Ένα είναι το μόττο: το περιεχόμενο είναι βασιλιάς. Και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο καθώς τροφοδοτεί ένα μεγάλο κομμάτι της επιχείρησή σας από το eshop σας με το δελεαστικό περιεχόμενο και σελίδες προϊόντων και την παρουσία σας στα social media. Η επιτυχημένη όμως δημιουργία περιεχομένου απαιτεί να επενδύσετε χρόνο και πόρους ώστε να είναι αποτελεσματική και δελεαστική. Μέσα σε όλο αυτό είναι κομμάτι της στρατηγικής να αξιοποιείτε το περιεχόμενο που παράγουν οι υποστηρικτές και αγοραστές σας. Αυτό το user generated content είναι συχνά ένας πολύ καλός και οφέλιμος τρόπος να προωθήσετε το brand σας και να δείξετε εκτίμηση στο κοινό σας.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τι ακριβώς είναι αυτό το κομμάτι της αξιοποιήσης περιεχομένου και ποια τα οφέλη.

Τι είναι το User Generated Content;

Το User generated content ή εν συντομία UGC είναι περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες σχετικό με ένα brand, όπως φωτογραφίες προϊόντων, βίντεο με οδηγίες χρήσης, κριτικές πελατών και ιστορίες Instagram. To περιεχόμενο αυτό το φτιάχνουν πελάτες και δημιουργοί που δεν εργάζονται για το αντίστοιχο brand.

Το ευρύ κοινό τείνει να εμπιστεύεται τους ανθρώπους περισσότερο από τα brand και καθώς ολοένα και περισσότερα κανάλια αποκτούν δημοτικότητα, αναδύονται όλο και περισσότεροι τρόποι για να αξιοποιήσετε το UGC για να τροφοδοτήσετε το marketing σας.

Ξεκλειδώστε τη δύναμη του UGC: Τα οφέλη

Καθώς δεν είναι η ίδια η επιχείρηση που δημιουργεί αυτό το υλικό, το UGC σας επιτρέπει να:

👍 Eξοικονομείτε χρόνο και κόστος από τη δημιουργία περιεχομένου καθώς ενισχύετε το προτώτυπο περιεχόμενο που δημιουργείτε με εκείνο των ακολούθων
👍 Χτίζετε καλύτερο engagement με την κοινότητά σας και δημιουργείτε δυνατότερες σχέσεις με τους πελάτες σας, εμπλέκοντάς τους στο marketing σας
👍 Kερδίζετε την εμπιστοσύνη πελατών, αναδεικνύοντας το περιεχόμενο των ίδιων ως κοινωνικές αποδείξεις για το brand σας
👍 Αξιοποιείτε την τεχνογνωσία δημιουργών που κατανοούν τι λειτουργεί και τι όχι στις social media πλατφόρμες όπως το TikTok, το Instagram, το YouTube και άλλες.

Σίγουρες πρακτικτές που θα αυξήσουν την εμπιστοσύνη πελατών
Η εμπιστοσύνη πελατών είναι υψίστης σημασίας για τη βιωσιμότητα ενός eshop. Εδραιώστε τη με σίγουρες πρακτικές!

Το UGC ξεπερνά αποτελεσματικά ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην πραγματοποίηση πωλήσεων: τον σκεπτικισμό των καταναλωτών. Οι άνθρωποι σπάνια εμπιστεύονται την φωνή των brand που δεν γνωρίζουν.

user generated contet γράφημα
Πηγή: Unsplash

Γνωρίστε τους τύπους user generated content

Αυτό που σκέφτονται οι περισσότεροι άνθρωποι όταν ακούν "περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες" είναι εκείνο που φτιάχνουν οι ικανοποιημένοι πελάτες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες.

Όμως, δεν σταματά μόνο σε αυτό. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δημιουργηθεί τέτοιο user generated περιεχόμενο. Ας δούμε αναλυτικότερα τους τρεις τύπους στα οποία χωρίζεται το UGC.

