Έχετε ποτέ πετύχει κάποια διαφήμιση και έχετε αναρωτηθεί μα για ποιον πάει; Έ, σε αρκετές περιπτώσεις η απάντηση σε αυτό είναι οι Millennials. Η γενιά αυτή έχει γίνει βασική δύναμη της σημερινής αγοράς και ο τρόπος με τον οποίο θα τους προσεγγίσετε είναι συγκεκριμένος και επηρεάζεται από τις συμπεριφορές και προτιμήσεις τους.
Εδώ θα δούμε πώς θα κάνετε αποδοτικότερα marketing στην eCommerce επιχείρησή σας προς τη γενιά αυτή και πως θα τους προσελκύσετε επιτυχώς.
Ποιοι είναι όμως οι Millennials;
Ως Millennials, επίσημα γνωστοί ως Generation Y, ορίζονται τα άτομα των οποίων η γέννηση εμπίπτει μεταξύ 1981 και 1996, με τα έτη αρχής και τέλους να διαφοροποιούνται ελαφρώς ανάλογα την πηγή. Η προσωνυμία τους προέρχεται από το γεγονός ότι αποτελούν την πρώτη γενιά που ενηλικιώθηκε κατά τη διάρκεια της νέας χιλιετίας, τη δεκατία κυρίως δηλαδή του 2000.
Είναι μια γενιά που έχει αρκετή εμπειρία από παραδοσιακά μέσα και τεχνολογίες όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, οι βιντεοκασέτες και τα τυπωμένα μέσα ενώ ταυτόχρονα ήταν η πρώτη γενιά που μεγάλωσε και είδε την απαρχή και εξέλιξη του internet. Δεν είναι εγγενώς digital natives, όπως η γενιά που ακολουθεί Gen Z αλλά λόγω της έκθεσης τους σε ένα εύρος διαθέτουν μια μεγάλη προσαρμοστικότητα και μπορούν να χειριστούν άριστα πολλαπλά μέσα, τεχνολογικά και μη.
Κατανοείστε την καταναλωτική συμπεριφορά των millennials
Τα κοινά χαρακτηριστικά και οι αξίες τους τους επιτρέπουν να διαμορφώσουν ιδιαίτερα αναγνωρίσιμες συνήθειες ηλεκτρονικών αγορών. Μερικά χαρακτηριστικά από την καταναλωτική συμπεριφορά τους είναι:
🥑 Επιδέξιοι χρήστες των social media: Είναι μια γενιά που χρησιμοποιεί τα social media από την απαρχή τους την εποχή των MySpace και του MSN. Όσο αναπτύσσονταν τα κανάλια τόσο περισσότερο αυξάνονταν και μεταβάλλονταν οι προσδοκίες τους για εξατομίκευση.
🥑 Τεχνογνωσία: Τα άτομα αυτής της ηλικιακής ομάδας μεγάλωσαν σε μια περίοδο ραγδαίας τεχνολογικής ανάπτυξης. Αυτό τους έδωσε μια έμφυτη ικανότητα και προθυμία να προσαρμόζονται στις νέες τεχνολογίες.
🥑 Περιέργεια: Λόγω της επιθυμίας τους να μαθαίνουν και να εξελίσσονται, αυτή η ομάδα είναι γνωστό ότι παρακολουθεί και μένει up-to-date με τις τελευταίες τάσεις.
🥑 Αυθεντικότητα: Θεωρούν τις αξίες που πρεσβεύουν σημαντικές και τις τιμούν. Το ίδιο λοιπόν περιμένουν και από τις εταιρείες, να κρατούν το λόγο τους όταν πρέπει.
🥑 Τάσεις εξοικονόμησης χρημάτων: Έχοντας βιώσει δυο οικονομικές κρίσεις πριν καν καλά-καλά γίνουν 40, είναι μια γενιά που εκ φύσεως παρακολουθεί προσεκτικά τα έξοδά της και δίνει τρομερή αξία στην ορθή διαχείριση και δαπάνη των χρημάτων.
🥑 Προσανατολισμένοι στην εμπειρία: Οι Millennials επιδιώκουν ουσιαστικές εμπειρίες αντί για υλικά αγαθά, όπως εκδηλώσεις, ταξίδια και φαγητό.
