Κύριο μέσο για κριτικές και συστάσεις γίνεται το TikTok στις ΗΠΑ

Μαντέψτε ποιο γίνεται το ιδανικό μέρος για κριτικές και συστάσεις προϊόντων εν όψει της πολυσύχναστης αγοραστικής περιόδου. Δεν είναι άλλο από το TikTok! Αυτό προκύπτει μέσα από έρευνα του Pew Research Center, ιδίως για τις νεαρές γυναίκες που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα στις ΗΠΑ.

Τα social media γίνονται υπολογίσιμες "μηχανές αναζήτησης"

Ένα ενδιαφέρον γράφημα δείχνει πόσο ξεχωρίζει το TikTok ως το σημείο που χρησιμοποιούν οι χρήστες στις ΗΠΑ για κριτικές και συστάσεις προϊόντων με 62% να δηλώνει ότι είναι ο λόγος που χρησιμοποιούν το μέσο. Συγκριτικά το ποσοστό αυτό στις υπόλοιπες πλατφόρμες είναι 44% στο Instagram, 37% στο Facebook και 29% στο X.

Τα brand έρχονται σε επαφή με τους χρήστες της δημοφιλούς πλατφόρμας της ByteDance με πολλαπλούς τρόπους, είτε μέσω online ads είτε μέσα από συνεργασία με influencer για να μιλήσουν για το τελευταίο τους προϊόν. Και όλα αυτά την ίδια στιγμή που οι συζητήσεις γύρω από μια πιθανή απαγόρευση στις ΗΠΑ συνεχίζονται.

Βέβαια η χρήση για κριτικές και συστάσεις ποικίλλει αρκετά ανάλογα με την ηλικία, με τους νεότερους χρήστες, ιδίως τις νεαρές γυναίκες να είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα για αυτό το σκοπό. Περίπου τα 3/4 των Αμερικανών χρηστών του TikTok ηλικίας 18 έως 29 ετών, ένα 74% δηλαδή, δηλώνουν ότι αυτός είναι ένας από τους λόγους που το χρησιμοποιούν. Το ποσοστό αυτό πέφτει στο 62% μεταξύ των χρηστών ηλικίας 30 έως 49 ετών και στο 46% μεταξύ των χρηστών ηλικίας 50 ετών και άνω.

Επιπλέον, είναι πιο πιθανό να παραδεχτούν οι γυναίκες, συγκριτικά με τους άνδρες, ότι χρησιμοποιούν την social media πλατφόρμα για συστάσεις προϊόντων με ποσοστό 68% έναντι 52%, δείχνοντας για μια ακόμη φορά τη δύναμή του ως πηγή έμπνευσης.

Σε ταξιδιωτικό προορισμό μετατρέπει τα παντοπωλεία το TikTok
Η δύναμη του TikTok δεν γνωρίζει από όρια και μετατρέπει ακόμη και τα παντοπωλεία σε ταξιδιωτικό προορισμό για τους καταναλωτές.

Ανάμεσα στις ηλικιακές ομάδες των γυναικών, ένα 74% ηλικίας 18 έως 49 ετών αναφέρουν τις αξιολογήσεις προϊόντων ως λόγο που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα βίντεο ενώ το 49% ηλικίας 50 ετών και άνω στο TikTok δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για κριτικές προϊόντων. Παρόμοιο είναι και το μοτίβο για τις ηλικιακές ομάδες ανδρών με τις ηλικίες 18 έως 49 ετών να είναι πιο πιθανό από τους άνδρες ηλικίας 50 ετών και άνω να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για κριτικές προϊόντων με ποσοστό 56% έναντι 42%, αντίστοιχα.

Αυτή η παρατήρηση είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα καθώς πλέον είναι εμφανές ότι η προσέγγιση πελατών δεν αρκείται σε ένα eshop και τα αποτελέσματα αναζήτησης μέσω SEO. Θα πρέπει οι πωλητές συνεχώς να βελτιστοποιούν τις στρατηγικές τους και να ερευνούν ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος προσέγγισης των διάφορων ομάδων.