Κοινά λάθη στο eCommerce που πρέπει να αποφεύγεις όταν ξεκινάς τις online πωλήσεις

Όταν ξεκινάτε τις online πωλήσεις, είναι σημαντικό να αποφεύγετε κοινά λάθη στο eCommerce, για την επιτυχία του eshop σας. 

Η ψηφιακή αγορά είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική και ακόμη και μικρά σφάλματα μπορεί να εμποδίσουν την πρόοδό σας. Πολλοί νέοι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν προκλήσεις, από κακές στρατηγικές marketing έως οικονομικά λάθη, που μπορεί να οδηγήσουν σε σημαντικές αποτυχίες. Μαθαίνοντας από τα λάθη των άλλων και κάνοντας προληπτικά βήματα, μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τους κινδύνους και να βελτιστοποιήσετε το eCommerce store σας, ακόμα και όταν ξεκινάτε με την κατασκευή του eshop σας.

Το να εντοπίσετε και να κατανοήσετε αυτές τις παγίδες θα σας βοηθήσει να αποφύγετε κοινά λάθη και να δημιουργήσετε μια πιο επιτυχημένη online επιχείρηση.

Συνήθη λάθη στο eCommerce: Τι να αποφύγετε

Πολλές online επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα που μπορεί να επιβραδύνουν την ανάπτυξή τους, ειδικά στα πρώτα στάδια. Αυτός ο οδηγός παραθέτει λάθη στο eCommerce που πρέπει να προσέχετε ως έμπειροι και αρχάριοι πωλητές, ώστε να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε το eshop σας.

Η επιλογή του λάθος niche

Ένα από τα συνηθισμένα λάθη στο eCommerce είναι η επιλογή του λάθος niche, χωρίς επαρκή έρευνα. Η επιλογή μιας συγκεκριμένης θέσης που είναι είτε πολύ ανταγωνιστική είτε πολύ εξειδικευμένη μπορεί να καταστήσει δύσκολη την προσέλκυση πελατών. Πάντα να αναλύετε τη ζήτηση και τον ανταγωνισμό της αγοράς για να διασφαλίσετε ότι επιλέγετε μια κερδοφόρα θέση με μακροπρόθεσμες δυνατότητες ανάπτυξης.

Η επιλογή ενός μόνο προμηθευτή

Ένα από τα σημαντικότερα λάθη στο eCommerce είναι να βασίζεται κανείς σε έναν μόνο προμηθευτή. Εάν ο προμηθευτής αντιμετωπίσει καθυστερήσεις ή εξαντληθεί το απόθεμα, η επιχείρησή σας θα υποφέρει. Για να αποφύγετε τέτοιες ελλείψεις και καθυστερήσεις, έχετε πάντα εφεδρικούς προμηθευτές. Αυτό διασφαλίζει τη σταθερή διαθεσιμότητα των προϊόντων και διατηρεί τις λειτουργίες σας ομαλά.

Η παραμέληση του customer service

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορούν να κάνουν οι επιχειρηματίες είναι η κακή εξυπηρέτηση πελατών. Οι αργές απαντήσεις ή τα ανεπίλυτα ζητήματα μπορεί να οδηγήσουν σε αρνητικές κριτικές και απώλεια πελατών. Η προτεραιότητα της γρήγορης και αποτελεσματικής υποστήριξης πελατών θα δημιουργήσει εμπιστοσύνη και engagement. Βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεστε στα ερωτήματα γρήγορα και χειρίζεστε τα παράπονα επαγγελματικά για να αποφύγετε να βλάψετε τη φήμη σας.

Η έλλειψη branding

Ένα συχνό λάθη στο eCommerce είναι η παραμέληση του branding. Χωρίς σαφή ταυτότητα brand, είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις από τους ανταγωνιστές. Αναπτύξτε ένα αναγνωρίσιμο brand, ορίζοντας το logo, τα χρώματα και τον τόνο της φωνής σας. Αυτό δημιουργεί μια μόνιμη εντύπωση και βοηθά τους πελάτες να συσχετίσουν το κατάστημά σας με την ποιότητα και την εμπιστοσύνη.