Τύπος 1: Περιεχόμενο που φτιάχνουν οι πελάτες

Η πιο ισχυρή πηγή UGC είναι αναμφισβήτητα οι πελάτες. Δεν υπάρχει καλύτερος brand advocate για τα προϊόντα σας από έναν πραγματικό, ικανοποιημένο πελάτη.

Πρακτικά, το περιεχόμενο από πελάτες αξιοποιεί την τεχνική του word-of-mouth marketing και αντί το περιεχόμενο να μένει σε ιδιωτικές συζητήσεις, κυκλοφορεί για να το δει και ο υπόλοιπος κόσμος.

Το user generated content πελατών περιλαμβάνει:
Κριτικές πελατών και αξιολογήσεις με αστέρια που εμφανίζονται στις σελίδες των προϊόντων σας
Βίντεο unboxing που βιντεοσκοπούνται από πελάτες και δημοσιεύονται στο Instagram χρησιμοποιώντας το hashtag του brand σας
Φωτογραφίες προϊόντων που τραβήχτηκαν από τους πελάτες σας και εμφανίζονται πλάι στις κριτικές
Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις που απαντούνται από τους πελάτες σας, όπου μπορούν να θέτουν ατομικές ερωτήσεις και να λαμβάνουν δημόσια υποστήριξη από πελάτες
Συζητήσεις σε κοινότητες πελατών στο Facebook, το Reddit και το X (Twitter), όπου οι πελάτες μπορούν να συμμετέχουν και να μοιράζονται περιεχόμενο με άλλους και να αλληλεπιδρούν με το brand σας

Γιατί τα eshops θα έπρεπε να χρησιμοποιούν video content
Γιατί eshop δεν στρέφονται εύκολα στο video content και γιατί πρέπει οπωσδήποτε να το κάνουν.

Τύπος 2: Περιεχόμενο που δημιουργείται από εργαζόμενους

Εκτός από τους πελάτες και οι ικανοποιημένοι εργαζόμενοι, μπορούν επίσης να συνεισφέρουν με δική τους βούληση περιεχόμενο στο brand σας βασιζόμενο στην ειλικρινή τους εμπειρία.

Έτσι, το user generated content των εργαζόμενων δεν αποτελεί μέρος του ρόλου τους και συνεπώς, η έλλειψη υποχρέωσης κατά τη δημιουργία σημαίνει ότι προβάλλεται ως αυθεντικό, και παρόλο που μπορεί να μην παράγει άμεσα πωλήσεις, μπορεί να δελεάσει άλλους να θέλουν να συνεργαστούν με την εταιρεία σας ως υπάλληλοι ή συνεργάτες.

Το περιεχόμενο που δημιουργούν οι εργαζόμενοι περιλαμβάνει:

Φωτογραφίες και βίντεο που μοιράζονται οι εργαζόμενοι χρησιμοποιώντας ένα εταιρικό hashtag του brand, προβάλλοντας την εργασιακή κουλτούρα.
Περιεχόμενο όπου οι εργαζόμενοι της εταιρείας μοιράζονται ορόσημα και αναφορές στον τύπο είτε από προσωπικά επιτεύγματα είτε ομαδικά στα προσωπικά τους social media.
Νεοπροσληφθείς που ανακοινώνουν το νέο τους ξεκίνημα μέσω ανάρτησης στο LinkedIn που μπορεί να δει το δίκτυό του και να γιορτάσει επαινώντας την κουλτούρα που έχετε δημιουργήσει.

πόδια σκύλου δίπλα από λάπτοπ

Τύπος 3: Περιεχόμενο από δημιουργούς

Αν και τις περισσότερες φορές το user generated content είναι οργανικό, κάποιες φορές μπορείτε να δώσετε κίνητρα μέσα από δωρεάν δώρα, διαγωνισμούς και άλλες παρόμοιες ενέργειες.

