Καθώς πλησιάζει η περίοδος των εορταστικών αγορών του 2024, οι online αγορές παντοπωλείων πρόκειται να αποτελέσουν σημαντική ενασχόληση για τους καταναλωτές, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της Coveo, «Gift or Grinch? Unwrapping This Season’s Shopper Spending Plans».

Όπως διαβάζουμε, η έκθεση δείχνει μια ισχυρή προοπτική για τους λιανοπωλητές, με το 76% των αγοραστών να σχεδιάζει να διατηρήσει ή να αυξήσει τις αγορές δώρων αυτή τη σεζόν.

Οι online αγορές παντοπωλείων αυξάνονται

Οι online πωλήσεις παντοπωλείων στις ΗΠΑ έφτασαν σχεδόν τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια τον Αύγουστο του 2024.

Μια αξιοσημείωτη τάση που επισημαίνεται στη νέα μελέτη είναι η αύξηση των online αγορών παντοπωλείου, με το 55% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει να ψωνίσει είδη παντοπωλείου online ή να χρησιμοποιήσει delivery apps για εορταστικά γεύματα και εκδηλώσεις. Μεταξύ αυτών, το 20% ανέφερε ότι αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση στις συνηθισμένες τους αγορές από τα online παντοπωλεία. 

Οnline πωλήσεις παντοπωλείων: Αγγίζουν τα 10 δις δολάρια
Οι online πωλήσεις παντοπωλείων σημειώνουν θεαματική άνοδο - Αυξήθηκαν κατά 7% τον Αύγουστο του 2024.

Millennials & Gen z

Οι νεότερες γενιές οδηγούν ιδιαίτερα αυτήν την αλλαγή, με το 68% των millennials και το 69% της Generation Z να σχεδιάζουν να βασίζονται σε digital πλατφόρμες για τις ανάγκες τους για ψώνια παντοπωλείου κατά τη διάρκεια της αιχμής των διακοπών.

Αγοραστικές συνήθειες

Οι παρορμητικές αγορές είναι επίσης διαδεδομένες όταν πρόκειται για online αγορές παντοπωλείων. Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 44% των ερωτηθέντων βρίσκει τα τρόφιμα, τα ποτά και τα προϊόντα ευεξίας πιο δελεαστικά για παρορμητικές αγορές, καθιστώντας το τη δεύτερη πιο δημοφιλή κατηγορία για αυθόρμητες αγορές, ακριβώς πίσω από τη μόδα. Συνολικά, το 85% των αγοραστών παραδέχεται ότι είναι επιρρεπείς σε online παρορμητικές αγορές, σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων.

Τα ψηφιακά κανάλια γίνονται όλο και πιο ελκυστικά για την ανακάλυψη προσφορών, με το 80% των ερωτηθέντων να τις εντοπίζουν από ψηφιακά κανάλια, όπως email, social media, online αναζητήσεις και online marketplaces. Αντίθετα, οι παραδοσιακές μέθοδοι όπως οι έντυπες αποστολές και τα κουπόνια ήταν οι λιγότερο ευνοημένες, με μόνο το 20% των ερωτηθέντων να επέλεξαν αυτήν την επιλογή, ποσοστό που μειώνεται περαιτέρω στο 13% μεταξύ των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Μια παλαιότερη μελέτη έδειξε πως ενώ λόγω του πληθωρισμού οι αγοραστές έχουν γίνει πιο προσεκτικοί σε ό,τι αφορά στις δαπάνες τους, δεν εγκαταλείπουν τα παντοπωλεία.

Τα ευρήματα της έκθεσης

Η έκθεση της Coveo τονίζει ότι ο τομέας των παντοπωλείων είναι προετοιμασμένος για ουσιαστική ψηφιακή ανάπτυξη, καθοδηγούμενη από την ευκολία των online αγορών και την ελκυστικότητα των digital κουπονιών. Καθώς οι αγοραστές συνεχίζουν να αγκαλιάζουν τα ψηφιακά κανάλια για αυθόρμητες αγορές, η περίοδος των εορτών αναμένεται να φέρει μια αξιοσημείωτη αύξηση στις online αγορές παντοπωλείων. Αυτή η τάση υπογραμμίζει την ανάγκη των παντοπωλείων να βελτιώσουν την ψηφιακή εμπειρία των πελατών τους για να αξιοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση.

Σημασία για το eCommerce

Η άνοδος που σημειώνουν οι online αγορές παντοπωλείων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου σηματοδοτεί μια ευρύτερη τάση στο eCommerce, όπου η άνεση, η ψηφιακή δέσμευση και οι προσωποποιημένες εμπειρίες αγορών είναι σημαντικές. Αυτή η αλλαγή αποτελεί μια βασική ευκαιρία για τα παντοπωλεία και άλλους λιανοπωλητές να κατακτήσουν μερίδιο αγοράς ενισχύοντας τις online τους προσφορές, βελτιστοποιώντας τις digital προσφορές και καλύπτοντας τις αυθόρμητες αγοραστικές συνήθειες των σημερινών καταναλωτών.