Τα κορυφαία λάθη στο eshop design που πρέπει να αποφύγεις το 2025
Η δημιουργία ενός επιτυχημένου eshop δεν έχει να κάνει απλώς με την επιλογή ενός ωραίου theme και την προσθήκη προϊόντων. Ο σχεδιασμός ενός ηλετρονικού καταστήματος είναι κάτι συλλογικό και υπάρχουν συχνά λάθη στο eshop design μπορεί να επηρεάσουν την αποτελεσματικότητά του.
Για αυτό τον λόγο, στον σημερινό οδηγό θα καλύψουμε τα πιο συνηθισμένα design-λάθη και θα προτείνουμε λύσεις ώστε να μπορέσετε να τα διορθώσετε και να βελτιώσετε την απόδοση και τα conversion.
Τα πιο συνηθισμένα λάθη στο eshop design και πώς να τα αποφύγετε
Η σχεδίαση ενός eshop αφορά τη δημιουργία μιας ομαλής και συναρπαστικής αγοραστικής εμπειρίας για τους πελάτες. Ωστόσο, ορισμένα λάθη στο eshop design, που είναι αρκετά γνωστά -αλλά ακόμη και το 2025 παραβλέπονται- μπορεί να βλάψουν την εμπειρία του χρήστη και να μειώσουν τις πωλήσεις.
Πολύπλοκο navigation
Όταν το navigation του eshop σας είναι περίπλοκο, έχετε χάσει πριν ξεκινήσετε καλά-καλά να παίζετε. Η πολυπλοκότητα αποτελεί ένα από τα πιο συνήθη λάθη στο eshop design. Οι επισκέπτες δυσκολεύονται να βρουν αυτό που αναζητούν, με αποτέλεσμα να φύγουν.
Διατηρήστε το eshop σας απλό, οργανώνοντας τα προϊόντα σε σαφείς κατηγορίες. Για παράδειγμα, προσθέστε ετικέτες/tags σε στοιχεία μενού όπως «Ανδρικά ρούχα», «Γυναικεία παπούτσια» και «Αξεσουάρ». Η προσθήκη μιας ορατής γραμμής αναζήτησης στο επάνω μέρος μπορεί να βοηθήσει τους χρήστες να βρουν γρήγορα συγκεκριμένα στοιχεία.
Αργή ταχύτητα φόρτωσης
Η εποχή της απίστευτα γρήγορης πληροφορίας ξεκίνησε στα νέα ‘20s. Οι σελίδες αργής φόρτωσης απογοητεύουν τους πελάτες, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν το καλάθι τους και να εγκαταλείψουν το eshop σας. Σχεδόν το 70% των χρηστών δηλώνει ότι η ταχύτητα του eCommerce store ενός online store έχει αντίκτυπο στο πόσο πρόθυμοι είναι να αγοράσουν από αυτόν.
Βεβαιωθείτε ότι το eshop σας φορτώνει γρήγορα βελτιστοποιώντας τις εικόνες και μειώνοντας τα περιττά στοιχεία. Για παράδειγμα, χρησιμοποιήστε συμπιεσμένες εικόνες που διατηρούν την ποιότητα αλλά φορτώνουν πιο γρήγορα. Επιπλέον, ένας αξιόπιστος πάροχος hosting μπορεί να εξασφαλίσει ταχύτερη φόρτωση σελίδων, βελτιώνοντας την εμπειρία χρήστη και τις πωλήσεις.
Μη φιλικό προς κινητά
Το social commerce είναι στο ζενίθι του. Οι περισσότεροι χρήστες πλέον ψωνίζουν μέσω του smartphone ή του tablet τους. Σύμφωνα με σχετική έρευνα, το 60% των καταναλωτών προτιμά shopping apps για κινητά λόγω της καλύτερης εμπειρίας χρήστη, ενώ το 88% των καταναλωτών έχει τουλάχιστον μία εφαρμογή αγορών στο τηλέφωνό τους. Στην εποχή που τα κινητά μεσουρανούν, εσείς θα συνεχίσετε να υποπίπτετε σε λάθη στο eshop design σαν και αυτό;
Εάν το eshop σας δεν είναι φιλικό προς κινητά, κινδυνεύετε να χάσετε πελάτες. Ένας responsive σχεδιασμός που προσαρμόζεται σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης θα διασφαλίσει ότι το eshop σας φαίνεται καλό σε τηλέφωνα, tablet και υπολογιστές. Για παράδειγμα, βεβαιωθείτε ότι τα κουμπιά είναι αρκετά μεγάλα για εύκολο πάτημα και ότι το κείμενο είναι ευανάγνωστο χωρίς να απαιτείται μεγέθυνση.