Γνωστό ευρέως ως influencer marketing, αυτός ο τύπος UGC περιλαμβάνει την πληρωμή ενός δημιουργού με αφοσιωμένο κοινό είτε με αμοιβή είτε μέσω δωρέαν προϊόντος/υπηρεσίας για να δημιουργήσει και να προωθήσει περιεχόμενο γύρω από το brands σας στους δικούς του θαυμαστές.

25 Influencer marketing στατιστικά για το eCommerce 2024
Το influencer marketing είναι μια υπολογίσιμη δύναμη τα τελευταία χρόνια. Εδώ συγκεντρώσαμε κάποια από τα πιο σημαντικά σταστιστικά για το 2024!

Αλλά σήμερα, οι βιντεοκεντρικές πλατφόρμες, όπως τα TikTok, Instagram και YouTube, δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργηθεί περιεχόμενο από δημιουργούς με περισσότερες επιλογές που το ενισχύουν. Από τον περιστασιακό χρήστη μέχρι τον ερασιτέχνη και τον επαγγελματία, όλοι όσοι δημιουργούν περιεχόμενο στο διαδίκτυο είναι δημιουργοί, επαναπροσδιορίζοντας τι σημαίνει σήμερα user generated content.

Το περιεχόμενο από δημιουργούς περιλαμβάνει:

✔ Influencer στο Instagram που μοιράζονται φωτογραφίες από τα προϊόντα σας με έναν αποκλειστικό κωδικό έκπτωσης
Βίντεο στο TikTok για το προϊόν σας από έναν μικρό δημιουργό, το οποίο μπορείτε στη συνέχεια να επαναχρησιμοποιήσετε ως δημιουργικό για διαφημίσεις στο TikTok, το Instagram και το Facebook
Φωτογραφίες που υποβάλλονται σε διαγωνισμό από τους followers σας Instagram, όπου δημιουργούν και κοινοποιούν περιεχόμενο στα δικά τους δίκτυα
Κριτικές στο YouTube για τα προϊόντα σας, είτε δώσατε στον YouTuber ένα δωρεάν δείγμα είτε το αγόρασε μόνος του
✔ Συνεργασία με influencers που ευθυγραμμίζονται με το brand σας για τη δημιουργία κριτικών για τα προϊόντα.

Πώς θα δημιουργήσετε και θα μάζεψετε UGC για το brand σας;

Αν είστε τυχεροί και βρίσκετε οργανικο user generated content από τους χρήστες σας τότε έχετε ήδη ένα καύσιμο για να ξεκινήσετε. Διαφορετικά, μπορείτε να κάνετε κάποιες ενέργειες που θα σας βοηθήσουν να εντοπίσετε και να ξεκινήσετε να βλέπετε περιεχόμενο από χρήστες.

Δημιουργήστε ένα branded hashtag

Τα branded hashtags είναι ο ευκολότερος τρόπος για να ενθαρρύνετε, να συλλέξετε και να αυτοματοποιείτε το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες, ιδίως σε πλατφόρμες όπως το Instagram, το X, το TikTok και το LinkedIn.

Αυτό συμβαίνει επειδή μπορείτε να τα μοιραστείτε μαζί με μια προτροπή για δημιουργία μέσα από διάφορα μέσα όπως:

  • Email μετά την αγορά
  • Bio στα social media
  • Ένθετο που θα περιλαμβάνεται στη συσκευασία
  • Το eshop σας
  • Σε event
  • Από στόμα σε στόμα

Μέσα από τα hashtag σας μπορείτε να βλέπετε το υλικό που κυκλοφορεί, διευκολύνοντας την επιλογή του UGC που θέλετε όπως να κάνετε reshare stories ή να τα προσθέσετε ως κάρουζελ σε εφαρμογές για κοινωνικές αποδείξεις.

