Η Mastercard θέλει να ξεφορτωθεί τους αριθμούς στις κάρτες

Σύμφωνα με νέες αναφορές, η Mastercard Inc. εντείνει τις προσπάθειές της για να αντικαταστήσει τους αριθμούς των πιστωτικών καρτών στις online συναλλαγές, θέλοντας να καταπολεμήσει την ηλεκτρονική απάτη.

Η νέα τεχνολογία

Όπως είπε σε μια συνέντευξή του ο Διευθύνων Σύμβουλος, Michael Miebach, μια δεκαετία αφότου παρουσίασε για πρώτη φορά μια τεχνολογία που αντικαθιστά τους αριθμούς καρτών των καταναλωτών με τα λεγόμενα tokens, η εταιρεία πλέον επεξεργάζεται 1 δισεκατομμύριο τέτοιες συναλλαγές κάθε εβδομάδα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Mastercard λοιπόν τώρα σχεδιάζει να επεκτείνει περαιτέρω την τεχνολογία της αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά μέτρα ασφαλείας, όπως οι κωδικοί πρόσβασης, με βιομετρικά δεδομένα όπως τα δακτυλικά αποτυπώματα και οι σαρώσεις προσώπου. Αυτή η κίνηση είναι μέρος μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας του χρηματοπιστωτικού τομέα για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου προβλήματος της διαδικτυακής απάτης πληρωμών, το οποίο προβλέπεται να ξεπεράσει τα 91 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028.

Αύξηση στους κινδύνους, αύξηση στην ασφάλεια των eshop
Καθώς οι online αγορές αυξάνονται, τονίζεται συνεχώς η ανάγκη για ασφαλέστερες αγοραστικές εμπειρίες.

Ο Miebach, μιλώντας από τα γραφεία της εταιρείας στο Λονδίνο, σημείωσε ότι πριν από μια δεκαετία, επικρατούσε η πεποίθηση ότι η προστασία δεδομένων και συναλλαγών μέσω κωδικών πρόσβασης ήταν επαρκής. Ωστόσο, επεσήμανε ότι αυτή η προσέγγιση δεν αποτελεί επαρκή ασφάλεια.

Μάλιστα, όπως επισημαίνει και το μέσο, ο χρηματοπιστωτικός κλάδος κάνει ένα ακόμη βήμα για την καταπολέμηση του αυξανόμενου προβλήματος της online απάτης πληρωμών, το οποίο, όπως υπολογίζεται, αναμένεται να ξεπεράσει τα 91 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028.

Ο Miebach δήλωσε πως πριν από δέκα χρόνια, η κοινή πεποίθηση ήταν ότι η χρήση κωδικών πρόσβασης για την προστασία δεδομένων και συναλλαγών ήταν ο καλύτερος τρόπος για να διατηρηθούν ασφαλή. Αυτή η προσέγγιση λειτούργησε για λίγο, αλλά τελικά οι κωδικοί πρόσβασης έγιναν αδυναμία αντί για αξιόπιστο μέτρο ασφαλείας.

Πριν από περίπου μια δεκαετία, η Mastercard και η Visa Inc. εισήγαγαν την τεχνολογία token, αφού οι απατεώνες στόχευσαν τα συστήματα πληρωμών εμπόρων λιανικής, όπως τα Target Corp. και Best Buy Co., κλέβοντας εκατομμύρια πληροφορίες καταναλωτών μέσα από τις χρεωστικές/πιστωτικές τους κάρτες. Γι' αυτό και αρχικά, η τεχνολογία επικεντρώθηκε στην αντικατάσταση των αριθμών καρτών με ένα διακριτικό (token) που μόνο τα δίκτυα μπορούν να ξεκλειδώσουν, πράγμα που σημαίνει ότι είναι άχρηστο αν κάποιος χάκερ το πάρει στα χέρια του.

Οι απάτες και οι τρόποι αντιμετώπισης

Η υιοθέτηση υπηρεσιών πληρωμών όπως το Apple Pay έχει ήδη συμβάλει στη μείωση της απάτης στα φυσικά καταστήματα. Ωστόσο, η online απάτη αυξάνεται καθώς οι εγκληματίες στοχεύουν όλο και περισσότερο σε eshop όπου οι πελάτες εισάγουν χειροκίνητα τα στοιχεία της κάρτας τους. Οι χάκερ εκμεταλλεύονται επίσης websites σε περιοχές όπως η Ινδία που χρησιμοποιούν κωδικούς πρόσβασης μίας χρήσης για ασφάλεια. Ο Miebach εξήγησε ότι αυτοί οι κωδικοί πρόσβασης γίνονται πιο επιρρεπείς στην υποκλοπή: ''Αυτοί οι κωδικοί πρόσβασης, τους οποίους οι λιανοπωλητές και οι τράπεζες στέλνουν στους καταναλωτές για να επαληθεύσουν την ταυτότητά τους, έχουν γίνει πιο ευάλωτοι στους απατεώνες''.

Για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος, η εταιρεία συνεργάζεται με τράπεζες και παρόχους πληρωμών παγκοσμίως για να αντικαταστήσει τους κωδικούς πρόσβασης μιας χρήσης με tokens που βασίζονται σε βιομετρικά δεδομένα. Η εταιρεία κυκλοφόρησε πρόσφατα αυτήν την υπηρεσία στην Ινδία, σε συνεργασία με την PayU και τράπεζες όπως η Axis Bank Ltd.

Ο Miebach τόνισε ότι οι παραβιάσεις δεδομένων και η απάτη αποτελούν σημαντικά εμπόδια για την ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας και πρόσθεσε ότι το tokenization είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων. Η Mastercard στοχεύει όλες οι συναλλαγές eCommerce στην Ευρώπη να χρησιμοποιούν tokenization μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Αυτό το είδος απειλής δημιουργεί μεγαλύτερη ανάγκη για αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας στο eCommerce. Η κίνηση της Mastercard να υιοθετήσει τεχνολογία διακριτικών και βιομετρικών τεχνολογιών ανταποκρίνεται σε αυτή τη ζήτηση, με στόχο να καταστήσει ασφαλέστερες τις online συναλλαγές. Ενισχύοντας την ασφάλεια, μπορεί να συμβάλει στην προστασία των καταναλωτών και να υποστηρίξει τη συνεχή ανάπτυξη του eCommerce.