Η αφήγηση ιστοριών μπορεί να αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο μιας επιτυχημένης εορταστικής καμπάνιας, βοηθώντας τα brand να συνδεθούν συναισθηματικά με τους πελάτες τους, το οποίο κατόπιν μπορεί να επηρεάσει τις πωλήσεις. Συγκεντρώσαμε λοιπόν τις καλύτερες γιορτινές eCommerce καμπάνιες από μεγάλα brand για το 2024, για να εμπνεύσουν και εσάς ώστε να δημιουργήσετε τις δικές σας αξέχαστες ιστορίες και στρατηγικές content.

Συχνά οι χριστουγεννιάτικες καμπάνιες έρχονται για να μας θυμίσουν αξίες και συναισθήματα τα οποία τείνουμε να αμελούμε και να ξεχνάμε ανάμεσα στους ταχείς ρυθμούς της καθημερινότητας και τον όγκο των υποχρεώσεων. Ας αφήσουμε λοιπόν, κατά μέρους στρατηγικές, πωλήσεις και πολύπλοκους υπολογισμούς και ας βουτήξουμε στη μαγεία και τη δύναμη της αφήγησης χριστουγεννιάτικων ιστοριών έστω και για λίγο.

Οι καλύτερες γιορτινές eCommerce καμπάνιες του 2024

#1 McDonald's - The Gift of McDonald's

Η χριστουγεννιάτικη καμπάνια των McDonald's αποτυπώνει πόσο απαραίτητη είναι μια παύση κατά τη διάρκεια της εορταστικής βιασύνης, μετατρέποντας μια απλή στιγμή σε κάτι πραγματικά αναζωογονητικό.

Μέσα σε 60'', η ιστορία στην πρώτη αυτή από τις γιορτινές eCommerce καμπάνιες, δημιουργημένη από τη Leo Burnett, ακολουθεί δύο γονείς μετά από μια πολυάσχολη ημέρα χριστουγεννιάτικων προετοιμασιών. Η απόφασή τους να επισκεφθούν τα McDonald's οδηγεί σε μια απροσδόκητη εξέλιξη! Έκρηξη από φωτάκια και στολισμό, ο Grimace και οι φίλοι του παίζουν χιονοπόλεμο και ένα πανύψηλο Big Mac® ζωντανεύει. Και μάλιστα όλα αυτά σε συγχρονισμό με τους παλλόμενους ρυθμούς του Satisfaction του Benny Benassi, δημιουργώντας ένα ενεργειακό ταξίδι γεμάτο φως προς το drive-thru.

Με την παιχνιδιάρικη ενέργειά της, η καμπάνια υπενθυμίζει σε όλους τη χαρά που προσφέρει μια ανταμοιβή στον εαυτό μας, πολλές φορές μάλιστα όντας αρκετά απλή, κατά τη διάρκεια του εορταστικού χάους.

#2 Disney - The Boy & the Octopus

Αδιαμφισβήτητα, η Disney είναι μια διαχρονική δύναμη στο storytelling και συνεχίζει να το αποδεικνύει με τη φετινή από τις γιορτινές eCommerce καμπάνιες της με την ταινία μικρού μήκους σε συνεργασία με τον βραβευμένο με Όσκαρ Taika Waititi. To «A Disney Holiday Short: The Boy & The Octopus» ακολουθεί το ταξίδι ενός παιδιού και ενός χταποδιού που προσκολλάται στο κεφάλι του κατά τη διάρκεια των διακοπών του. Αναπτύσσουν μια αληθινή φιλία και το αγόρι βοηθάει το φίλο του να γνωρίσει τη ζωή στη στεριά και βιώσει τη χαρά των διακοπών. Βλέπει όμως ότι ο οκτάποδος φίλος του λαχταράει να εξερευνήσει όλα όσα έχει να προσφέρει ο κόσμος και έτσι, θέτουν σε εφαρμογή ένα σχέδιο για να το πετύχουν.

Η εορταστική καμπάνια στηρίζει μάλιστα τον μακροχρόνιο φιλανθρωπικό εταίρο της, το Make-A-Wish International σε Ευρώπη, Αφρική και Μέση Ανατολή, για να πραγματοποιήσουν ακόμη περισσότερες ευχές, τονίζοντας εκτός από τη ζεστασιά της φιλίας, να μην σταματάμε να ονειρευόμαστε όσο έξω και από "τα νερά μας" μπορεί να φαντάζει.

💛
For Disney Fans: Ψάξτε όλα τα κρυμμένα easter eggs που συνηθίζει να κρύβει η εταιρεία από αγαπημένες ταινίες όπως Moana (2016), Lilo and Stitch (2002) και Toy Story (1995).

#3 Coca-Cola - Create Real Magic

Και φυσικά τι λίστα θα ήταν αυτή με γιορτινές eCommerce καμπάνιες εάν έλειπε η Coca-Cola! Τα φορτηγά με τα φωτάκια και τα λογότυπα και οι πολικές αρκούδες είναι εμβληματικά στοιχεία που δημιουργούν μια νοσταλγική σύνδεση με την περίοδο των διακοπών και φέτος, ένα από τα πιο επιτυχημένα brand παγκοσμίως αγκαλιάζει ένα ακόμη trend: το ΑΙ.

