Μέσα από την έρευνα της RetailX με τίτλο Europe Top1000 360° (μέσω WWN), μαθαίνουμε ένα σημαντικό tip για την συμπεριφορά των Ευρωπαίων καταναλωτών, οι οποίοι δείχνουν να προτιμούν τα marketplaces όταν πρόκειται να αγοράσουν κάτι.
Europe goes marketplace!
Τα marketplaces προσφέρουν ένα έδαφος για επιλογή από μια τεράστια γκάμα προϊόντων, δίνοντα έτσι στους καταναλωτές ένα μέσο να βρουν προϊόντα από πολλαπλά brand σε ένα μόνο σημείο.
Αυτό επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία της έρευνας καθώς φαίνεται ότι ένα 26% των Top1000 online καταστημάτων της Ευρώπης είναι πλέον marketplace και σε αυτά αποδίδεται το 42% της επισκεψιμότητας των Ευρωπαίων καταναλωτών μεταξύ των Top1000.

Τα παραπάνω συνάδουν και με την ανάλυση της ConsumerX, μέσα από την οποία προέκυψε ότι ένα 33% των Ευρωπαίων ψωνίζει online για μια ευρύτερη γκάμα προϊόντων, το 18% για να έχει περισσότερες δυνατότητες σύγκρισης, το 39% επειδή εξοικονομεί χρόνο, ενώ το 20% λέει ότι είναι πιο εύκολο.
Την υψηλότερη επισκεψιμότητα φαίνεται να έχει η Amazon με 20%, συνεχίζοντας την κυριαρχία του. Η Amazon έχει εννέα διαφορετικά marketplaces στην Ευρώπη που εξυπηρετούν το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 20%, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Πολωνία, την Ισπανία, τη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί το eBay, που πρόσφατα έδωσε μεγαλύτερη ευελιξία στιςε ακυρώσεις της, με 8% της επισκεψιμότητας των καταναλωτών στο Top1000 του οποίου η διαφορά με το Amazon είναι εμφανής και στην τρίτη θέση βρίσκουμε το AliExpress με 5%, μέρος του κινεζικού Ομίλου Alibaba.

Τα δημοφιλέστερα marketplaces στο Top1000 μεταξύ των Ευρωπαίων που εδρεύουν στην Ευρώπη, είναι το Allegro από την Πολωνία (3%), και το Zalando από τη Γερμανία (2%).
Η κατά κράτος κυριαρχία αυτή δεν είναι τυχαία καθώς τα marketplaces έχουν κυριαρχήσει και στο τοπίο των ΗΠΑ καθώς και στην Νοτιοανατολική Ασία, δείχνοντας λοιπόν ότι η λογική των shopping mall με τις πολλαπλές επιλογές συνεχίζει να διατηρεί την αίγλη του ακόμη και στον online κόσμο του eCommerce.