Η κακή έρευνα προϊόντων

Ένα από τα πιο επιζήμια λάθη είναι η κακή έρευνα προϊόντων. Η πώληση μη δημοφιλών προϊόντων ή χαμηλής ποιότητας οδηγεί σε υψηλά ποσοστά επιστροφής και αρνητικά σχόλια. Για να αποφύγετε αυτό, ερευνήστε διεξοδικά τα προϊόντα σας, βεβαιώνοντας ότι πληρούν τα πρότυπα ποιότητας και έχουν ζήτηση στην αγορά πριν τα διαθέσετε προς πώληση.

Ο λάθος υπολογισμός του κόστους και των χρόνων αποστολής

Η αποτυχία υπολογισμού με ακρίβεια του κόστους αποστολής και των χρόνων παράδοσης είναι ένα από τα πιο απογοητευτικά λάθη στο eCommerce. Οι κρυφές χρεώσεις και οι μεγάλες αναμονές συχνά κάνουν τους πελάτες να εγκαταλείψουν τα καρότσια τους. Επικοινωνήστε με σαφήνεια τα έξοδα αποστολής και τους χρόνους παράδοσης, διασφαλίζοντας ότι οι πελάτες κατανοούν τις λεπτομέρειες πριν ολοκληρώσουν την αγορά τους για να αυξήσουν την ικανοποίησή τους.

Η παραμέληση βελτίωσης του καταστήματος

Ένα κακώς βελτιστοποιημένο κατάστημα μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα. Η αργή ταχύτητα της πλατφόρμας ή η σχεδίαση που δεν είναι φιλική προς τα κινητά μπορεί να απομακρύνει τους πιθανούς πελάτες. Βελτιστοποιήστε τo eshop σας για ταχύτητα, διασφαλίστε το mobile friendliness και βελτιώστε την εμπειρία χρήστη για να μειώσετε τα ποσοστά εγκατάλειψης και να ενθαρρύνετε τους πελάτες να παραμείνουν και να ολοκληρώσουν τις αγορές τους.

Οι ανεπαρκείς προσπάθειες marketing

Το να βασίζεσαι μόνο στην οργανική επισκεψιμότητα είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στο eCommerce. Χωρίς μια διαφορετική στρατηγική marketing, είναι δύσκολο να αναπτυχθεί κανείς. Εξερευνήστε τη διαφήμιση επί πληρωμή, τα social media, το email marketing και τις συνεργασίες με influencers για να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες και να αυξήσετε την προβολή του καταστήματός σας, διευκολύνοντας την αύξηση των πωλήσεων.

Η έλλειψη σαφών πολιτικών επιστροφής προϊόντων  και επιστροφής χρημάτων

Ένα από τα πιο κρίσιμα λάθη στο eCommerce είναι ότι δεν υπάρχουν σαφείς πολιτικές επιστροφής προϊόντων και επιστροφής χρημάτων. Η ασάφεια εδώ μπορεί να οδηγήσει σε διαφωνίες και απώλεια εμπιστοσύνης πελατών. Βεβαιωθείτε ότι οι πολιτικές σας είναι εύκολα προσβάσιμες και απλές, βοηθώντας τους πελάτες να αισθάνονται σίγουροι όταν αγοράζουν από το κατάστημά σας. Αυτό βοηθά στη μείωση της σύγχυσης και διατηρεί την πίστη των πελατών.

Η υπερτιμολόγηση ή υποτιμολόγηση προϊόντων

Τα σφάλματα τιμολόγησης είναι κοινά λάθη στο eCommerce. Η υπερτιμολόγηση των προϊόντων θα απομακρύνει τους πελάτες, ενώ η υποτιμολόγηση θα περιορίσει τα περιθώρια κέρδους. Υπολογίστε με ακρίβεια όλα τα κόστη, συμπεριλαμβανομένων των τελών αποστολής και προμηθευτών, για να ορίσετε ανταγωνιστικές τιμές που εξασφαλίζουν κερδοφορία χωρίς να απομακρύνουν τους πελάτες σας από το eshop σας.

