Influencers, οι καλύτεροι σύμβουλοι της Gen Z για αγορές, σύμφωνα με έρευνα
Η αμερικανική εταιρεία GoDaddy, διεξήγαγε μια έρευνα νωρίτερα μέσα στο φθινόπωρο του 2024 για να δει πώς ψωνίζουν άτομα από διαφορετικές ηλικιακές ομάδες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι νεότερες γενιές, όπως η Gen Z και οι Millennials, έχουν διαφορετικές συνήθειες από τους μεγαλύτερους καταναλωτές. Ωστόσο, υπάρχουν επίσης διαφορές στον τρόπο με τον οποίο οι νεότερες γενιές λαμβάνουν αποφάσεις.
Βασικά σημεία της έρευνας
Η έρευνα, όπως διαβάζουμε, παρουσίασε μια γενικότερη εμπιστοσύνη στους Influencers έναντι των επιχειρηματικών διαφημίσεων: Περίπου 4 στους 10 καταναλωτές Gen Z (41%) δηλώνουν ότι εμπιστεύονται ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που προτείνει ένας influencer περισσότερο από μια διαφήμιση απευθείας από μια εταιρεία. Για τους Millennials, σχεδόν 5 στους 10 (46%) εξακολουθούν να προτιμούν τις παραδοσιακές επιχειρηματικές διαφημίσεις σε σχέση με τις προτάσεις επιρροής.
Ακόμη, όταν πρόκειται για αναρτήσεις στα social media που οδηγούν σε αγορές, τόσο η Generation Z όσο και οι Millennials λένε ότι οι αναρτήσεις από φίλους δεν είναι τόσο πειστικές όσο άλλοι τύποι αναρτήσεων.
Τι επηρεάζει τη Generation Z
Οι νέοι που ανήκουν στη γενιά Z είναι πιο πιθανό να εμπιστεύονται τους influencers όταν αποφασίζουν να αγοράσουν ένα προϊόν. Οι αναρτήσεις των φίλων έχουν τη μικρότερη επιρροή στις αγοραστικές επιλογές τους:
- Το 57% των αγοραστών της Gen Z εμπιστεύεται αναρτήσεις Influencer
- Το 54% εμπιστεύεται αναρτήσεις από επαγγελματίες ή ειδικούς
- Οι διαφημίσεις ροής (πχ διαφημίσεις σε ζωντανές ροές βίντεο) επηρεάζουν το 49% αυτών.
- Το 40% εμπιστεύεται συστάσεις φίλων
Ο ρόλος των social media στην εύρεση νέων προϊόντων
Παρόλο που επηρεάζονται από διαφορετικούς τύπους αναρτήσεων, τόσο η Generation Z όσο και οι Millennials χρησιμοποιούν συχνά τα social media για να μάθουν για νέα προϊόντα. Οι περισσότεροι καταναλωτές Gen Z (55%) και Millennials (47%) λένε ότι χρησιμοποιούν τακτικά τα social media για να βρουν νέα προϊόντα. Πάνω από το ήμισυ των Generation Z (53%) και Millennials (57%) αλληλεπιδρούν με διαφημίσεις στα social media κάθε εβδομάδα.
Περίπου 3 στους 10 Generation Z (28%) και Millennials (32%) πιστεύουν ότι οι διαφημίσεις στα social media είναι χρήσιμες για να μάθετε για νέα προϊόντα ή επιχειρήσεις.
Η Alycia Leno, Διευθύντρια Marketing στο GoDaddy, δήλωσε ότι η γνώση ότι η Gen Z εμπιστεύεται τις διαφημίσεις στα social media περισσότερο από τις συστάσεις από φίλους είναι σημαντική για τις εταιρείες που στοχεύουν αυτήν την ηλικιακή ομάδα. Η εκμάθηση του τρόπου με τον οποίο κάθε γενιά αγοράζει πράγματα, ειδικά στα social media, βοηθά τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν τις στρατηγικές τους και αξιοποιήστε στο έπακρο το social media marketing.
Για το eCommerce, η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο κάθε γενιά αλληλεπιδρά με τα social media και τη διαφήμιση είναι απαραίτητη. Οι εταιρείες που γνωρίζουν αυτά τα πρότυπα μπορούν να δημιουργήσουν καλύτερες στρατηγικές marketing που προσελκύουν και συνδέονται με νεότερους καταναλωτές. Εστιάζοντας σε συνεργασίες με influencers, διαφημίσεις social media και στοχευμένο περιεχόμενο, οι επιχειρήσεις eCommerce μπορούν να προσαρμοστούν στις νέες αγοραστικές συνήθειες και να αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας τους.