Όσο περισσότερο επεκτείνεται η επιχείρησή σας τόσο πιο πολλές μικρές και επαναλαμβανόμενες εργασίες θα χρειάζεται να κάνετε, από διαχείριση υποστήριξης πελατών και έγκαιρη εκπλήρωση παραγγελιών έως τη διαχείριση προϊόντων και αποθεμάτων. Μπορείτε να απλοποιήσετε και να αλαφρώσετε από τον φόρτο αυτό μέσα από την αυτοματοποίηση των διαδικασιών. Οι eCommerce αυτοματισμοί μετατρέπουν όλες τις επαναλαμβανόμενες εργασίες σε αυτοεκτελούμενες, αυτοματοποιημένες εργασίες.

Όταν αυτοματοποιείτε διαδικασίες και ενέργειες, τότε ελευθερώνετε χρόνο από εσάς και την ομάδας σας για αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες, δημιουργικότητα και σκέψη γύρω από την εξέλιξη και βελτιστοποίηση της επιχείρησή σας.

Τι είναι οι eCommerce αυτοματισμοί;

Ως eCommerce αυτοματισμοί ορίζεται η χρήση τεχνολογίας και λογισμικού για τον εξορθολογισμό και την αυτοματοποίηση διαφόρων εργασιών και διαδικασιών στο διαδικτυακό λιανικό εμπόριο. Περιλαμβάνει την αυτοματοποίηση της διαχείρισης αποθέματος, την επεξεργασία παραγγελιών, την επεξεργασία πληρωμών, την υποστήριξη πελατών και το marketing, με αποτέλεσμα αυξημένη αποτελεσματικότητα, ακρίβεια και επεκτασιμότητα για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου.

Όσο περισσότερο κλιμακώνεται μια επιχείρηση τόσο αυξάνονται και συσσωρεύονται οι απαιτήσεις, η πολυπλοκότητα και η επανάληψη διαδικασιών. Έτσι, η αυτοματοποίηση έχει σχεδιαστεί για να διεκπεραιώνει όλες τις τυπικές, καθημερινές εργασίες που απορροφούν το χρόνο της ομάδας σας - όχι αυτές που απαιτούν πραγματική ανθρώπινη συμβολή.

Τι είδους εργασίες μπορούν να αυτοματοποιηθούν;

Το πρώτο βήμα για να προγραμματίστουν οι eCommerce αυτοματισμοί είναι να εξετάσετε τι πρέπει να αυτοματοποιήσετε. Σε ένα τέτοιο σχέδιο μπορείτε να εντάξετε διαδικασίες που:

👍 Απαιτούν 3 ή περισσότερα άτομα για να διεκπεραιωθούν
Εάν κάποια διαδικασία απασχολεί 3 ή περισσότερα άτομα, τότε είναι πιθανό να μην λειτουργεί όσο αποτελεσματικά θα μπορούσε. Ο κίνδυνος ανθρώπινου λάθους ελοχεύει και η επικοινωνία μπορεί συχνά να έχει παρανοήσεις.

👍 Περιλαμβάνουν πολλαπλές πλατφόρμες
Συχνά οι οργανισμοί χρειάζεται να μεταφέρουν χειροκίνητα δεδομένα και πληροφορίες μεταξύ πολλαπλών πλατφορμών. Τέτοιες ενέργειες μπορούν να οδηγήσουν σε λάθη και προβλήματα από λανθασμένη μετάφραση, μέχρι και σε απώλεια δεδομένων.

👍 Προκαλούνται από συγκεκριμένες ενέργειες
Οι διεργασίες που πραγματοποιούνται ή ολοκληρώνονται ως αντίδραση από μια προηγούμενη ενέργεια είναι προφανείς επιλογές για αυτοματοποίηση.

Τα οφέλη που προσφέρουν οι eCommerce αυτοματισμοί

Σε αυτό το σημείο όμως ας εξηγήσουμε ποια είναι τα θετικά που μπορεί να επιφέρει η αυτοματοποίηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

➕ Μεγαλύτερη αποδοτικότητα και ευτυχία των εργαζομένων

Ένα σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας μιας online επιχείρησης περιστρέφεται γύρω από επαναλαμβανόμενες ή τετριμμένες εργασίες όπως δημιουργία ετικετών αποστολής, έλεγχος αποθεμάτων ή ειδοποίηση για ελλείψεις αποθέματος.

