Οι καταναλωτές αλλάζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες, με φθηνότερους λιανοπωλητές αλλά διστάζουν να εγκαταλείψουν τα παντοπωλεία.

Οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να στραφούν σε φθηνότερα καταστήματα για τα περισσότερα πράγματα, αλλά δεν είναι τόσο πρόθυμοι να αλλάξουν πού αγοράζουν είδη παντοπωλείου, δείχνει μια μελέτη της PYMNTS Intelligence.

Η έρευνα εξέτασε πώς ξοδεύουν χρήματα οι άνθρωποι, τι προτιμούν και πόσα βγάζουν.

Σύμφωνα με τη μελέτη, περισσότεροι από τους μισούς (52%) των αγοραστών έχουν αρχίσει να ψωνίζουν σε φθηνότερα καταστήματα για είδη που δεν αφορούν το παντοπωλείου. Αλλά για τα είδη παντοπωλείου, λιγότεροι από τους μισούς (44%) έχουν στραφεί σε φθηνότερες επιλογές.

Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι οι άνθρωποι εξετάζουν πολύ περισσότερο την τιμή όταν αγοράζουν είδη παντοπωλείου. Πηγαίνουν πιο συχνά σε παντοπωλεία, επομένως άλλα πράγματα όπως το πόσο κοντά είναι το κατάστημα, έχουν επίσης σημασία. 

graphics buyers from grocery stors pantopolia
source:

Σε μια μελέτη του 2022, ένας στους τρεις ανθρώπους είπε ότι το πόσο κοντά είναι ένα κατάστημα έχει μεγαλύτερη σημασία όταν επιλέγουν πού θα ψωνίσουν.

Οι αγοραστές στρέφονται ακόμη και σε μια DIY αγορά, που περιλαμβάνει ένα μεγαλύτερο εύρος επιλογών και τιμών που διευκολύνει τις δαπάνες του μέσου καταναλωτή.

Η ευρωπαϊκή online DIY αγορά ανθίζει!
Πόσο εκτιμάται ότι θα φτάσει η online DIY αγορά το 2025 και τι αξιολόγηση είχε μέχρι τώρα;

Τα παντοπωλεία εργάζονται σκληρά για να κρατήσουν τους πελάτες και να τους κάνουν να επιστρέφουν. Η Kroger, μια μεγάλη αλυσίδα παντοπωλείων, αλλάζει τις πρακτικές της ώστε να ακολουθήσει τα νέα δεδομένα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Rodney McMullen δήλωσε: «Κάναμε τα προϊόντα μας πιο φρέσκα και καλύτερα και βελτιώσαμε τις eCommerce αγορές. Το 2023, περισσότεροι άνθρωποι έμειναν μαζί μας και εξοικονομούσαν χρήματα με personalized εκπτώσεις, εκπτώσεις καυσίμων και ειδικές προσφορές».

Είπε επίσης, «Κάνοντας καλύτερες online αγορές, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα δεδομένα και την τεχνητή νοημοσύνη μας για να προσφέρουμε στους πελάτες τις σωστές προσφορές την κατάλληλη στιγμή».

Έτσι, φαίνεται ότι τα παντοπωλεία που δίνουν στους ανθρώπους αυτό που θέλουν μπορούν να τους κρατήσουν κοντά τους, ακόμα και όταν οι τιμές ανεβαίνουν.