Έφτασε και πάλι η εποχή του Love is in the air και μαζί η πρώτη μεγάλη πωλησιακή ευκαιρία για το νέο έτος που ξεκίνησε. Με την 14η Φλεβάρη να έχει γίνει μια μεγάλη inclusive γιορτή όπου γιορτάζονται όλες οι μορφές αγάπης, πλέον έχετε περισσότερες ευκαιρίες να προσελκύσετε κοινά και να αυξήσετε τις πωλήσεις. Όμως, για να το πετύχετε αυτό πρέπει να είστε σίγουροι ότι έχετε αποφύγει ή διορθώσει τα πιο σημαντικά λάθη Aγ. Βαλεντίνου στο eCommerce.

Ας δούμε λοιπόν πώς θα χτίσετε μια στρατηγική marketing που θα σας κάνει να ξεχωρίσετε και να έχετε επιτυχία χωρίς αστοχίες!

8 λάθη Aγ. Βαλεντίνου στο eCommerce που πρέπει να αποφύγετε

#1 Δεν ξεκινάτε εγκαίρως τις προετοιμασίες marketing

Δεν είναι λίγα τα eshop που θα έχουν προσφορές για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Το κλειδί όμως για να πάρετε το προβάδισμα και να αποφύγετε ένα από τα λάθη Aγ. Βαλεντίνου στο eCommerce είναι να ξεκινήσετε νωρίς. Αν ξεκινήσετε τις καμπάνιες σας λίγες μέρες πριν θα μπείτε απλά σε μια ήδη γεμάτη αγορά.

Το αποτέλεσμα: θα ανταγωνίζεστε μια θάλασσα από προωθητικές ενέργειες, διαφημίσεις και προσφορές. Αντ' αυτού:

👉 Σχεδιάστε τις ενέργειες σας από νωρίς, ακόμη και πριν την άφιξη του νέου έτους.
👉 Ξεκινήστε τις καμπάνιες σας πριν τους ανταγωνιστές.
👉 Ετοιμάστε teaser για τους πελάτες με το τι να περιμένουν.
👉 Στείλτε υπενθυμίσεις και διαφημιστικά μηνύματα για να δημιουργήσετε ενθουσιασμό.
👉 Τραβήξτε την προσοχή μέσω abandoned carts.
👉 Ετοιμάστε προσφορές που θα ανταποκρίνονται στις προθέσεις αγοράς των καταναλωτών.
👉 Σκεφτείτε στρατηγικές που θα πείσουν θα προσελκύουν νέους και παλιούς αγοραστές.

10 eCommerce tips για προετοιμασία για Αγ. Βαλεντίνο
Επωφεληθείτε και νιώστε κι εσείς την ”αγάπη” κάνοντας σωστή προετοιμασία για Αγ. Βαλεντίνο στην eCommerce επιχείρησή σας με 10 έξυπνα tips.

Για να διορθώσετε το πρώτο από τα λάθη Aγ. Βαλεντίνου στο eCommerce θα πρέπει να αιχμαλωτίστε το ενδιαφέρον των αγοραστών και να τους ενεργοποιήσετε.Προσφέρετε τους ακριβώς αυτό που θέλουν για μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία.

#2 Δεν αξιοποιείτε τις ευκαιρίες στο SEO

Σχεδόν κάθε eCommerce brand επιλέγει να στοχεύσει γενικές λέξεις-κλειδιά, όπως «δώρο για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου», «Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου» κ.λπ. Αν το κάνετε κι εσείς, τότε θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε.

Για να μην σας πάρει αιώνες να καταταγείτε στις αναζητήσεις ανάμεσα σε εκατοντάδες άλλα eshop θα πρέπει να το παίξετε έξυπνα και να ακολουθήσετε άλλες τακτικές:

👉 Εντοπίστε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας και ο ιδανικός σας πελάτης.
👉 Εξετάστε πώς αναζητούν τα προϊόντα/τις υπηρεσίες που προσφέρετε.
👉 Προχωρήστε σε ενδελεχή έρευνα λέξεων-κλειδιών short tail και longtail.
👉 Ετοιμάστε ένα κατάλογο λέξεων-κλειδιών με ευρύτερη εμβέλεια που δεν θα είναι επίσης πολύ γενικές.

Για να αποφύγετε SEO λάθη Aγ. Βαλεντίνου στο eCommerce, σκεφτείτε καλά ποιες ερωτήσεις κάνουν οι πιθανοί πελάτες σας και επικεντρωθείτε σε λέξεις-κλειδιά που είναι σχετικές με τον κλάδο και το κοινό-στόχο σας.

Ετοιμασία δώρου για Άγιο Βαλεντίνο

#3 Τα landing pages δεν είναι σωστά σχεδιασμένα

Αφού ελέγξετε το SEO σας, το επόμενο βήμα είναι να εξετάσετε τις landing pages σας. Ακόμη και τις σωστές λέξεις κλειδιά να έχουν, τι αξία έχει αν δεν φέρνουν μετατροπές; Και έτσι μπαίνουν στο παιχνίδι ο σχεδιασμός και η χρηστικότητα.

