Αν μόλις ξεκινήσατε ένα eCommerce κατάστημα και αναζητάτε τρόπους για να αυξήσετε τη δημοτικότητα και την επισκεψιμότητά του, τότε μια από τις επιλογές που θα πρέπει να εξετάσετε είναι το SEO. H κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και το πιο στοχευμένο traffic καθιστά το SEO για eshop πολύτιμο και μια πρακτική στην οποία αξίζει να επενδύσετε χρόνο.
Για να σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε τι ακριβώς είναι το Search Engine Optimization ή εάν φτάσατε έως εδώ για να λύσετε τυχόν απορίες, παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει τις απαντήσεις σε μερικές από τις πιο βασικές αλλά και σύνηθεις ερωτήσεις γύρω από τη χρήσιμη αυτήν πρακτική βελτιστοποίησης.
Συχνές ερωτήσεις γύρω από το SEO για eshop
Q1: Τι είναι το SEO;
Το Search Engine Optimization (SEO) ή στα ελληνικά βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης είναι μια σειρά διαδικασιών που βοηθά τις ιστοσελίδες να κατατάσσονται καλύτερα στις μηχανές αναζήτησης όπως οι Google, Bing και Yahoo. Έτσι, μόλις ένας χρήστης πληκτρολογήσει ένα ερώτημα στην αναζήτηση, οι αλγόριθμοι τραβούν και παρέχουν τα πιο σχετικά αποτελέσματα με βάση το ερώτημα. Είναι δηλαδή η διαδικασία που εμφανίζει την σελίδα σας σε σχετικά αποτελέσματα ώστε να έχετε περισσότερo οργανικό traffic.
Q2: Τι είναι το οργανικό traffic; Πώς διαφέρει από τo paid;
Το οργανικό traffic είναι η επισκεψιμότητα που έρχεται στις σελίδες σας μέσα από τις μηχανές αναζήτησης με φυσικό τρόπο στο οποίο συμβάλει το SEO για eshop ενώ το paid traffic είναι η επισκεψιμότητα που λαμβάνουν οι σελίδες σας μέσα από ενέργειες πληρωμένων διαφημίσεων είτε μέσω social είτε μέσω paid καμπανιών.
Q3. Πόσο χρόνο παίρνει το SEO για να λειτουργήσει;
Αυτό εξαρτάται από την προσέγγιση που θα ακολουθήσετε και το τι θέλετε να επιτύχετε με το SEO. Παρόλα αυτά, η βελτίωση της κατάταξης δεν γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη. Τώρα, εάν με τη λέξη "αποτέλεσμα" εννοείτε την αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων, αυτό πιθανότατα θα χρειαζόταν τουλάχιστον 6 μήνες. Η λέξη-κλειδί λοιπόν είναι η υπομονή και οι συνεχείς προσπάθειες.
Q4. Τι είναι το 'Domain Authority' και γιατί είναι σημαντικό;
Το Domain Authority (DA) είναι ένας πρωταρχικός δείκτης της δύναμης ενός ιστότοπου με βάση συγκεκριμένες μετρήσεις, ο οποίος εκτείνεται σε κλίμακα από 0-100, με το 100 να είναι το απόλυτο. Οι κύριες μετρήσεις που χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του Domain Authority ενός ιστότοπου είναι η ποσότητα και η ποιότητα των εξωτερικών backlinks που διαθέτει.
Πώς μετράμε το DA;
Όσο περισσότερα backlink έχει μια σελίδα τόσο ισχυρότερη θα είναι η αυθεντία του στο χώρο του SEO για eshop και αυτό θα βοηθήσει να αποκτήσει υψηλότερη βαθμολογία. Η υψηλότερη βαθμολογία DA σηματοδοτεί στις μηχανές αναζήτησης ότι το website σας είναι σχετικό με ένα συγκεκριμένο θεματικό κλάδο και τις βοηθά να προβλέψουν πόσο καλά μπορεί να καταταγεί ένας ιστότοπος στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
Υπάρχουν διάφορα εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να σας βοηθήσουν να μετήσετε το σκορ τόσο το δικό σας όσο και των ανταγωνιστών σας.