Στο site CreateRealMagic.com μπορείτε να δημιουργήσετε ψηφιακές ευχετήριες κάρτες μέσω εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, να τις διαμοιραστείτε ή να τις αναρτήσετε στα social media. Η Coca-Cola θα παρουσιάσει user generated content από καταναλωτές και συνεργαζόμενους καλλιτέχνες σε 20 ψηφιακά billboard ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των Times Square της Νέας Υόρκης και Piccadilly Circus του Λονδίνου.

Αν και φαντάζει απλή, η καμπάνια αυτή ανάμεσα στις γιορτινές eCommerce καμπάνιες φέρνει στην επιφάνεια την παιδικότητα και τη δημιουργικότητα που εκφράζαμε ασυγκράτητα σε νεότερη ηλικία ενώ ταυτόχρονα, η ανάδειξη των δημιουργιών ενισχύει τα θετικά συναισθήματα των καταναλωτών που θα δουν τα έργα τους να γίνονται "βιτρίνες" για το πανίσχυρο αυτό brand.

#4 Etsy - Give "I get you" gifts

Το επόμενο brand, το Etsy δημιούργησε την χριστουγεννιάτικη καμπάνια του με τίτλο «Give “I get you” gifts». Η ιστορία ακολουθεί τον γνωστό σε όλους Waldo, ο οποίος ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο και τον εντοπίζουν παντού. Όμως, μόνο όταν λαμβάνει ένα πλήρως εξατομικευμένο δώρο Etsy, νιώθει ότι πραγματικά τον έχει "ανακαλύψει" κάποιος.

Τα σύντομο αυτό σποτ ανάμεσα στις γιορτινές eCommerce καμπάνιες υπενθυμίζει ότι οι πωλητές του Etsy παράγουν αναμνήσεις που κάνουν την περίοδο των γιορτών αξέχαστη, μέσα από το μεράκι που έχουν για τη δημιουργία ξεχωριστών προϊόντων και πόσο επιδραστική είναι η δύναμη της εξατομίκευσης που έχει γίνει πλέον must στις αγορές. Αφιερώστε λοιπόν κι εσείς λίγο παραπάνω χρόνο και βεβαιωθείτε ότι η προετοιμασία σας για τα Χριστούγεννα θα είναι αυτή που περιμένει το κοινό σας.

#5 Waitrose - Sweet Suspicion: A Waitrose Mystery

Μιας και μιλάμε για Χριστούγεννα όπου όλες οι επιθυμίες ικανοποιούνται, για τους λάτρεις του μυστηρίου το Waitrose ετοίμασε ένα ad δύο μερών με επίκεντρο μια οικογένεια στο εορταστικό τραπέζι και την ξαφνική εξαφάνιση του γλυκού.

Κάθε χαρακτήρας στις δυο αυτές γιορτινές eCommerce καμπάνιες ενσαρκώνει τις ιδιορρυθμίες, τη ζεστασιά και το μικρό χάος που συνεπάγεται μια τέτοια συγκέντρωση και ο ερασιτέχνης ντετέκτιβ της οικογένειας, που ενσαρκώνεται από τον εμβληματικό Matthew Macfadyen αναλαμβάνει να βρει τη λύση. Με την υποστήριξη ενός καστ που περιλαμβάνει τον κωμικό Joe Wilkinson από το Afterlife, τον Rakhee Thakrar από το Sex Education, τη Sian Clifford από το Fleabag, τον Dustin Demri-Burns από το Slow Horses και την Eryl Maynard από τη Miss Marple της Agatha Christie φέρνουν στο επίκεντρο τη μαγεία του να μοιράζεσαι καλό φαγητό, το οποίο γίνεται ακόμη πιο ξεχωριστό από τους ανθρώπους με τους οποίους το μοιράζεσαι.

Αν όμως σας έχει φάει η περιέργεια, τη λύση του μυστηρίου θα βρείτε εδώ!

#6 Burger King - 12 Days Advent Calendar

Το Burger King λάνσαρε ένα Advent Calendar, το οποίο περιέχει 12 δώρα έκπληξη. Οι παραλήπτες μπορούν να περιμένουν αγαπημένα προϊόντα όπως οι πατάτες κοτόπουλο και το χάμπουργκερ Whopper, καθώς και νοσταλγικές αναφορές που θα εμπνεύσουν αναμνήσεις από γιορτές.

Η καμπάνια 12 Ημέρες Giveaway είναι ένας έξυπνος τρόπος που μπορείτε να αξιοποιήσετε για γιορτινές eCommerce καμπάνιες ώστε να αυξήσετε τις εορταστικές αγορές ακόμη και στη δική σας επιχείρηση (ανακαλύψτε την εδώ!). Το στοιχείο της έκπληξης δημιουργεί προσμονή και σε συνδυασμό με νοσταλγία κάνει το κοινό να νιώθει ζεστασιά σε μια εποχή που κατακλύζεται από πολλαπλές οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες.

