Τα AI chatbots έγιναν οι ήρωες της εορταστικής περιόδου 2024 σε ό,τι αφορά τις αγορές και επιστροφές προϊόντων, ενισχύοντας έτσι την απόδοση του συνολικού eCommerce στις ΗΠΑ.
Nέους συμμάχους αποκτά το eCommerces
Σύμφωνα με έρευνα της Salesforce, οι πωλητές στράφηκαν σε έξυπνες υπηρεσίες εξυπηρέτησης μέσω chatbots για να παρέχουν στοχευμένες προσφορές, συστάσεις προϊόντων και προγράμματα επιβράβευσης, οδηγώντας σε αύξηση κατά σχεδόν 4% σε ετήσια βάση. Οι online πωλήσεις αυξήθηκαν στo $1,2 τρισ. παγκοσμίως μεταξύ 1ης Νοεμβρίου και 31ης Δεκεμβρίου με τους αγοραστές να χρησιμοποιούν AI chatbots 42% περισσότερο από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Έτσι, οι συνολικές πωλήσεις που επηρεάστηκαν από τεχνητή νοημοσύνη ανήλθαν σε $229 δισ. για το ίδιο διάστημα που προαναφέρθηκε.
Παρόμοια αποτελέσματα προέκυψαν και από έρευνα της Adobe όπου τα στατιστικά έδειξαν αύξηση κατά 1.300% στα κλικ των αγοραστών σε eCommerce site τα οποία παρέχονταν από ένα που παρέχονται από έναν βοηθό αγορών με AI. Η Cyber Monday ήταν η ημέρα που σημείωσε τη σημαντικότερη άνοδο, με αύξηση 1.950%. Διαπίστωσε επίσης ότι το 1/5 των αγοραστών χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να αναζητήσουν προϊόντα και προσφορές, με το 70% των συμμετεχόντων να δηλώνουν ότι το AI βελτιώνει την εμπειρία αγορών και το ζητούν στις αγοραστικές εμπειρίες τους.
Παρά όμως τα θετικά αποτελέσματα, μια σημαντική ανησυχία είναι το υψηλό ποσοστό επιστροφών προϊόντων που ανήλθε σε 28%. Οι αγορές μέσω mobile παρουσίασαν επίσης αξιοσημείωτη αύξηση σε σχέση με την περίοδο των διακοπών του 2023 με ποσοστό 54%. Οι παραγγελίες μέσω smartphones κορυφώθηκαν την ημέρα των Χριστουγέννων, καθώς οι πελάτες έκαναν τα ψώνια της τελευταίας στιγμής.
Εκτός από AI chatbots, οι λιανοπωλητές χρησιμοποίησαν και τα social media, όπως το TikTok Shop και το Instagram, για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον, οδηγώντας έτσι σε ένα 14% traffic στα eCommerce website μέσω social media.
Οι εκπτώσεις ήταν άλλο ένα κίνητρο για online αγορές
Η Adobe επίσης σημείωσε επίσης ότι οι μεγάλες εκπτώσεις ενθάρρυναν τους καταναλωτές να ξοδέψουν. Σε γενικές γραμμές, για κάθε 1% έκπτωση τιμής, το ενδιαφέρον των καταναλωτών αυξήθηκε κατά 1% στο ίδιο ποσοστό.
Τα στοιχεία της Adobe διαπίστωσαν ότι τα ηλεκτρονικά είδη, τα είδη ένδυσης και τα έπιπλα αποτελούσαν πάνω από το ήμισυ του συνόλου των διαδικτυακών δαπανών. Τα ηλεκτρονικά ήταν αυτά που ηγήθηκαν των εκπτώσεων, καθώς η μέγιστη μείωση τιμής σε αυτή την κατηγορία ήταν 30,1%. Εν τω μεταξύ, οι μειώσεις τιμών στα είδη ένδυσης έφτασαν το 23,2%. Οι στρατηγικοί καταναλωτές μπορούσαν να βρουν παιχνίδια και τηλεοράσεις με έκπτωση έως και 28% και 24,2%, αντίστοιχα.
Τα AI chatbots φαίνεται λοιπόν να παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των αποφάσεων των αγοραστών του eCommerce και θα συνεχίσουν να το κάνουν ενώ οι πωλητές θα πρέπει να εξετάσουν τις λύσεις τεχνητής νοημοσύνης καθώς πλέον έχουν γίνει "must-have" για την επιτυχία των πωλήσεων.