Αν η σελίδα σας είναι ακατάστατη με πολλά μηνύματα και γενικά, αδιάφορα CTA τότε μάλλον έχετε βρει τη σωστή συνταγή για να διώξετε τους αγοραστές αντί να τους προσελκύσετε. Για να είστε σίγουροι ότι είναι ένα από τα λάθη Aγ. Βαλεντίνου στο eCommerce που έχει διορθωθεί, αναλογιστείτε τα εξής:

👉 Σχεδιάστε μια δομημένη, απαλλαγμένη από ακαταστασία σελίδα.
👉 Διατηρήστε τα μηνύματά σας σαφή και ξεκάθαρα.
👉 Να έχετε ελκυστικές εικόνες ή βίντεο που θα ταιριάζουν με τις ημέρες.
👉 Διατηρήστε ένα και σαφές CTA.
👉 Κάντε τη σελίδα προορισμού σας οπτικά ελκυστική.
👉 Στοχεύστε σε μικρότερες μετατροπές, όπως π.χ. οι συνδρομές.

Βεβαιωθείτε ότι το UX σας είναι συνεπές, η στόχευσή σας ευθυγραμμίζεται με τις μηχανές αναζήτησης και τα social media και ότι διαθέτετε remarketing pixels για να επαναφέρετε τους επισκέπτες που ίσως απομακρύνθηκαν κατά την πρώτη επίσκεψη.

#4 Δεν στοχεύετε σε διαφορετικούς τύπους αγοραστών

Νομίζω μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι πλέον η ιδέα την Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου έχει αλλάξει σημαντικά. Πλέον δεν αφορά μόνα τα ζευγάρια αλλά πολλές μορφές αγάπης όπως φίλους, κατοικίδια και οικογένεια μεταξύ άλλων.

Αυτό όμως σημαίνει ευκαιρίες για τα eshop και ένα από τα λάθη Aγ. Βαλεντίνου στο eCommerce είναι ότι δεν τις αξιοποιούν, με αποτέλεσμα να χάνουν τους εργένηδες, τα μέλη της οικογένειας, τα παιδιά, τους LGBTQ και το Galentines μεταξύ άλλων. Για να το λύσετε:

👉 Επανεξετάστε την απογραφή σας. Εκτός από δώρα αφιερωμένα στο Valentine's day, εντάξτε στις καμπάνιες σας προϊόντα που έχουν υψηλές πωλήσεις. 👉 Δημιουργήστε προσφορές και περιεχόμενο για όλα τα είδη πελατών, όχι μόνο για ζευγάρια.
👉 Στοχεύστε διάφορα segment πελατών με εξατομικευμένες καμπάνιες.

Για να κατανοήσετε τα διάφορα segments, αναζητήστε ιδέες καθώς και τα δημογραφικά στοιχεία τους ώστε να πάρετε ενημερωμένες αποφάσεις που θα έχουν αποτέλεσμα.

#5 Το παρακάνετε με τις out-of-the-box ιδέες

Είπαμε ότι είναι σημαντικό να ξεχωρίσετε ανάμεσα στον ανταγωνισμό αλλά μην το παρακάνουμε κιόλας. Ώρα λοιπόν να εξετάσουμε ένα ακόμη από τα λάθη Aγ. Βαλεντίνου στο eCommerce. Ξεπερνάω τον ανταγωνισμό δεν σημαίνει γίνομαι απωθητικός.

Και τι εννοούμε; Πριν χρόνια ένα ζωολογικό στην Νέα Υόρκη ετοίμασε καμπάνια όπου ζητούσε από το κοινό να δώσουν σε κατσαρίδες τα ονόματα αγαπημένων τους! Θα παραθέταμε και τα εικαστικά αλλά δεν θέλουμε να ανατριαχιάσετε ακόμη περισσότερο, μιας και είναι ιδιαίτερα παράξενα.

Αντ' αυτού, θα πρέπει:

👉 Σκεφτείτε καμπάνιες που έχουν απήχηση για το brand και τα προϊόντα σας.
👉 Μάθετε τι προσδοκίες των καταναλωτών και χτίστε ένα concept γύρω από αυτό.
👉 Μερικές φορές, η απλότητα είναι ό,τι καλύτερο μπορείτε να επιτύχετε.

Να θυμάστε: Είναι σημαντικό να είστε τολμηροί, αλλά πάντα σχετικοί.

Δείτε εδώ τα φετινά trends Αγ. Βαλεντίνου για να εμπνευστείτε και να τα εντάξετε στις στρατηγικές σας.

Τα Valentine’s Day trends 2025 που θες να ξέρεις για το eshop σου
Άγιος Βαλεντίνος, μια γιορτή με βαρύτητα στο eCommerce: Στατιστικά, Valentine’s Day trends 2025 και στρατηγικές επιτυχίας!