#7 Amazon - Midnight Opus

Η Amazon κυκλοφόρησε τις γιορτινές eCommerce καμπάνιες της για το 2024, και μια από αυτές το «Midnight Opus», οποία προβάλλει μικρές πράξεις καθημερινής καλοσύνης που μπορούν να προκαλέσουν χαρά. Αφηγείται την ιστορία ενός επιστάτη θεάτρου, του οποίου το κρυμμένο φωνητικό ταλέντο ανακαλύπτεται και εξυμνείται από τους συναδέλφους του, καθώς προετοιμάζουν μια σκηνή παράστασης για τον φίλο τους.

Με λίγη βοήθεια από την Amazon, η τελική πινελιά είναι η παράδοση ενός σακακιού σμόκιν, που επιτρέπει στον καλλιτέχνη να ανέβει στο προσκήνιο και να τραγουδήσει. Καθώς οι συνάδελφοί του παίρνουν τις θέσεις τους, ο επιστάτης ερμηνεύει με συγκινητικό τρόπο το κλασικό τραγούδι του 1965 «What the World Needs Now Is Love», επιδεικνύοντας τις φωνητικές του ικανότητες.

Με ένα έξυπνο τρόπο, η Amazon όχι μόνο προωθεί τις (ταχείες) υπηρεσίες της -δεν είναι εξάλλου τυχαία κορυφή στο eCommerce, αλλά και μας υπενθυμίζει ότι είμαστε πρωταγωνιστές στη δική μας ιστορία και πτυχές μας που δεν αξιολογούμε ως σπουδαίες μπορούν να αγγίξουν όσους μας περιτριγυρίζουν.

#8 Lego - Cataclaws

Τα LEGO από την άλλη περισσότερο και από το χριστουγεννιάτικο πνεύμα θέλουν να διαδώσουν τη δύναμη της χαράς μέσω του παιχνιδιού. Το εχγείρημα αυτό ανατέθηκε στον Cataclaws, ένα γάτο από τουβλάκια LEGO που σκοπός του είναι να κάνει την υφήλιο να επιστρέψει στο παιχνίδι και τη συναρπαστική χαρά που προσφέρει. Παιδιά, ενήλικες, πανίδα, κανείς δεν είναι ασφαλής -ούτε καν ο Darth Vader! H παρούσα από τις γιορτινές eCommerce καμπάνιες της εταιρείας συμπίπτει με την ετήσια πρωτοβουλία Build to Give του Ομίλου LEGO που δωρίζει σετ σε παιδιά που έχουν ανάγκη σε νοσοκομεία, παιδικά σπίτια και ευάλωτες κοινότητες.

Είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι το να περνάμε καλά είναι εξαιρετικά σημαντικό, ακόμη και όταν κάνουμε αγορές. Το σύντομο spot σίγουρα θα χτυπήσει τους Millenials right in the feels με τα cameo χαρακτήρων, την επιλογή τραγουδιού και φυσικά τα ίδια τα LEGO που όλοι κάποτε είχαμε ως προτεραιότητα. Γι' αυτό ας τραγουδήσουμε όλοι μαζί: Cataclaws is coming to town!

#9 Tesco - Feed Your Christmas Spirit

Η τελευταία από τις γιορτινές eCommerce καμπάνιες είναι της δημοφιλούς αλυσίδας supermarket Tesco και αγκαλιάζει τη διαπίστωση ότι το χριστουγεννιάτικο πνεύμα είναι κάτι που χρειάζεται φροντίδα και περνάει από διακυμάνσεις ανάλογα με τα σκαμπανεβάσματα της ζωής.

Οι τηλεθεατές ακολουθούν τον Gary καθώς το πνεύμα των Χριστουγέννων εκρήγνυται στον κόσμο γύρω του αφότου ο παππούς του του δίνει ένα πακέτο με gingerbread μπισκότα και στη συνέχει καταρρέει όσο σκέφτεται τη απουσία της γιαγιάς του αυτή την ξεχωριστή εποχή με το τέλος να βρίσκει παππού και εγγονό να χτίζουν ένα σπίτι από gingerbread όπως συνήθιζαν οι τρεις τους.

Μέσα από τη νοσταλγία και τη γλυκόπικρη αίσθηση που κρύβει η ζωή η ιδιαίτερη καμπάνια αυτή ανάμεσα στις γιορτινές eCommerce καμπάνιες τονίζει πώς οι αναμνήσεις που χτίζουμε, δεν χρειάζεται να είναι πάντα βασισμένες στη χαρά, το σημαντικό είναι να τις κάνουμε ξεχωριστές και να κρατάμε τη ζεστασιά τους.

Ελπίζουμε κι εσείς να βρήκατε το νόημα που ψάχνατε ανάμεσα σε αυτές τις γιορτινές eCommerce καμπάνιες και να εμπνευστήκατε ώστε να πάτε και το δικό σας content creation ένα βήμα παραπέρα, διότι μην ξεχνάτε, τα συναισθήματα συνδέουν!