Αυτοματοποιώντας λοιπόν αυτού του είδους τις εργασίες, μπορείτε να βοηθήσετε τους υπαλλήλους σας να γίνουν πιο αποδοτικοί καθώς θα έχουν τη δυνατότητα να αφιερώσουν το χρόνο τους στις εξειδικευμένες εργασίες που αξίζουν την προσοχή τους. Έτσι, οι υπάλληλοί σας θα αισθάνονται πιο επιδραστικοί, πιο ευτυχισμένοι και πιο ικανοποιημένοι, μεγαλώνοντας την πιθανότητα να παραμείνουν στην ομάδα σας.

➕ Λιγότερα λάθη

Συχνά σε επαναλαμβανόμενες εργασίες μπορούν να υπάρξουν ανθρώπινα λάθη λόγω εξωτερικών παραγόντων όπως π.χ. η κόπωση ή η διάσπαση προσοχής που μπορούν να επηρεάσσουν ένα εργαζόμενο. Οι eCommerce αυτοματισμοί μπορούν να βοηθήσουν ώστε να αποφευχθούν.

Η αυτοματοποίηση δεν είναι τόσο επιρρεπής σε γραφειοκρατικά ή μαθηματικά λάθη. Επαλαμβάνονται εξίσου κάθε φορά, γεγονός που διασφαλίζει ότι αυτές οι απλές αλλά και κρίσιμες εργασίες γίνονται εγκαίρως και φυσικά χωρίς λάθη.

➕ Λιγότερες επιπτώσεις από έλλειψη εργατικού δυναμικού

Η ζήτηση για ικανό προσωπικό αυξάνεται ολοένα και περισσότερο και η διαθεσιμότητα τέτοιων εργαζόμενων συρρικνώνεται. Σίγουρα όλοι επιθυμούν τους καλύτερους ανθρώπους για να τροφοδοτούν την επιχείρησή τους και να διαχειρίζονται κρίσεις.

Εδώ λοιπόν σας βοηθούν για μια ακόμη φορά οι eCommerce αυτοματισμοί καθώς βελτιστοποιούν τρέχουσες λειτουργίες και ροές εργασίας και αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους υπαλλήλους που ήδη διαθέτετε.

➕ Καλύτερη εμπειρία πελατών

Στον κόσμο του eCommerce, μια συναλλαγή μπορεί να συναντήσει εμπόδια σε κάθε στάδιο. Μέσω της αυτοματοποίησης κομμάτια όπως οι επιβεβαιώσεις παραγγελιών, οι ειδοποιήσεις αποστολής, τα ερωτήματα υποστήριξης και πολλά άλλα γίνονται αυτόματα κάνοντας τους αγοραστές να αισθάνονται ότι υποστηρίζονται σε κάθε βήμα.

Μπορείτε π.χ. να ρυθμίσετε αυτοματοποιημένα email για να ενημερώνουν τους πελάτες σχετικά με το πότε αποστέλλονται τα προϊόντα ή αν καθυστερούν. Ή θα μπορούσατε να αξιοποιήσετε ένα chatbot ώστε να αναλάβει την υποστήριξη πελατών 24 ώρες το 24ωρο.

eCommerce Chatbot: Τι είναι και πώς να το χρησιμοποιήσετε
Μάθετε για τα eCommerce chatbot, αυτούς τους έξυπνους digital βοηθούς: Γιατί έχουν σημασία, πού τα βρίσκετε και πώς τα χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις.

➕ Περισσότερα έσοδα και μειωμένο κόστος

Αναλογιζόμενοι τα προαναφερθέντα οφέλη, είναι ξεκάθαρο ότι οι eCommerce αυτοματισμοί έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην συνολική απόδοση. Η αυτοματοποίηση μειώνει το κόστος και ενισχύει τα συνολικά έσοδα της της επιχείρησής σας.

Ενισχύετε την αποτελεσματικότητα των ομάδων σας, επιταχύνετε τις ροές εργασίας, βελτιστοποιείτε τις διαδικασίες, τροφοδοτείτε την παραγωγικότητα και επεκτείνεστε ώστε να υποστηρίξετε περισσότερες πωλήσεις και υψηλότερους αριθμούς παραδόσεων, χωρίς κανένα επιπρόσθετο κόστος.

5 βασικές εργασίες που μπορείτε να αυτοματοποιήσετε

Η αυτοματοποίηση του ηλεκτρονικού εμπορίου γίνεται κυρίως μέσω αυτοματοποιημένων βημάτων ροής εργασιών τα οποία είναι:

  1. Trigger (Έναυσμα): Η ενέργεια που πυροδοτεί την έναρξη μιας αυτοματοποίησης
  2. Condition (Όρος): Η προϋπόθεση με βάση την οποία θα τροφοδοτηθεί η αυτοματοποίηση
  3. Action (Ενέργεια): Η ολοκλήρωση της διαδικασίας με βάση τον όρο που έχει τεθεί

Έχοντας όλα τα παραπάνω κατά νου, ας δούμε τώρα μερικές βασικές διαδικασιες που μπορείτε να αυτοματοποιήσετε.