Η γενιά αυτή λοιπόν έχει το δικό της μοναδικό σύνολο χαρακτηριστικών που οι λιανοπωλητές πρέπει να κατανοήσουν και κατόπιν να ανταποκριθούν σε αυτό προκειμένου να προωθήσουν το eCommerce brand τους με επιτυχία.
7 marketing tips για να προσελκύσετε Millennials στο eshop σας
📼 Δώστε προτεραιότητα στην mobile εμπειρία
Ένα από τα χαρακτηριστικά της γενιάς αυτής είναι ότι μπορούν και παραμένουν συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο μέσα από ένα συνδυασμό συσκευών όπως smartphones, tablets και άλλων κινητών συσκευών. Συνεπώς, οι mobile responsive σελίδες και εμπειρίες θα πρέπει να αποτελούν ένα must στη λίστα σας.
Οι σελίδες σας θα πρέπει να είναι βελτιστοποιημένες καθώς αυτό βελτιώνει την εμπειρία χρήστη και προτρέπει το κοινό να μένει για περισσότερο χρόνο στις σελίδες σας. Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι το eshop σας είναι φιλικό προς τα κινητά για να αυξήσετε την εμβέλειά σας και να απευθυνθείτε σε αυτό το τεχνολογικά ενημερωμένο κοινό.
📼 Χρησιμοποιήστε βίντεο για να ενισχύσετε το engagement
Το video content είναι πολύ σημαντικό κομμάτι από το περιεχόμενο για να προσεγγίσετε τους millennials. Η δημογραφική αυτή ομάδα ανταποκρίνεται στο ελκυστικό περιεχόμενο βίντεο στα social media και για αυτό αξίζει να επενδύσετε στη δημιουργία reels στο Instagram ή βίντεο στο TikTok που θα αναδεικνύουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Εναλλακτικά μπορείτε να επενδύσετε χρόνο για μεγαλύτερα, ντοκιμαντεριστικά βίντεο στο YouTube για μια ματιά στα παρασκήνια της επιχείρησής σας ή για να αναδείξετε τη χρήση των προϊόντων σας. Είναι ένας απλός τρόπος για να δείξετε την αυθεντικότητά σας και να ενισχύσετε το engagement σας.
📼 Εστιάστε στην εξατομίκευση
H προσαρμοστικότητά τους στην τεχνολογία τους έχει κάνει να αναμένουν εμπειρίες που είναι εξατομικευμένες για αυτούς ως καταναλωτές. Αξιοποιήστε τη δύναμη των συστάσεων για να διασφαλίσετε ότι προσαρμόζετε την eCommerce επιχείρησή σας για τη δημογραφική αυτή ομάδα.
Ιδανικά σημεία για να τοποθετήσετε συστάσεις είναι:
👉 Η αρχική σελίδα καθώς μπορείτε να δώσετε έμπνευση στους χρήστες ενώ τους υποδέχεστε, στρατηγική που μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική μιας και οι millennials ακολουθoύν τις τάσεις.
👉 Οι σελίδες προϊόντων όπου μπορείτε να εμφανίζετε σχετικά προϊόντα με όσα είδαν πρόσφατα οι χρήστες.
👉 Τα abandonded cart email όπου μπορείτε να προσθέσετε συνιστώμενα προϊόντα με βάση προηγούμενες αγορές ως μέρος του remarketing για να δημιουργήσετε μελλοντικές παραγγελίες.
Η εξατομίκευση σε κομβικά σημεία της εμπειρίας του εντός και εκτός του eshop σας, αυξάνει την πιθανότητα για μετατροπές.
📼 Χρησιμοποιήστε το influencer marketing
Ως γενιά είναι πιο πιθανό να εμπιστευτούν συστάσεις από συνομηλίκους και influencer από ό,τι από την παραδοσιακή διαφήμιση. Αξιοποιήστε λοιπόν αυτή τη δύναμη που ονομάζεται influencer marketing και συνεργαστείτε με δημιουργούς που σας ταιριάζουν για να προωθήσετε τα προϊόντα σας και να επεκτείνετε την πελατειακή σας βάση.