Εικόνες προϊόντων χαμηλής ποιότητας
Ζούμε στην εποχή που η εικόνα (και συγκεκριμένα η αισθητική) καθοδηγεί τις πράξεις μας, είτε πρόκειται για την προσωπική μας ζωή, είτε για τις αγοραστικές μας επιλογές. Οι online αγοραστές βασίζονται στις εικόνες προϊόντων, καθώς δεν μπορούν να αγγίξουν ή να δοκιμάσουν φυσικά τα αντικείμενα. Οι εικόνες χαμηλής ποιότητας μπορούν να κάνουν τα προϊόντα σας να φαίνονται μη ελκυστικά και να κάνουν τους επισκέπτες του online store σας να αμφιβάλλουν για την ποιότητά τους. Θα συνεχίζετε να κάνετε ένα από τα πιο ερασιτεχνικά λάθη στο eshop design;
Χρησιμοποιήστε φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης από πολλές γωνίες. Για παράδειγμα, αν πουλάτε μπλουζάκια με στάμπες, μπορείτε να εμφανίσετε το προϊόν σας πάνω σε ένα μοντέλο, να επισημάνετε λεπτομέρειες από κοντά και επιτρέψτε τη μεγέθυνση για να προσφέρετε στους πελάτες σας την καλύτερη δυνατή προβολή.
Κακές περιγραφές προϊόντων
Ένα από τα πιο κοινά λάθη στο eshop design είναι η παραμέληση των περιγραφών. Μια καλή εικόνα προϊόντος σίγουρα βοηθάει, όμως η περιγραφή είναι εξίσου σημαντική και μπορεί να ενισχύσει την αγορά. Εάν οι περιγραφές των προϊόντων σας, λοιπόν, είναι πολύ σύντομες ή ασαφείς, οι πελάτες μπορεί να διστάσουν να αγοράσουν.
Είναι σημαντικό να παρέχετε λεπτομερείς περιγραφές που καλύπτουν το μέγεθος, τα υλικά, τα οφέλη και τη χρήση του προϊόντος. Για παράδειγμα, αντί να λέτε απλώς «T-shirt», περιγράψτε το ως «Μαλακό βαμβακερό μπλουζάκι», «διαθέσιμο σε μεγέθη S, M, L και XL», «ιδανικό για καθημερινή χρήση και πλυντήριο».
Πολύπλοκο checkout
Ένα από τα πιο σοβαρά λάθη στο eshop design είναι το να μπερδεύετε τους επισκέπτες σας. Εάν η διαδικασία checkout είναι πολύ μεγάλη ή προκαλεί σύγχυση με πολλά σχέδια και κουμπιά, οι πελάτες ενδέχεται να εγκαταλείψουν το καλάθι τους. Βελτιστοποιήστε το checkout μειώνοντας τα βήματα, προσφέροντας την επιλογή ολοκλήρωσης αγοράς επισκέπτη και παρέχοντας πολλαπλούς τρόπους πληρωμής.
Απουσία σαφών CTA
Χωρίς μια σαφή παρότρυνση για δράση, οι επισκέπτες μπορεί να μην ξέρουν τι να κάνουν στη συνέχεια και αυτό θα μπορούσε να τους εμποδίσει να ολοκληρώσουν μια αγορά. Κάθε σελίδα προϊόντος θα πρέπει να περιλαμβάνει σαφή CTA όπως «Αγορά τώρα» ή «Προσθήκη στο καλάθι».
Για παράδειγμα, σε μια σελίδα προϊόντος, βεβαιωθείτε ότι το κουμπί «Προσθήκη στο καλάθι» είναι μεγάλο, εύκολο να βρεθεί και τοποθετημένο κοντά στις λεπτομέρειες του προϊόντος.
Έλλειψη κριτικών πελατών
Δεν επενδύσατε στο social proof; Μόλις κάνατε ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στο eshop design! Οι καταναλωτές έχουν την τάση να εμπιστεύονται συχνά τις απόψεις άλλων αγοραστών πριν κάνουν μια αγορά. Εάν το eshop σας δεν διαθέτει κριτικές πελατών, οι πιθανοί αγοραστές μπορεί να διστάσουν. Ενθαρρύνετε τις κριτικές ζητώντας από τους πελάτες να μοιραστούν τα σχόλιά τους μετά από μια αγορά.
Για παράδειγμα, στείλτε ένα ευγενικό και-γιατί όχι- fun email, ζητώντας μια κριτική ή προσφέρετε μια μικρή έκπτωση στην επόμενη αγορά τους ως κίνητρο.
Κακή βελτιστοποίηση SEO
Το SEO (Search Engine Optimization) είναι το κλειδί για να διασφαλίσετε ότι τα προϊόντα σας εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Χωρίς αυτό, το eshop σας θα είναι δύσκολο να βρεθεί. Ένα από τα πιο rookie λάθη στο eshop design.