Η κακή επικοινωνία με τον προμηθευτή

Ένα άλλο πολύ σημαντικό λάθος είναι η μη διατήρηση ανοιχτής επικοινωνίας με τους προμηθευτές. Τα προβλήματα επικοινωνίας μπορούν να οδηγήσουν σε ελλείψεις αποθεμάτων ή καθυστερήσεις αποστολής. Το τακτικό check-in με προμηθευτές σάς βοηθά να παραμένετε ενημερωμένοι για τα επίπεδα αποθεμάτων, την ποιότητα των προϊόντων και τα χρονοδιαγράμματα αποστολής, αποφεύγοντας δαπανηρά ζητήματα όπως χαμένες παραγγελίες ή δυσαρεστημένους πελάτες.

Η μη σωστή παρακολούθηση του αποθέματος

Ένα σημαντικό λάθος στο eCommerce είναι η μη σωστή παρακολούθηση του αποθέματος. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καθυστερήσεις και προβλήματα στην εκπλήρωση των παραγγελιών. Χρησιμοποιήστε συστήματα διαχείρισης αποθεμάτων για να παρακολουθείτε τα επίπεδα αποθεμάτων και να παραγγείλετε τα προϊόντα εγκαίρως, διασφαλίζοντας ότι μπορείτε να καλύψετε τη ζήτηση των πελατών και να αποφύγετε να απογοητεύσετε τους αγοραστές με ανεκπλήρωτες παραγγελίες.

Η παράλειψη περιγραφών προϊόντων και χρήση εικόνων χαμηλής  ποιότητας

Η παράλειψη λεπτομερών περιγραφών προϊόντων και η χρήση εικόνων χαμηλής ποιότητας είναι από τα λάθη στο eCommerce που βλάπτουν τα conversion. Οι πελάτες χρειάζονται ακριβείς λεπτομέρειες προϊόντος και σαφείς εικόνες για να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις. Παρέχετε λεπτομερείς περιγραφές, επισημάνετε τα οφέλη και βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε εικόνες υψηλής ανάλυσης για να βελτιώσετε την εμπιστοσύνη και να ενθαρρύνετε τις πωλήσεις.

Η παράλειψη παρακολούθησης των Analytics

Ένα από τα κρίσιμα λάθη στο eCommerce είναι η παραμέληση των αναλυτικών στοιχείων. Χωρίς να παρακολουθείτε δεδομένα όπως η συμπεριφορά των επισκεπτών και οι τάσεις πωλήσεων, χάνετε ευκαιρίες για βελτίωση. Ο τακτικός έλεγχος των αναλυτικών στοιχείων του eshop σας βοηθά να προσδιορίσετε τι λειτουργεί και τι πρέπει να βελτιώσετε, οδηγώντας σε πιο ενημερωμένες αποφάσεις και καλύτερη απόδοση πωλήσεων.

Η παραμέληση του testing πριν την κυκλοφορία

Η παράλειψη του testing του καταστήματός σας πριν από την κυκλοφορία είναι ένα από τα πιο κοινά λάθη των eshop. Ζητήματα όπως κατεστραμμένα links, αργοί χρόνοι φόρτωσης, αυτοματισμοί που δε δουλεύουν ή ασαφές navigation μπορούν να απομακρύνουν τους πελάτες. Πριν βγείτε ζωντανά, δοκιμάστε διεξοδικά το eshop σας για να βεβαιωθείτε ότι όλα λειτουργούν ομαλά. Αυτό θα μειώσει τα σφάλματα και θα βελτιώσει τη συνολική εμπειρία χρήστη από την αρχή.

eCommerce αυτοματισμοί: Τι είναι και πώς αξιοποιούνται
Σου λύνουν τα χέρια, τους αρέσει η επανάληψη και προωθούν την εξέλιξη. Τι είναι; Μα φυσικά οι eCommerce αυτοματισμοί. Μάθε πώς θα σε βοηθήσουν!