Γιατί είναι σημαντικό το DA στο SEO για eshop;
Αν και δεν αποτελεί επίσημο παράγοντα κατάταξης που χρησιμοποιείται από τη Google, είναι ένα χρήσιμο metric για να γνωρίζετε την "υγεία" των σελίδων σας σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας. Υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ισχυρή συσχέτιση μεταξύ του Domain Authority και της κατάταξης των λέξεων-κλειδιών, υποδεικνύοντας ότι όσο υψηλότερη είναι η βαθμολογία DA, τόσο μεγαλύτερη ικανότητα θα έχει ο ιστότοπός σας να προσελκύει οργανική επισκεψιμότητα από τη Google.
Q5. Τι είναι τα Backlinks και πώς θα ξέρετε αν κάποιο είναι καλό ή κακό;
Τα backlinks ή οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι δημιουργούνται μέσα από τη σύνδεση μιας σελίδας με μία άλλη. Ο σύνδεσμος που δημιουργείται κατά τη διαδικασία αυτή είναι γνωστός ως backlink. Τα backlinks είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη οι μηχανές αναζήτησης για την κατάταξη μιας ιστοσελίδας.
Η ανάλυση της φήμης μιας σελίδας και της σύνδεσης του με εσάς μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε αν ένα backlink είναι καλό ή όχι. Εάν μια δημοφιλής ιστοσελίδα σχετική με το περιεχόμενό σας συνδέεται με εσάς, τότε το backlink αυτό θεωρείται επωφελές για το SEO για eshop.
Q6. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ On-Site και Off-Site SEO; Ποιο είναι καλύτερο;
Το on-site SEO είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης των σελίδων ενός website μέσα από metas, τίτλους, headers, URL και alt-tags. Το off-site SEO από την άλλη ασχολείται με άλλες σημαντικές πτυχές, όπως η οικοδόμηση συνδέσμων, η ανάπτυξη κύρους, η προσέγγιση influencer, το review marketing, η βελτίωση της παρουσίας στα social media.
Ο συνδυασμός και των δύο είναι εξίσου σημαντικός για να αποκτήσει ένας ιστότοπος υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Ωστόσο, οι πάροχοι υπηρεσιών SEO βελτιώνουν πρώτα να ασχοληθείτε με τα on-page στοιχεία προς βελτίωση και στη συνέχεια, να εργαστούν γύρω από το off-site SEO για eshop.
Q7. Γιατί ο ανταγωνιστής μου βρίσκεται πάνω από εμένα στις μηχανές αναζήτησης;
Υπάρχουν πάνω από 200 παράγοντες κατάταξης της Google που μπορούν να επηρεάσουν τη θέση μιας σελίδας. Για να έχετε τις καλύτερες δυνατές πιθανότητες να καταταγείτε μπροστά από τον ανταγωνισμό, πρέπει να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας ώστε να διασφαλίσετε ότι παρέχει τις πιο χρήσιμες και σχετικές πληροφορίες για τα συγκεκριμένα keyword στα οποία στοχεύετε. Εάν ο ανταγωνισμός σας κατατάσσεται πάνω από τον ιστότοπό σας, αυτό υποδηλώνει ότι το περιεχόμενό του είναι πιο χρήσιμο σχετικά με τις προθέσεις αναζήτησης των χρηστών.
Οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν το SEO για eshop είναι:
👉 Χρήσιμo περιεχόμενο
👉 Εμπειρία σελίδας
👉 Βασικά στοιχεία της σελίδας
👉 Mobile-first σελίδες
👉 On-page SEO
👉 Ποιοτικά backlink
👉 Πυκνότητα λέξεων-κλειδιών (keywords)
👉 Ύπαρξη και ενημέρωση Blog
Q8. Θέλω να πουλήσω προϊόντα που απευθύνονται σε διαφορετικές τοποθεσίες. Ποια είναι η βέλτιστη πρακτική;
Συνήθως προτείνεται η δημιουργία διαφορετικών σελίδων στο domain σας που θα απευθύνονται σε διαφορετικές χώρες, για παράδειγμα χρησιμοποιώντας .gr ή .de. Αυτό επίσης θα σας βοηθήσει με τα έξοδα λόγω χαμηλότερης συντήρησης και κόστους από το να αγοράσετε domains επιπέδου χώρας, όπως .co.uk και .com.au.