Όμως, είναι πολύ σημαντικό να επιλέξετε το κατάλληλο άτομο καθώς εάν ο influencer δεν ευθυγραμμίζεται με τις αξίες του brand σας και δεν είναι σχετικός με το κοινό-στόχο σας, τότε μπορεί να έχετε το αντίθετο αποτέλεσμα. Ελαχιστοποιήστε τους πιθανούς κινδύνους, ερευνώντας διεξοδικά τους δημιουργούς που έχετε υπόψιν και διασφαλίστε ότι είναι σε θέση να συμβάλλει θετικά στο brand σας.
📼 Δημιουργήστε μια συναισθηματική σύνδεση
Καθώς οι millennials προτιμούν τις εμπειρίες αντί για τα προϊόντα, μια απλή συνέχεια από προσφορές ίσως δεν αρκεί για να τους κερδίσετε. Αντ' αυτού, επικεντρώστε τις προσπάθειές σας στην οικοδόμηση μιας συναισθηματικής σύνδεσης και στη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων.
Χρησιμοποιήστε την αποτελεσματική αφήγηση ιστοριών για το brand σας ή μέσω βίντεο ads για να οικοδομήσετε εμπιστοσύνη και αξιοπιστία.
📼 Κάντε την αγορά εύκολη
Όσο ευκολότερη είναι η διαδικασία αγορών τόσο πιο πιθανό είναι να μετατρέψετε αυτήν τη γενιά από δυνητικούς σε πραγματικούς πελάτες. Δομήστε ένα φιλικό eshop που θα διαθέτει τα εξής:
✨ Ξεκάθαρη πλοήγηση: Συνιστούμε στους λιανοπωλητές να χρησιμοποιούν ένα οριζόντιο ή αναπτυσσόμενο μενού πλοήγησης, ώστε οι χρήστες να βρίσκουν εύκολα τις σχετικές ιστοσελίδες.
✨ Διαισθητικά εργαλεία επί τόπου: Συνδέστε ολόκληρη την επιτόπια διαδρομή με μια σειρά έξυπνων εργαλείων που λειτουργούν για να καθοδηγήσουν τους millennials αγοραστές στην τέλεια αγορά τους.
✨ Βελτιστοποιημένη διαδικασία πληρωμής: Προσφέρετε ένα checkout επισκεπτών και μια σειρά επιλογών πληρωμής, συμπεριλαμβανομένων των BNPL και πορτοφολιών πληρωμών μέσω κινητού, για να αποφύγετε την απώλεια μιας πώλησης στο τελευταίο εμπόδιο.
✨ Βελτιστοποιημένη εμπειρία για κινητά τηλέφωνα: Προσαρμόστε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας για τους χρήστες smartphone που ψωνίζουν κυρίως από τις κινητές συσκευές τους.
Η εξάλειψη πιθανών εμποδίων στην πορεία προς την αγορά θα σημαίνει ότι θα αποκομίσετε τα μέγιστα οφέλη από τις προσπάθειες marketing στο website σας.
📼 Προσφέρετε κίνητρα
Φυσικά, κανείς δεν αντιστέκεται σε μια καλή προσφορά ή συμφέρουσα έκτπωση, ούτε και οι millennials. Είναι εξοικειωμένοι με τις online αγορές και συχνά αναζητούν έναν ξεχωριστό λόγο για να αγοράσουν από ένα brand.
Επομένως, είναι σημαντικό να εντοπίσετε κίνητρα που μπορείτε να προσφέρετε που θα προσφέρουν ένα αίσθημα επιβράβευσης και θα τους οδηγήσει να σκεφτούν ότι η τελική τους απόφαση είναι συμφέρουσα.
Οι Millennials είναι συνειδητοποιημένοι καταναλωτές, οι οποίοι συχνά αναζητούν brand με γνώμονα την αξία που είναι αυθεντικές και διαφανείς. Αν είστε ανοιχτοί και ειλικρινείς με τις επικοινωνίες σας, συμπεριλαμβανομένων των καμπανιών marketing και της προμήθειας προϊόντων, θα μπορούσατε να έχετε περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσετε το κοινό της χιλιετίας. Θυμηθείτε να προβάλλετε ότι το brand σας είναι καινοτόμo, έξυπνo και αξιόπιστo όταν επειχειρήτε να κάνετε digital marketing σε αυτή τη γενιά.