#1 Απόθεμα, παραγγελίες και εκπλήρωση παραγγελιών

Ένας από τους βασικούς τομείς που περιλαμβάνει πολλαπλά στάδια που θα μπορούσαν να διαχειριστούν οι eCommerce αυτοματισμοί είναι γύρω από τις παραγγελίες. Ξεκινώντας από τη διαχείριση αποθέματος, τη λήψη και ενημέρωση γύρω από τις παραγγελίες, η αυτοματοποίηση μπορεί να διασφαλίσει ότι η διαδικασία βαίνει με τον σωστό τρόπο κάθε φορά.

Ο αυτοματισμός μπορεί να φροντίσει καταστάσεις για την επιτάχυνση της επιχείρησής σας όπως:

👉 καταγραφή πολλαπλών παραγγελιών από έναν πελάτη για να εξοικονομήσετε έξοδα αποστολής και να βελτιώσετε την εμπειρία πελάτη.
👉 ενημερώσεις για εξάντληση ή υπερεπάρκεια αποθεμάτων για να συμβαδίστε με τις γενικές διακυμάνσεις των αποθεμάτων.
👉 ειδοποιήσεις προς τις ομάδες απογραφής ή τους προμηθευτές όταν ένα προϊόν εξαντληθεί.

#2 Εμπιστοσύνη πελατών

Το κόστος απόκτησης πελατών αυξάνεται. Αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ σημαντικό να δομήσετε μια πιστή πελατειακή βάση και να τους πείσετε να επιστρέφουν στην επιχείρησή σας. Οι eCommerce αυτοματισμοί βοηθούν να καλλιεργηθούν οι σχέσεις μέσα από τμηματοποίηση των πελατών με υψηλότερη αξία μέσω εξειδικευμένων τακτικών marketing.

Μπορείτε να προσφέρετε αυτόματα προσαρμοσμένα κίνητρα ή ανταμοιβές με βάση τις αγοραστικές συνήθειες ενός πελάτη ή να δημιουργήσετε αυτοματοποιημένες ετικέτες για να δώσετε σε έναν πελάτη πρόσβαση σε πρόγραμμα επιβράβευσης. Πρακτικά, μπορείτε να αυτοματοποιήσετε αμέτρητες τακτικές marketing που αποσκοπούν στην υποστήριξη των εμπειριών των πελατών σας, οι οποίες με τη σειρά τους θα βελτιώσουν την αφοσίωση των πελατών.

Σίγουρες πρακτικτές που θα αυξήσουν την εμπιστοσύνη πελατών
Η εμπιστοσύνη πελατών είναι υψίστης σημασίας για τη βιωσιμότητα ενός eshop. Εδραιώστε τη με σίγουρες πρακτικές!

#3 Προγραμματισμός εκπτώσεων και κυκλοφορίας προϊόντων

Συχνά όταν ξεκινάτε να προγραμματίζετε μια περίοδο εκπτώσεων, αυτό απαιτεί συνεργασία μεταξύ πολλών ομάδων μέχρι να φτάσετε στο τελικό αποτέλεσμα. Μέσα από τους αυτοματισμούς, τα άτομα που εμπλέκονται μπορούν να προγραμματίσουν και να σχεδιάσουν τη στρατηγική τους εκ των προτέρων και στη συνέχεια να την προγραμματίσουν για την περίοδο που θέλουν

Για παράδειγμα, μπορείτε να προγραμματίσετε αλλαγές τιμών για συγκεκριμένες, προκαθορισμένες χρονικές περιόδους όπως η Black Friday ή η Cyber Monday. Εναλλακτικά, θα μπορούσατε να προφορτώσετε νέα προϊόντα στον ιστότοπό σας στο back end και, στη συνέχεια, να τα δημοσιεύσετε αυτόματα όταν η έκπτωσή σας ξεκινήσει.

#4 Υποστήριξη πελατών

Αναφέρθηκε και στιγμιαία παραπάνω αλλά η αυτοματοποιημένη υποστήριξη πελατών μπορεί να είναι το κλειδί για να διατηρήσετε τους πελάτες σας κοντά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ειδικά επειδή οι αγοραστές περιμένουν συνεχή υποστήριξη και γρήγορη επικοινωνία.