φωτογραφία από κινητό ως χρήση για user generated content

Ενθαρρύνετε τις καταχωρήσεις περιεχομένου με διαγωνισμούς και δώρα

Οι διαγωνισμοί και τα δώρα εκτός από αναγνωρισιμότητα, παρέχουν και κίνητρο για τη δημιουργία user generated content.

Ένας απλός διαγωνισμός φωτογραφίας, όπου οι χρήστες υποβάλλουν τις καλύτερες φωτογραφίες τους που θα ταιριάζουν σε ένα συγκεκριμένο θέμα που θα έχετε ζητήσει εσείς μπορεί να βοηθήσει στη συγκέντρωση μελλοντικού περιεχομένου για το calendar σας στις social media πλατφόρμες και θα ανταμείβει τα πιο αφοσιωμένα μέλη του κοινού σας.

Μια καμπάνια διαφωνισμού σας επιτρέπει να επεκτείνετε την εμβέλειά σας μέσω των κοινωνικών δικτύων του κοινού σας όταν δημοσιεύουν τη συμμετοχή τους, αλλά και να παράγετε UGC που μπορείτε στη συνέχεια να ξαναμοιράσετε στα δικά σας social media προφίλ.

Ζητήστε UGC με ενέργειες μετά την αγορά

Καθώς αναπτύσσετε τη στρατηγική σας, πιθανότατα θα ήταν χρήσιμο να δημιουργούσατε ενέργειες που αυτοματοποιούν την υποβολή αιτημάτων, τη συλλογή, τον συντονισμό και την παρουσίαση περιεχομένου που υποβάλλεται ως UGC.

Αν θέλετε οι νέοι πελάτες να δημιουργήσουν user generated content για τα προϊόντα σας, η καλύτερη στιγμή για να το ζητήσετε είναι περίπου τη στιγμή που φτάνει η παραγγελία τους και έχουν αρκετή εμπειρία με το προϊόν σας ώστε να σχηματίσουν μια θετική γνώμη.

Τέτοιες ενέργειες μετά την αγορά μπορούν να περιλαμβάνουν:

Αυτοματοποιημένα email μετά την πώληση που θα φτάνουν κοντά με την άφιξη της παραγγελίας
Συσκευασίες και ένθετα προϊόντων με διακριτικές οδηγίες σχετικά με το πώς να μοιραστούν το προϊόν σας αφού το δοκιμάσουν
Προγράμματα επιβράβευσης που δίνουν κίνητρα για δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή για να αφήσουν μια κριτική για πόντους που ο χρήστης μπορεί να εξαργυρώσει σε μελλοντικές παραγγελίες

παρέα που βγαίνει φωτογραφία για user generated content

Εξερευνήστε paid πλατφόρμες με περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες

Καθώς πλέον έχουν δημιουργηθεί και marketplaces δημιουργών, όπως το Billo και το Cameo, οι επιχειρήσεις έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ για τη σύνδεση με δημιουργούς και influencer για πληρωμένο user generated content.

Αν και το πληρωμένο UGC μπορεί να ακούγεται οξύμωρο, είναι πολλοί δημιουτγοί που ανεξάρτητα από την εμβέλεια ή το μέγεθος του κοινού τους, εκθέτουν το όνομα και το πρόσωπό τους μόνο για ένα brand ή προϊόν που να ευθυγραμμίζεται με τις αξίες τους. Το να χάσουν την εμπιστοσύνη του κοινού τους δεν θα άξιζε τον κόπο.

Αξιοποιήστε το UGC με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα

Όλο αυτό το UGC που συλλέγετε δεν ωφελεί σε τίποτα αν δεν το δει κανείς ή αν ζει μόνο για 24 ώρες ως ιστορία στο Instagram και μετά εξαφανίζεται. Μια αποτελεσματική στρατηγική περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες αξιοποιεί στο έπακρο κάθε υλικό από διαφορετικά κανάλια και κοινά.

