Η Google επανεπεξεργάστηκε μια διαφήμιση για το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης (AI), Gemini. Όπως μεταδίδει το CNN, η διαφήμιση αφορά τη χρήση του εργαλείου (Gemini) και παρουσιάζει έναν ιδιοκτήτη μαγαζιού τυριών στο Ουισκόνσιν, ο οποίος το χρησιμοποίησε για να γράψει περιγραφές προϊόντων τυριού, έχει επιλεχθεί για την προβολή στο Super Bowl.
Ωστόσο, οι λάτρεις του τυριού παρατήρησαν ένα λάθος στη διαφήμιση την περασμένη εβδομάδα.

Το AI κείμενο στη διαφήμιση ανέφερε ότι το τυρί γκούντα «αφορά το 50 έως 60% της παγκόσμιας κατανάλωσης». Ένας χρήστης στο X (πρώην Twitter) επισήμανε ότι αυτό ήταν λάθος, προσθέτοντας πως «Cheddar & mozzarella would like a word» (σε ελεύθερη μετάφραση: τα τυριά Cheddar και mozzarella θα ήθελαν να πούνε κάτι), υπονοώντας το λάθος αποτέλεσμα.
In Google's Wisconsin local Super Bowl ad, an AI hallucination is shown on screen:
— Nate Hake (@natejhake) January 31, 2025
It says *Gouda* accounts for "50 to 60 percent of the world's cheese consumption."
Gemini provides no source, but that is just unequivocally false
Cheddar & mozzarella would like a word… pic.twitter.com/UwIBHAO4x6
Όπως επισημαίνει και το μέσο, το generative AI, όπως το εργαλείο Gemini, χρησιμοποιείται ευρέως από την κυκλοφορία του ChatGPT από την OpenAI το 2022, αλλά εξακολουθεί να κάνει λάθη. Τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google με τεχνητή νοημοσύνη έχουν επικριθεί για τη διάδοση λανθασμένων πληροφοριών, όπως η εσφαλμένη δήλωση ότι ο πρώην πρόεδρος Barack Obama είναι μουσουλμάνος. Σε άλλο παράδειγμα, το AI πρότεινε να προστεθεί κόλλα στην πίτσα για να κολλήσει καλύτερα το τυρί.
Google AI overview suggests adding glue to get cheese to stick to pizza, and it turns out the source is an 11 year old Reddit comment from user F*cksmith 😂 pic.twitter.com/uDPAbsAKeO
— Peter Yang (@petergyang) May 23, 2024
Η γκάφα ακολουθεί μια σειρά δυσάρεστων γεγονότων για την εταιρεία, καθώς το μερίδιό της στο search, στην παγκόσμια αγορά αναζήτησης, ήταν λιγότερο από 90% για τους τελευταίους τρεις μήνες του 2024.

Η εταιρεία εργάζεται για να ενσωματώσει το Gemini AI σε περισσότερα προϊόντα της, ώστε να ανταγωνιστεί αμερικανικούς αντιπάλους όπως το OpenAI και το Meta, καθώς και νέες εταιρείες στην Κίνα.
Ο Jerry Dischler, εκτελεστικός διευθυντής του Google Cloud, εξήγησε ότι το λάθος δεν ήταν μια «ψευδαίσθηση» (hallucination - όρος για όταν ένα AI εργαλείο δίνει λάθος ή παραπλανητικές πληροφορίες). Είπε ότι το ποσοστό 50-60% εμφανίζεται σε αρκετά website.
Η εταιρεία επιβεβαίωσε αργότερα ότι ενημέρωσε και επανεπεξεργάστηκε τη διαφήμιση. Εκπρόσωπος της εταιρείας εξήγησε: «Αφού είδαμε την ερώτηση για το στατιστικό στοιχείο του Gouda, μιλήσαμε με τον ιδιοκτήτη της Wisconsin Cheese Mart. Σύμφωνα με τη συμβουλή του, αφαιρέσαμε το στατιστικό στοιχείο και ενημερώσαμε την περιγραφή.»
Και συμπλήρωσε πως όταν αναζητάς «κατανάλωση τυριού gouda», το πρώτο αποτέλεσμα περιλαμβάνει το 50-60% από ένα website που λέγεται Cheese.com. Ωστόσο, είναι δύσκολο να βρει κανείς άλλα website που να χρησιμοποιούν αυτόν τον αριθμό, και αυτό το ποσοστό έχει αμφισβητηθεί για κάποιο καιρό.
Η διαφήμιση από το Ουισκόνσιν αποτελεί μέρος μιας σειράς 50 διαφημίσεων που προβάλλουν μικρές επιχειρήσεις από όλες τις πολιτείες των ΗΠΑ, οι οποίες χρησιμοποιούν το Google Workspace και το Gemini.
Η είδηση αυτή αναδεικνύει τη «ρουλέτα» της «τυφλής» εμπιστοσύνης κατά τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Τα πλεονεκτήματα και τα ρίσκα συνυπάρχουν, και εκεί γεννάται η ανάγκη για κριτική σκέψη, double checking και -γενικότερα- ανθρώπινη παρέμβαση. Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, όπως το Gemini, βοηθούν τις επιχειρήσεις να δημιουργούν περιεχόμενο πιο γρήγορα και αποτελεσματικά, όπως περιγραφές προϊόντων.
Ωστόσο, όπως φαίνεται και από το λάθος στη διαφήμιση, το AI μπορεί να κάνει λάθη, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την αξιοπιστία και την εικόνα μιας επιχείρησης, όπως στην περίπτωσή μας μεγάλα ονόματα και θεσμούς, όπως η Google και το Super Bowl. Γι' αυτό είναι σημαντικό οι χρήστες και οι επιχειρηματίες να επανεξετάζουν το περιεχόμενο που δημιουργείται από AI πριν το δημοσιεύσουν, για να αποφύγουν τη διάδοση παραπλανητικών πληροφοριών.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρη τη διαφήμιση εδώ.