Η παραμέληση της βελτιστοποίησης για κινητά

Ένα κρίσιμο λάθος στην κατασκευή eshop είναι η παραμέληση της βελτιστοποίησης για κινητά. Οι περισσότεροι χρήστες ψωνίζουν μέσω κινητού και αν το online store σας δεν είναι βελτιστοποιημένο για smartphone, κινδυνεύετε να χάσετε πελάτες. Βεβαιωθείτε ότι το κατάστημά σας ανταποκρίνεται, φορτώνει γρήγορα και προσφέρει μια εύκολη εμπειρία κινητής τηλεφωνίας για να εξυπηρετήσει τους mobile shoppers και να αυξήσει τις πωλήσεις.

Η αγνόηση του social proof

Η αγνόηση του social proof είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στο eCommerce. Οι πελάτες είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από ένα κατάστημα με θετικές κριτικές, μαρτυρίες ή περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες. Προβάλετε τα σχόλια των πελατών και τις πραγματικές εμπειρίες για να χτίσετε εμπιστοσύνη και αξιοπιστία, ενθαρρύνοντας τους νέους επισκέπτες να κάνουν αγορές με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

Η παραμέληση του SEO

Η παραμέληση της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι ένα από τα πιο δαπανηρά λάθη των eshop. Χωρίς να βελτιστοποιήσετε το κατάστημά σας για τις μηχανές αναζήτησης, χάνετε οργανική επισκεψιμότητα και ορατότητα. Βεβαιωθείτε ότι οι περιγραφές των προϊόντων, τα meta-tags και το περιεχόμενό σας έχουν βελτιστοποιηθεί για σχετικές λέξεις-κλειδιά, ώστε να κατατάσσονται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης και να προσελκύουν περισσότερους επισκέπτες.

Η αγνόηση των σχολίων των πελατών

Ένα από τα κρίσιμα λάθη στο eCommerce είναι η παράβλεψη των σχολίων των πελατών. Οι αρνητικές κριτικές μπορούν να παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για το τι χρειάζεται βελτίωση, ενώ τα θετικά σχόλια τονίζουν τα δυνατά σημεία. Η ενεργή ακρόαση και η αντιμετώπιση σχολίων συμβάλλει στη βελτίωση των προϊόντων και της εξυπηρέτησης πελατών, οδηγώντας σε καλύτερες εμπειρίες και μεγαλύτερη διατήρηση.

Η πολύπλοκη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς

Η υπερβολική περιπλοκή της διαδικασίας του checkout είναι ένα από τα πιο σημαντικά λάθη στο eCommerce. Εάν η διαδικασία είναι πολύ χρονοβόρα ή απαιτεί πάρα πολλά βήματα, οι πελάτες ενδέχεται να εγκαταλείψουν τα καρότσια τους. Απλοποιήστε τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς ελαχιστοποιώντας τα πεδία φόρμας, προσφέροντας επιλογές ολοκλήρωσης αγοράς επισκέπτη και παρέχοντας πολλαπλούς τρόπους πληρωμής για να μειώσετε τις τριβές και να ενθαρρύνετε τις μετατροπές.

Tips για βελτίωση του checkout στο online store σου
Το cart abandonment αποτελεί συχνό πρόβλημα των eshop. Μάθε πώς μέσα από μερικά απλά tips μπορείς να επιτύχεις βελτίωση του checkout στο eshop σου.

Γιατί είναι σημαντικό να αποφεύγουμε αυτά τα κοινά λάθη στο eCommerce

Πολλά επιτυχημένα brands αντιμετώπισαν προκλήσεις και διδάχθηκαν από τα λάθη τους, αλλά μερικά δεν επιβίωσαν από αυτά. Η αποφυγή κοινών λαθών στο eCommerce είναι απαραίτητη για την επιτυχία σας. Κάθε λάθος προσφέρει μια ευκαιρία για μάθηση και ανάπτυξη. Παραμένοντας ενήμεροι και κάνοντας έξυπνες επιλογές από την αρχή της κατασκευής του eshop σας, μπορείτε να βελτιώσετε το eshop σας και να δημιουργήσετε μια ισχυρότερη επιχείρηση. Να θυμάστε, κάθε βήμα που κάνετε σας φέρνει πιο κοντά στους στόχους σας. Συνεχίστε να προχωράτε, μείνετε συγκεντρωμένοι και η σκληρή δουλειά σας θα οδηγήσει σε μεγάλες ανταμοιβές στον κόσμο του eCommerce.