Πάρτε άδεια και να είστε ειλικρινείς γύρω από τη χρήση

Το user generated content δεν σας ανήκει. Φρόντιστε πάντα να ζητάτε άδεια για να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε περιεχόμενο κάποιου και να είστε ειλικρινείς σχετικά με τον τρόπο που θέλετε να το αξιοποιήσετε. Μπορείτε να ζητήσετε άδεια μέσα από email ή εισερχόμενο μήνυμα στα social media. Tοποθετήστε επίσης όρους και προϋποθέσεις για τη διαδικασία υποβολής UGC σε εμφανές σημείο στα κανάλια σας.

Το τελευταίο πράγμα που θέλετε να κάνετε είναι να προδώσετε την καλή θέληση των χρηστών σας ή να αντιμετωπίσετε νομικά ζητήματα μόνο και μόνο για να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε περιεχόμενο τρίτων για αυτοπροβολή. Οι περισσότεροι άνθρωποι θα σας επιτρέψουν να χρησιμοποιήσετε το περιεχόμενο που παράγουν, αν το ζητήσετε όμορφα.

Χρησιμοποιήστε το UGC ως δημιουργικό για διαφήμιση

Η χρήση του user generated content ως δημιουργικού για τις διαφημίσεις σας στο TikTok, το Instagram, το Facebook, το X (Twitter) και άλλα κανάλια μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση αποθέματος με φρέσκο υλικό. Θα είναι μια διαφοροποίηση σε σχέση με το τυπικό σας περιεχόμενο αλλά και πιο αυθεντικό.

Εκτελέσετε whitelisted διαφημίσεις και ενισχύστε το περιεχόμενο που μοιράζεται στο προφίλ κάποιου άλλου προσθέτοντάς τον ως Brand Partner με ετικέτα "Sponsored" πάνω στις αναρτήσεις.

Επαναχρησιμοποίηση UGC σε άλλα κανάλια

Εφόσον έχετε επαληθεύσει ότι έχετε άδεια, μπορείτε να επαναχρησιμοποιήσετε το υλικό σε πολλές μορφές και διαφορετικά κανάλια.

Μερικές ιδέες είναι να προσθέσετε:

  • Κριτικές από σελίδες προϊόντων σε διαφημίσεις στο Facebook
  • Unboxing βίντεο του TikTok σε Instagram reels
  • Φωτογραφίες από το Instagram σε σελίδες των προϊόντων σας

Δεν υπάρχει περιορισμός. Σκεφτείτε όσο παράδοξα και δημιουργικά μπορείτε.

Αξιοποιήστε το ως κοινωνική απόδειξη εντός και εκτός του ιστότοπού σας

Το user generated content μπορεί επίσης να λειτουργήσει ως κοινωνική απόδειξη για την δόμηση εμπιστοσύνης με το κοινό σας στις πλατφόρμες όπου έχετε παρουσία.

Αναδείξτε τα προϊόντα σας μέσα από την γνώμη και τον τρόπο που τα χρησιμοποιούν οι πελάτες σας. Φιλτράρετε το UGC που παρουσιάζετε ώστε να είναι φιλικό προς το brand σας. Η αυτόματη άντληση περιεχομένου ελοχεύει το κίνδυνο να συμπεριλεφθεί και περιεχόμενο που δεν θα είναι αποδοτικό για εσάς.

Αρκετά brand διατηρούν ένα συγκεκριμένο σημείο όπου συγκεντρώνουν το UGC των χρηστών ώστε να μην χάνετε.

Αξιοποιήστε τη δύναμη του user generated content

Ξεκινήστε σήμερα να αναζητάτε UGC γύρω από το brand σας και χτίστε μια μοναδική στρατηγική που να σας ευνοεί και να αξιοποιεί τις φωνές των πελατών σας. Συνεχίστε να αναδεικνύεται τις θετικές πτυχές των προϊόντων σας μέσα από τις ματιές τρίτων ενώ ταυτόχρονα τους δίνετε αξία και τους τιμάτε που σας προτιμούν