Q9. Πώς κάνουμε έρευνα για keywords;
Μέσα από εργαλεία όπως το Google Keyword Planner μπορείτε να κάνετε αναζήτηση για keywords, να δείτε τον όγκο αναζητήσεων, το κόστος ανά κλικ και την ανταγωνιστικότητα.
Ακολουθούν παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη σας όταν κάνετε την έρευνα SEO για eshop:
- Long-Tail & Short-Tail keywords
Αναζητήστε μια ποικιλία λέξεων-κλειδιών long και short-tail για να στοχεύσετε θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τα καλύτερα αποτελέσματα SEO. Τα long-tail keywords είναι μεγαλύτερες φράσεις που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι όταν αναζητούν κάτι στο διαδίκτυο ενώ τα short-tail keywords είναι πιο γενικές λέξεις με μεγάλο όγκο αναζητήσεων. - Ορίστε τα κύρια και δευτερεύοντα keyword
Καθορίστε τα κύρια και τα δευτερεύοντα keyword. Τα κύρια είναι αυτά που καθορίζουν το βασικό θέμα και είναι σχετικά με τον κύριο σκοπό της σελίδας ενώ τα δευτερεύοντα είναι συναφείς όροι που συνδέονται σημασιολογικά με το βασικό keyword. Παρέχουν πρόσθετο πλαίσιο και βάθος στο περιεχόμενο, καθιστώντας το πιο ολοκληρωμένο και σχετικό. - Έχουν συνάφεια;
Οι συναφείς όροι είναι ζωτικής σημασίας για το SEO για eshop, επειδή βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το πλαίσιο, την πρόθεση και το περιεχόμενο των ιστοσελίδων σας. Όταν οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, καθορίζουν τη συνάφεια μιας ιστοσελίδας με το ερώτημα αναζήτησης ενός χρήστη, εξετάζουν την παρουσία και τη χρήση σχετικών όρων στη σελίδα. - Έχουν ικανοποιητικό όγκο αναζήτησης;
Όταν κάνετε έρευνα λέξεων-κλειδιών, θα πρέπει να επικεντρωθείτε στη στόχευση ενός μείγματος υψηλού, μεσαίου και χαμηλού όγκου αναζήτησης για να καταγράψετε διαφορετικά στάδια του ταξιδιού του αγοραστή και να καλύψετε διάφορες προθέσεις των χρηστών. Κάθε keyword έχει διαφορετικό όγκο αναζήτησης για κάθε χώρα, οπότε είναι πάντα καλύτερο να ελέγχετε αν η έρευνά σας είναι σωστή.
Q10. Τι είναι τα Crawling και Indexing;
Πιθανά όταν ξεκινήσατε να διαβάζετε για το SEO για eshop θα συναντήσατε αυτούς τους δυο όρους. Crawling είναι η διαδικασία "σκαναρίσματος" του περιεχομένου που κάνει μια μηχανή αναζήτησης στις σελίδες σας. Αφότου όλοκληρωθεί αυτό, τότε περνάμε στο indexing, δηλαδή τον ευρετηριασμό τους στις αναζητήσεις. Να θυμάστε όμως ότι η μηχανή αναζήτησης δεν θα ευρετηριάσει όλο το περιεχόμενο των σελίδων σας αλλά μόνο αυτό που θεωρεί σχετικό.