Είτε χρησιμοποιείτε chatbots είτε άλλες αυτοματοποιημένα μέσα επικοινωνίας πελατών, οι eCommerce αυτοματισμοί θα διασφαλίσουν ότι οι διαδικασίες υποστήριξης είναι πάντα απλοποιημένες και όσο το δυνατόν πιο γρήγορες. Τα chatbots μπορούν να διαχειριστούν καθημερινές ερωτήσεις, email, προγραμματισμένες επιβεβαιώσεις παραγγελιών, τις ειδοποιήσεις αποστολής και πολλά άλλα.

#5 Φιλτράρισμα για απάτες

Η απάτη είναι ένα σημαντικό ζήτημα για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικές απώλειες.

Με τον αυτόματο εντοπισμό και φιλτράρισμα για απάτες, ένα μεγάλο μέρος που επικεντρώνεται στο ανθρώπινο λάθος αφαιρείται διότι οι αυτοματοποιημένες ροές εργασιών απάτης μπορούν να παρακολουθούν και να επαληθεύουν κάθε παραγγελία μέσω εργαλείων όπως πιστοποιήσεις φυσικών και IP διευθύνσεων.

Για τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με παραγγελίες υψηλού κινδύνου, το φιλτράρισμα απάτης είναι ακόμη πιο κρίσιμο λαμβάνοντας υπόψη τις πιθανές νομικές επιπτώσεις.

Ποιές ομάδες μπορούν να επωφεληθούν;

Οι ecommerce αυτοματισμοί διευκολύνει τις διαδικασίες πολλών ομάδων μέσα σε μια επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένων των εξής:

Operations manager

Οι αυτοματοποιημένες λύσεις βελτιώνουν την καθημερινή απόδοση των διαδικασιών όπως η διαχείριση αποθεμάτων και παραγγελιών, η αποστολή και η εκπλήρωση του καθώς και οι πωλήσεις. Ένα αυτοματοποιημένο σύστημα μπορεί να αναλάβει εργασίες όπως αυτόματη προσθήκη ετικετών προϊόντων, ειδοποιήσεις αποθέματος, ομαδοποίηση προϊόντων και ενημέρωση πελατών για κατάσταση παραγγελίας.

Εξυπηρέτηση πελατών

Οι eCommerce αυτοματισμοί μπορούν να αξιοποιήσουν δεδομένα και χαρακτηριστικά πελατών που έχουν ήδη για να βοηθήσουν τους πελάτες τους. Υπάρχουν λύσεις για διαχείριση ερωτημάτων και αυτόματων απαντήσεων ώστε οι πελάτες σας να λαμβάνουν υποστήριξη 24/7.

Marketing

Η δημιουργία μιας επιτυχημένης στρατηγικής marketing περιλαμβάνει τη διαχείριση και ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων, κάτι που μπορεί οδηγήσει σε αστοχίες μέσα από χειροκίνητα συστήματα. Η αυτοματοποίηση βοηθά με την τμηματοποιήση των πελάτες σύμφωνα με κριτήρια ώστε να προσαρμοστούν οι επιλογές προϊόντων και προώθησης.

Design

Η εμφάνιση του eshop σας είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία και την αξιοπιστία του brand σας. Εξορθολογίστε σημαντικά την συντήρηση και τις ανααθμίσεις του σχεδιασμού μέσα από αυτοματοποιημένες λύσεις. που θα επεξεργάζονται προδιαφραγές και θα εκτελούν συνεπείς αναφορές χωρίς εξτρά κόπο.

Web development

Ομοίως με τον σχεδιασμό, ο αυτοματισμός μπορεί να βοηθήσει και με την ανάπτυξη και τη συντήρηση ενός ιστότοπου με εργασίες όπως αλλαγές θέματος και προτύπων, ενημερώσεις μετοχών και προσαρμόσιμες επιλογές αγορών και πληρωμής, μειώνοντας έτσι τον φόρτο των προγραμματιστών.

Ξεκινήστε την αυτοματοποίηση σήμερα

Οι eCommerce αυτοματισμοί εξοικονομούν χρόνο και πόρους στις επιχειρήσεις και κάνουν τις διαδικασίες ροής εργασιών ταχύτερες και πιο αποτελεσματικές. Βοηθά στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των δραστηριοτήτων marketing και πωλήσεων. Εντοπίστε και σχεδιάστε σήμερα τις αυτοματοποιήσεις που χρειάζεται η επιχείρησή σας ώστε να εστιάσετε στα πράγματα που έχουν μεγαλύτερη σημασία.