αυτό το eCommerce personalization όχι μόνο βελτιώνει την εμπειρία αγορών αλλά αυξάνει επίσης την πιθανότητα ανοδικών πωλήσεων και των cross sales.

#Εφαρμόστε retargeting με βάση τη συμπεριφορά

Η έξυπνη χρήση pop-ups στο eshop που ενεργοποιείται από συγκεκριμένες συμπεριφορές πελατών, μπορεί να προσελκύσει αποτελεσματικά το ενδιαφέρον και να ενθαρρύνει τα conversion. Προσφέροντας προσφορές ή υπενθυμίσεις με βάση τις ενέργειες του επισκέπτη, τα online stores μπορούν να εξατομικεύσουν την εμπειρία αγορών και να αυξήσουν την πιθανότητα πώλησης. 

To retargeting, κατά το eCommerce personalization, εμφανίζοντας στοχευμένα pop-ups ή διαφημίσεις στους επισκέπτες, θυμίζει τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, ενθαρρύνοντάς τους να επιστρέψουν και να ολοκληρώσουν την αγορά τους, βελτιώνοντας - πρωτίστως- την εμπειρία αγορών και αυξάνοντας τις πωλήσει.

Υπάρχει και το Remarketing για eshop. Για να μάθετε τι είναι και πώς μπορείτε να το αξιοποιήσετε, κάντε κλικ εδω

#Ενσωματώστε social media retargeting 

Το time social retargeting με smart recommendations βελτιώνει την εξατομίκευση το eCommerce personalization, με την εμφάνιση διαφημίσεων στα social media την κατάλληλη στιγμή, με βάση τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις ενός χρήστη. Παράλληλα του υπενθυμίζει προϊόντα που του αρέσουν, με αυτό να αυξάνει τις πιθανότητες να επιστρέψουν στο eshop σας και να προχωρήσουν σε μια αγορά. Με τον στρατηγικό συγχρονισμό των διαφημίσεων και την προσαρμογή τους στο ιστορικό περιήγησης του ατόμου, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσελκύσουν ξανά το ενδιαφέρον και να καθοδηγήσουν τους πιθανούς αγοραστές.

👉Για να τσεκάρετε αν τα social media μπορούν να αποδώσουν, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα social media metrics, δηλαδή τα δεδομένα που αξιοποιούνται για να αξιολογηθεί το πως αποδίδουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι καμπάνιες marketing.

Τα 20 πιο σημαντικά social media metrics για το eshop σου
Ποια είναι τα πιο σημαντικά social media metrics; Τι σημαίνουν; Εδώ θα βρείτε όλες τις απαντήσεις για να δώσετε στα social media σας ένα boost!
eCommerce personalization

Το μέλλον του eCommerce είναι το personalization

Το personalization αλλάζει το παιχνίδι θέτοντας νέα πρότυπα για τον τρόπο με τον οποίο τα brands πρέπει να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους. 

Η εξατομίκευση είναι μεγάλης σημασίας για το μέλλον του eCommerce, ενισχύοντας το customer experience, satisfaction και engagement. Προσαρμόζοντας κάθε ταξίδι αγορών, τα eshop ενθαρρύνουν ισχυρότερες συνδέσεις με τους πελάτες. Καθώς οι personalized εμπειρίες γίνονται πιο περιζήτητες, οι επιχειρήσεις που επενδύουν σε αυτήν την τάση θα διατηρήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, οδηγώντας σε υψηλότερες πωλήσεις και χτίζοντας διαρκή πίστη στο brand. Σε ένα όλο και πιο ανταγωνιστικό digital τοπίο, το eCommerce personalization θα συνεχίσει να αποτελεί το «μυστικό όπλο» των επιτυχημένων στρατηγικών.

Τώρα, κάθε σημείο επαφής με τους πελάτες σας πρέπει να μοιάζει μοναδικό και αξέχαστο.

💡
Χρησιμοποιώντας εργαλεία και στρατηγικές, λοιπόν, τα online store μπορούν να αυτοματοποιήσουν και να εξατομικεύσουν το marketing πλάνο τους, κάνοντας κάθε πελάτη να αισθάνεται ξεχωριστός και ενθαρρύνοντάς τον να συνεχίσει να επιστρέφει για περισσότερα.