Μια έκθεση της Accenture αποκαλύπτει ότι το 88% των αγοραστών που προχώρησε σε εγκατάλειψη καλαθιού τους τελευταίους τρεις μήνες του 2023, αντιμετώπισε προβλήματα στη λήψη αποφάσεων που προκλήθηκαν από υπερφόρτωση πληροφοριών.

Υψηλότερο εισόδημα κάνει πιθανότερο το cart abandonment
Και η ανατροπή έγινε στο cart abandonment καθώς το κοινό που είναι πιο πιθανό να το κάνει δεν είναι αυτό με το χαμηλότερο εισόδημα.

Τα ευρήματα της έρευνας

Σύμφωνα με την έρευνα (μέσω ET Retail), οι Ινδοί καταναλωτές επηρεάζονται ιδιαίτερα, καθώς αφιερώνουν μεγαλύτερη προσπάθεια και χρόνο για τις αποφάσεις αγοράς τους, λόγω του τρόπου με τον οποίο δομούνται τα websites. Σύμφωνα με την έκθεση, οι εταιρείες λιανικής, καταναλωτικών αγαθών και ταξιδιωτικών εταιρειών έχουν μια σημαντική ευκαιρία να βελτιώσουν την απόκτηση πελατών και τα έσοδα αξιοποιώντας το AI για τη βελτίωση του ταξιδιού αγορών.

Μια έρευνα σε 19.000 καταναλωτές σε 12 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, αποκαλύπτει ότι το 76% των Ινδών καταναλωτών αισθάνονται κατακλυσμένοι από τις πολλές επιλογές που προσφέρονται από τα eshop και τους μπερδεύουν ενώ το 74% δηλώνει ότι κατακλύζεται από διαφημίσεις.

Κάπως έτσι, οι έμποροι έρχονται αντιμέτωποι με το 88% που εγκατέλειψε τις αγορές του, τους τελευταίους τρεις μήνες του 2023, δημιουργώντας το φαινόμενο της εγκατάλειψη καλαθιού. Η αναφορά υπογραμμίζει ότι το 67% των καταναλωτών στην Ινδία δεν βλέπουν καμία βελτίωση ή δυσκολεύονται να λάβουν αποφάσεις αγοράς , με μόνο το 33% να πιστεύει ότι η διαδικασία έχει γίνει ευκολότερη. Οι καθημερινές αγορές, όπως η αγορά σνακ ή προϊόντων περιποίησης, θεωρούνται εξίσου δύσκολες με την αγορά μεγαλύτερων αντικειμένων όπως πλυντήρια ρούχων.

Ο Vineet R Ahuja, Managing Director and Lead – Strategy & Consulting στην Accenture Ινδίας, δήλωσε: «Η έρευνά μας δείχνει ότι οι Ινδοί αγοραστές βιώνουν μεγαλύτερο άγχος απόφασης σε κάθε στάδιο του ταξιδιού αγοράς. Οι εταιρείες που αντιμετωπίζουν τους καταναλωτές πρέπει να επανεξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο τα προϊόντα και οι υπηρεσίες διατίθενται στην αγορά για να βοηθήσουν τους αγοραστές να πλοηγηθούν μέσα από τον θόρυβο και να λάβουν σίγουρες αποφάσεις για την αγορά τους».

Η συμβολή του AI

Η έκθεση τονίζει τις δυνατότητες του generative AI να μεταμορφώσει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και να ενισχύσει τις σχέσεις με τους καταναλωτές . Οι εταιρείες που υιοθετούν γρήγορα το generative AI σε όλα τα επιχειρηματικά στάδια μπορούν να κερδίσουν σημαντική αξία. Χρησιμοποιώντας το generative AI για την επανεφεύρεση βασικών λειτουργικών διαδικασιών, οι εταιρείες μπορούν να καταπολεμήσουν την εγκατάλειψη καλαθιού. Για παράδειγμα, καινοτόμες ταξιδιωτικές εταιρείες επαναπροσδιορίζουν τη διαδικασία κράτησης για να βελτιώσουν τη συνολική ταξιδιωτική εμπειρία.

Ένα σημαντικό 82% των ερωτηθέντων της ίδιας έρευνας είναι ανοιχτό στη χρήση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργούν συμβουλευτικά conversational generative AI κατά τις αγορές.

Παρά το γεγονός ότι το 79% των Ινδών καταναλωτών βρίσκουν ένα μέρος της εμπειρίας αγορών ευχάριστο, το 74% εκφράζει απογοήτευση όταν τα επιθυμητά προϊόντα είναι εκτός αποθέματος. Τα εργαλεία δημιουργίας AI μπορούν να ενισχύσουν τη δέσμευση των πελατών, να κλείσουν το χάσμα εμπιστοσύνης και να δημιουργήσουν αφοσίωση.

Τέλος, η έρευνα υπογραμμίζει την ανάγκη των βιομηχανιών που απευθύνονται στους καταναλωτές να καινοτομούν χρησιμοποιώντας AI για να μειώσουν το άγχος στη λήψη αποφάσεων και να βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία αγορών, αποφεύγοντας την εγκατάλειψη καλαθιού. Αυτός ο μετασχηματισμός είναι σημαντικός για την απόκτηση αξίας και την ενίσχυση ισχυρότερων σχέσεων με τους πελάτες σε μια ανταγωνιστική αγορά.