#6 Ξεχνάτε ότι τα πολλά "λόγια" είναι φτώχια

Πλέον το αγοραστικό κοινό είναι αρκετά εκπαιδευμένο και μπορεί να διαχωρίσει πιο εύκολα τα μηνύματα και το περιεχόμενο που του σερβίρεται. Έτσι, αν η ομάδα marketing σας στέλνει email και αναρτά social media post απλά για likes τότε έχει πέσει σε ένα ακόμη από τα λάθη Aγ. Βαλεντίνου στο eCommerce. Αυτό μάλιστα ίσως γυρίσει και ως boomerang και οδηγήσει σε διαγραφές από τις λίστες σας.

Υπερφορτωμένα εικαστικά και βομβαρδισμός με email που προσπαθούν να τα επικοινωνήσουν όλα, οδηγούν σε σύγχυση και μπορεί να απομακρύνουν το κοινό από εσάς. Είναι καλύτερα να:

👉 Σχεδιάστε εκ των προτέρων τις καμπάνιες σας με βάση το funnel αγορών.
👉 Δημιουργήστε ένα χρονοδιάγραμμα για το διαμοιρασμό του content σας.
👉 Αφήστε χρόνο ανάμεσα στις αναρτήσεις και τις αποστολές.
👉 Μοιραστείτε περιεχόμενο που θα ενδιαφέρει το κοινό.

Shopify eshop & Αγ. Βαλεντίνος: Τι custom-ιές χρειάζεσαι
Shopify eshop και Αγ. Βαλεντίνος: Ένας ολοκληρωμένος οδηγός για να κερδίσετε τους πελάτες σας και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Εντοπίστε λοιπόν πώς θα το περιεχόμενό σας θα προσθέτει αξία και ένας τρόπος είναι να κάνετε social listening μέσω reviews και word of mouth.

#7 Δεν χρησιμοποιείτε μια omnichannel προσέγγιση

Ο κόσμος της επικοινωνίας έχει γίνει πιο πολύπλοκος: email, social media, φυσικά καταστήματα, forum, eshop και άλλα. Συχνά ένα από τα λάθη Aγ. Βαλεντίνου στο eCommerce που κάνουν τα online store είναι ότι δεν λαμβάνουν υπόψιν τα κανάλια που προτιμούν οι πελάτες τους.

Αν εστιάζετε μόνο σε ένα ή δύο, τα οποία μάλιστα δεν χρησιμοποιεί και το dedicated κοινό σας τότε σαφώς χάνετε ευκαιρίες πωλήσεων. Τι πρέπει να κάνετε;

👉 Μοιραστείτε τις καμπάνιες σας σε ένα μείγμα καναλιών.
👉 Επιλέξτε τα κανάλια σας με βάση τους στόχους της καμπάνιας σας και τις προτιμήσεις του κοινού-στόχου.
👉 Σκεφτείτε τα email, SMS, Messenger, ειδοποιήσεις push, WhatsApp και άλλες social media πλατφόρμες.
👉 Ενσωματώστε τα διάφορα κανάλια σας με το eshop σας.

Η παροχή μιας απρόσκοπτης omnichannel εμπειρίας έχει γίνει πλέον must.

Social media reactions που συσσωρεύονται

#8 Αγνοείτε τις Upsell και Cross-Sell στρατηγικές

Από την αναζήτηση ξεκινούν και καταλήγουν στα eshop. Εφόσον το έχετε καταφέρει αυτό, τότε πρέπει να εξετάσουμε άλλο ένα από τα λάθη Aγ. Βαλεντίνου στο eCommerce. Αφήνετε τις ευκαιρίες για upsell και cross-sell να φεύγουν; Αν απαντήσατε ναι τότε, κάνετε πράγματι μεγάλο λάθος. Ένα 37% των αγοραστών που έκαναν κλικ σε μια σύσταση κατά την πρώτη τους επίσκεψη σε έναν site επέστρεψαν κατόπιν σε αυτό.

Κάντε αυτό:

👉 Όπως και στα φυσικά καταστήματα, παρουσιάστε στους αγοραστές τι περισσότερο έχετε να τους προσφέρετε.
👉 Κάντε upsell και βοηθήστε τους να αγοράσουν δώρα Αγίου Βαλεντίνου που θα έχουν μεγαλύτερη αξία για αυτούς και έσοδα για εσάς.
👉 Αξιοποιήστε το cross-sell και προτείνετε συμπληρωματικά προϊόντα ή ακόμη και συνδυασμούς προϊόντων που μπορεί να λειτουργήσουν ως καλά δώρα για Valentine's day.

Αν είναι εφικτό εντάξτε την εξατομίκευση στις συστάσεις upsell και cross-sell για καλύτερα αποτελέσματα. Αναλύστε τις δραστηριότητες των αγοραστών και χρησιμοποιήστε Shopify apps που θα κάνουν τη διαδικασία πιο εύκολη.

Αφού είδαμε τα λάθη Aγ. Βαλεντίνου στο eCommerce και είδαμε και ιδέες για να τα λύσετε, είστε έτοιμοι για να προχωρήσετε και να ετοιμάσετε μια εκπλητική αγοραστική εμπειρία που θα ευχαριστηθούν και οι πελάτες σας και εσείς. Για περισσότερα δείτε εδώ επιτυχημένες καμπάνιες για να εμπνευστείτε.