Q11. Να σταματήσω τις προσπάθειες SEO μόλις πετύχω μια καλή κατάταξη;
ΟΧΙ, το να πετύχετε μια καλή κατάταξη στις αναζητήσεις είναι μόνο η μισή μάχη και αυτό δείχνει ότι οι προσπάθειες βελτιστοποίησης αποδίδουν. Ωστόσο, οι μηχανές αναζήτησης ενημερώνουν τακτικά τους αλγορίθμους τους και επιπλέον, και οι ανταγωνιστές σας προσπαθούν να πάρουν τη θέση σας μέσα από τις δικές τους προσπάθειες. Αυτό καθιστά το SEO για eshop μια συνεχή διαδικασία και αν τις σταματήσετε μόλις πετύχετε μια συγκεκριμένη θέση κατάταξης, πιθανότατα θα χάσετε την θέση αυτή πολύ γρήγορα.
Q12. Θέλω το eshop μου να καταταγεί για ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό keyword. Γίνεται;
Η κατάταξη για εξαιρετικά ανταγωνιστικά keyword είναι μια πρόκληση αλλά όχι κάτι ακατόρθωτο μέσα από σωστή στρατηγική και αφοσίωση. Απαιτείται ένας συνδυασμός βελτιστοποίησης επί των σελίδων, απόκτησης ποιοτικών backlinks και συντήρησης blog σε συχνή βάση.
Σημαντικό είναι να θυμάστε ότι είναι αρκετά δύσκολο ένα νέο κατάστημα να ανταγωνιστεί βασικά keyword με μεγάλο όγκο αναζητήσεων. Έτσι, προτείνεται να έχετε μια πιο "long tail" προσέγγιση, με την οποία κατατάσσεστε σε ομάδες λιγότερο ανταγωνιστικών keywords που όμως προσελκύουν αξιοπρεπή επισκεψιμότητα. Όσο αυξάνεται το κύρος του τομέα σας, θα μπορέσετε κατόπιν να στραφείτε σε πιο ανταγωνιστικά keyword.
Ακολουθούν χρήσιμα tips SEO για eshop να στοχεύσετε σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά:
✔ Βεβαιωθείτε ότι έχετε σχετικές σελίδες που οι μηχανές αναζήτησης θα θέλουν να κατατάξουν
✔ Δημιουργήστε υψηλής ποιότητας και πρωτότυπο περιεχόμενο που είναι ενημερωτικό, στοχευμένο και φιλικό για τους χρήστες.
✔ Διασφαλίστε ότι το online store σας είναι προσβάσιμος σε όλες τις συσκευές και δώστε προτεραιότητα στο mobile.
✔ Δώστε βάση στο On-page SEO.
✔ Χρησιμοποιήστε τα keyword φυσικά χωρίς να παραγεμίζετε τα κείμενα.
✔ Συμπιέστε μεγάλα αρχεία εικόνων για να αυξήσετε την ταχύτητα φόρτωσης του website σας.
✔ Αποκτήστε υψηλής ποιότητας, έγκυρα, σχετικά με το site σας backlinks.
✔ Διορθώστε τεχνικά θέματα όπως σπασμένους συνδέσμους 404 και δημιουργήστε ένα XML map.
Δυστυχώς, δεν υπάρχει τρόπος για να εγγυηθούμε μια συγκεκριμένη κατάταξη. Επομένως, είναι σημαντικό να έχετε μια ολιστική προσέγγιση στη στρατηγική SEO για eshop.
Q13. Υπάρχουν ποινές στο SEO;
ΝΑΙ, είτε πρόκειται για backlinks που προέρχονται από κακούς ιστότοπους είτε για black-hat SEO πρακτικές, η ιστοσελίδα σας μπορεί να "τιμωρηθεί"και αυτό θα έχει επιπτώσεις καθώς μια σελίδα που έχει λάβει ποινή δύσκολα καταφέρνει ξανά να ανακάμψει και να επανέλθει. Για αυτό σας προτείνουμε να είστε προσεκτικοί στο SEO για eshop τόσο με τους συνδέσμους που κάνετε όσο και με την κλοπή αυτούσιου περιεχομένου.
Μπορεί η ενασχόληση με το SEO για eshop να φαντάζει τρομακτική και περίπλοκη αλλά εάν κατανοήσετε τους κανόνες των μηχανών αναζήτησης και τους εφαρμόσετε αποτελεσματικά, τότε θα αποκτήσετε ένα ισχυρό σύμμαχο που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη του online store σας.