Χρησιμοποιήστε σχετικές λέξεις-κλειδιά στους τίτλους και τις περιγραφές των προϊόντων σας και μην ξεχνάτε τις μετα-ετικέτες. Για παράδειγμα, αντί να χρησιμοποιείτε αόριστους τίτλους προϊόντων όπως «Παπούτσια», χρησιμοποιήστε τα «Δερμάτινα ανδρικά παπούτσια» ή «Παιδικά παπούτσια» για να βελτιώσετε την ορατότητα.
Παραμελημένη ασφάλεια eshop
Η ασφάλεια του eshop είναι απαραίτητη για τη δημιουργία εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας. Οι online αγορές συνδέονται με το γεγονός ότι τα προσωπικά στοιχεία πληρωμών των καταναλωτών εκτίθενται με κάποιον τρόπο στον cyber κόσμο, δημιουργώντας μια αίσθηση ανασφάλειας. Εάν, λοιπόν, οι αγοραστές πιστεύουν ότι τα δεδομένα τους κινδυνεύουν, έχετε κάνει ένα από τα πιο σοβαρά λάθη στο eshop design, καθώς πιθανότατα θα εγκαταλείψουν το καλάθι τους.
Να χρησιμοποιείτε πάντα κρυπτογράφηση HTTPS και πιστοποιητικά SSL για να διασφαλίζετε ασφαλείς πληρωμές. Για παράδειγμα, εμφανίστε σήματα ασφαλείας ή μηνύματα όπως «Ασφαλής ολοκλήρωση αγοράς» για να διαβεβαιώσετε τους πελάτες ότι οι συναλλαγές τους είναι ασφαλείς.
Αδύναμο branding
Το branding αποτελεί την online «σφραγίδα» σας και πρέπει να μπορεί να σας ξεχωρίσει στον eCommerce κόσμο. Το brand σας θα πρέπει να δημιουργεί μια αξέχαστη εμπειρία στους πελάτες. Ένα γενικό και ουδέτερο design κάνει το eshop σας να μοιάζει συνηθισμένο, και που εύκολα μπορεί να ξεχαστεί. Η παραμέλησή του αποτελεί ένα από τα πιο ερασιτεχνικά λάθη στο eshop design.
Για να το αποφύγετε αυτό, μπορείτε να ενισχύσετε το brand identity σας χρησιμοποιώντας σταθερά χρώματα, γραμματοσειρές και μηνύματα. Για παράδειγμα, εάν πουλάτε φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα, χρησιμοποιήστε φυσικά χρώματα όπως το πράσινο και το καφέ και επικοινωνήστε με σαφήνεια την sustainable eCommerce αποστολή σας σε κάθε σελίδα του eCommerce store σας.
Τα social media δεν έχουν συνδεθεί
Τα social media παίζουν σημαντικό ρόλο στην αλληλεπίδραση με το κοινό σας. Εάν δεν συνδέσετε το eshop σας με πλατφόρμες, μπορεί να χάσετε πολύτιμες αλληλεπιδράσεις.
Για παράδειγμα, συνδέστε το eCommerce store σας με τις σελίδες σας στο Instagram και στο Facebook, συμπεριλάβετε κουμπιά share στα social media, σε σελίδες προϊόντων και σκεφτείτε το ενδεχόμενο του live chat μέσω DM, για γρήγορη εξυπηρέτηση πελατών.
Έλλειψη σαφών πολιτικών αποστολής & επιστροφής
Ένα από τα πιο κοινά λάθη στο eshop design είναι η λάθος τοποθέτηση των πολιτικών αποστολής & επιστροφής. Οι ασαφείς πολιτικές αποστολής και επιστροφής μπορεί να μπερδέψουν τους πελάτες και να τους αποτρέψουν από το να κάνουν μια αγορά. Να είστε εκ των προτέρων ξεκάθαροι με τα έξοδα αποστολής, τους χρόνους παράδοσης και τις πολιτικές επιστροφής.
Εντοπίζοντας τα λάθη στο eshop design, τα λύνετε πιο εύκολα!
Ίσως τα παραπάνω λάθη στο eshop design να σας φαίνονται πολύ κοινά ώστε να υποπέσετε σε αυτά, κι όμως: Είναι πολύ πιο εύκολο να πέσετε στις πιο κοινές eCommerce «παγίδες» από όσο νομίζετε! Φροντίστε για ένα καλά βελτιστοποιημένο eshop, που βελτιώνει την εμπειρία των πελατών, αυξάνει την εμπιστοσύνη και οδηγεί σε περισσότερες πωλήσεις.
Με απλά και σταθερά βήματα σε βασικούς τομείς, ως ιδιοκτήτες μπορείτε να δημιουργήσετε ένα μοναδικό, ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον αγορών, που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πελατών σας και αναπτύσσεται με επιτυχία το 2025.