Έρευνα: Μόνο το 60% των χρηστών χρησιμοποιεί voice assistants - Το AI εκτοξεύεται
Πριν από μερικά χρόνια, οι βοηθοί φωνής (voice assistants) έμοιαζαν με την τεχνολογία του μέλλοντος. Οι χρήστες μπορούσαν να τους ζητήσουν να παίξουν μουσική, να ρυθμίσουν ξυπνητήρια ή ακόμα και να καλέσουν βοήθεια. Ωστόσο, σήμερα όλο και λιγότεροι τους εμπιστεύονται. Τώρα τη θέση τους παίρνει το AI.
Σύμφωνα με όσα διαβάζουμε στη νέα έρευνα της PYMNTS Intelligence, μόνο το 60% των καταναλωτών στις ΗΠΑ χρησιμοποιεί πλέον voice assistants, ποσοστό μικρότερο από τα προηγούμενα χρόνια.
Το 2023, το 73% των χρηστών πίστευε ότι οι βοηθοί φωνής θα μπορούσαν να γίνουν τόσο έξυπνοι όσο οι άνθρωποι. Σήμερα, το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί στο 60%, καθώς όλο και περισσότεροι αρχίζουν να αμφισβητούν τις δυνατότητες της τεχνολογίας. Η πηγή αναφέρει πώς πέρυσι, το 27% των καταναλωτών δήλωσε πως δεν εμπιστευόταν τα voice assistants. Τώρα, το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί στο 40%. Πολλοί χρήστες θεωρούν ότι η τεχνολογία δεν έχει βελτιωθεί ιδιαίτερα, γεγονός που τους απογοητεύει.
Οι κρίσιμες στιγμές κλόνισαν την εμπιστοσύνη
Η εμπιστοσύνη στα voice assistants είναι ακόμη χαμηλότερη όταν πρόκειται για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Το 2023, το 50% των χρηστών δήλωσε ότι θα εμπιστευόταν έναν βοηθό φωνής για να καλέσει βοήθεια σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος. Σήμερα, το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί στο 43%.
Οι millennials, που στο παρελθόν ήταν ένθερμοι υποστηρικτές των βοηθών φωνής, χάνουν επίσης το ενδιαφέρον τους. Όπως διαβάζουμε, τον περασμένο χρόνο, πάνω από το 55% των millennials χρησιμοποιούσε βοηθούς φωνής για να ειδοποιήσει την οικογένεια όταν καθυστερούσε. Σήμερα, μόνο το 48% συνεχίζει να τους χρησιμοποιεί για αυτόν τον σκοπό.
Η έρευνα δείχνει ότι οι χρήστες είχαν υψηλές προσδοκίες, αλλά η τεχνολογία δεν ανταποκρίθηκε σε αυτές. Οι καταναλωτές περίμεναν ότι τα voice assistants θα γίνουν πιο έξυπνοι και αποδοτικοί. Εφόσον αυτό δεν συνέβη, πολλοί άρχισαν να τους χρησιμοποιούν λιγότερο.
Η δημοτικότητα του AI ανεβαίνει
Την ίδια στιγμή που οι βοηθοί φωνής χάνουν χρήστες, η τεχνητή νοημοσύνη αναπτύσσεται ραγδαία. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το Generative AI (GenAI), το οποίο μπορεί να δημιουργεί κείμενα, εικόνες και να απαντά σε ερωτήσεις. Οι νεότερες γενιές, ειδικά η Generation Z (Gen Z), βρίσκεται πρώτη υποστηρικτής σε αυτή την αλλαγή.
Η έρευνα δείχνει ότι το 82% των ατόμων της Gen Z και το 78% των «zillennials» (μια ηλικιακή ομάδα μεταξύ millennials και Gen Z) γνωρίζουν το GenAI. Ακόμα και οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες αρχίζουν να εξοικειώνονται με την τεχνολογία. Πέρσι, μόνο το 23% των boomers και των ηλικιωμένων ήξεραν για τη GenAI. Σήμερα, το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί στο 41%.
Επιπλέον, το 34% των Αμερικανών καταναλωτών έχει χρησιμοποιήσει GenAI. Η Gen Z είναι η πιο ενεργή ηλικιακή ομάδα, με το 63% των μελών της να τη χρησιμοποιεί. Οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τη GenAI για να βρίσκουν γρήγορα πληροφορίες (47%) ή για να επεξεργάζονται κείμενα (41%).
Παρόλο που τα voice assistants γίνονται λιγότερο δημοφιλείς, το AI μπορεί να τους επαναφέρει στο προσκήνιο. Πολλοί πιστεύουν ότι ο συνδυασμός βοηθών φωνής με την AI θα μπορούσε να τους κάνει ξανά χρήσιμους.
Πώς μπορεί να αλλάξει το σκηνικό των αγορών
Αυτή η τεχνολογική αλλαγή επηρεάζει και το eCommerce. Αν όλο και λιγότεροι χρησιμοποιούν voice assistants, οι καταναλωτές πλέον περιμένουν πιο έξυπνες και άμεσες απαντήσεις όταν κάνουν αγορές online. Έτσι, οι επιχειρήσεις ίσως χρειαστεί να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στα AI chatbots.
Τα εργαλεία AI μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να προσφέρουν καλύτερη εξυπηρέτηση, να απαντούν σε ερωτήσεις και να προτείνουν προϊόντα. Το AI κατέχει σημαντικό ρόλο στο παγκόσμιο eCommerce αυτήν τη στιγμή, λόγω των εργαλείων και των δυνατοτήτων του. Επαγγελματίες του χώρου, καθώς και αγοραστές με υψηλές προσδοκίες, έχουν «αγκαλιάσει» την προσφορά του.
Έτσι, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη συνεχίζει να εξελίσσεται, θα παίξει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο στο eCommerce, βοηθώντας τις εταιρείες να συνδεθούν με τους πελάτες τους με πιο έξυπνους και αποτελεσματικούς τρόπους.