Life Trends 2025: Πώς θα διαμορφωθούν οι σχέσεις μεταξύ αγοραστών και eCommerce;

Καθώς ξεκινάμε το 2025, το eCommerce είναι έτοιμο για σημαντικό μετασχηματισμό, λόγω των εξελισσόμενων καταναλωτικών συμπεριφορών και των τεχνολογικών εξελίξεων. Η έκθεση "Life Trends 2025" της Accenture επισημαίνει πέντε βασικές τάσεις που πρέπει να λάβετε υπόψιν ως ιδιοκτήτες eshop για να παραμείνετε μπροστά στην αγωνιστική γραμμή αυτού του δυναμικού τοπίου.

#1 Cost of Hesitation (To κόστος δισταγμού)

Οι digital πλατφόρμες μαστίζονται όλο και περισσότερο από παραπλανητικό περιεχόμενο, διαβρώνοντας έτσι την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Σε αυτό ήρθε να συμβάλλει ακόμη περισσότερο το generative ΑΙ, καθιστώντας ακόμη δυσκολότερο για τους καταναλωτές να διακρίνουν μεταξύ γνήσιων και ψεύτικων πληροφοριών. Η έρευνα της Accenture με τα νέα trends δείχνει ότι πάνω από τους μισούς καταναλωτές αμφισβητούν πλέον τη γνησιότητα του διαδικτυακού περιεχομένου, ενώ το 33% έχει αντιμετωπίσει deep-fake επιθέσεις ή απάτες κατά το προηγούμενο έτος.

Τι είναι το deepfake & πώς θα το εντοπίζεις στο eCommerce;
Έχεις ξανακούσει για το deepfake; Εάν όχι τότε αξίζει να κάνεις μια στάση και να μάθεις περισσότερα καθώς και πώς να το εντοπίζεις στο eCommerce.

Τι μπορούν να κάνουν οι ιδιοκτήτες eshop;

  • Ενίσχυση της διαφάνειας: Εμφανίστε με σαφήνεια την προέλευση των προϊόντων, τις κριτικές των πελατών και τις πληροφορίες της εταιρείας για να δομήσετε εμπιστοσύνη.
  • Εφαρμογή μέτρων επαλήθευσης: Χρησιμοποιήστε τεχνολογίες που επαληθεύουν τη γνησιότητα των κριτικών και του περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες όπως και τρόπους ασφαλούς σύνδεσης όπως το passkey.
  • Εκπαίδευση των καταναλωτών: Παρέχετε πόρους που βοηθούν τους πελάτες να εντοπίζουν και να αποφεύγουν τις απάτες.

#2 The Parent Trap (Η παγίδα των γονέων)

Οι γονείς ανησυχούν όλο και περισσότερο για τις online αλληλεπιδράσεις των παιδιών τους, επιδιώκοντας υγιέστερες σχέσεις με την τεχνολογία. Η απεριόριστη πρόσβαση στο διαδίκτυο εκθέτει τους νεαρούς χρήστες σε πιθανές βλάβες, οδηγώντας σε απαιτήσεις για ασφαλέστερα διαδικτυακά περιβάλλοντα. Τα Life Trends 2025 αποκαλύπτουν ότι το 56% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών πιστεύουν ότι τα social media επηρεάζουν σημαντικά την ταυτότητά τους ενώ περίπου τα δύο τρίτα της Gen Z (67%) και των Millennials (64%) συμφωνούν ότι περνούν περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο από όσο θα ήθελαν.

Τι μπορούν να κάνουν οι ιδιοκτήτες eshop;

  • Δημιουργία φιλικού προς την οικογένεια content: Ανταποκριθείτε στην τάση αυτή, αναπτύσσοντας προϊόντα και marketing στρατηγικές που ανταποκρίνονται στις οικογενειακές αξίες και την ασφάλεια.
  • Εφαρμογή ηλικιακών δικλίδων ασφαλείας: Βεβαιωθείτε ότι η πλατφόρμα σας διαθέτει μέτρα για την προστασία του νεότερου κοινού.
  • Προώθηση της ψηφιακής ευημερίας: Προσφέρετε εργαλεία ή πόρους που ενθαρρύνουν την ισορροπημένη ψηφιακή κατανάλωση.

#3 Impatience Economy (Οικονομία της ανυπομονησίας)

Το επόμενο από τα Life Trends 2025 βρίσκει τους σύγχρονους καταναλωτές να δίνουν προτεραιότητα στην ταχύτητα και την ευκολία, αναζητώντας συχνά γρήγορες λύσεις, ακόμη και αν αυτές ενέχουν κάποιο ρίσκο. Περίπου το 75% των καταναλωτών επιθυμούν οι εταιρείες να ανταποκρίνονται ταχύτερα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες τους. Τα γνωστά σε όλους μας "life hacks" καταναλώνονται ευρέως όταν οι πελάτες ψάχνουν για μια "κονταρίδα", τα brands πρέπει να βρουν ένα τρόπο ώστε να γίνονται η απάντηση στην ερώτησή τους.

Τι μπορούν να κάνουν οι ιδιοκτήτες eshop;

  • Βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη: Βελτιστοποιήστε το UX και την πλοήγηση στο website σας και τις διαδικασίες πληρωμής για να μειώσετε τις τριβές.
  • Ταχεία υποστήριξη πελατών: Εφαρμόστε chatbots με ΑΙ ή υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών 24/7 για την άμεση αντιμετώπιση των ερωτημάτων.
  • Αξιοποίηση AI για εξατομίκευση: Αξιοποιήστε την τεχνητή νοημοσύνη για να παρέχετε εξατομικευμένες συστάσεις και να επιταχύνετε τη λήψη αποφάσεων για τους πελάτες.

#4 The Dignity of Work (Η αξιοπρέπεια της εργασίας)

Η ενσωμάτωση του generative AI στις online αγορές και τον εργασιακό χώρο οδηγεί σε επαναξιολόγηση των εργασιακών ρόλων και της αξίας της ανθρώπινης συνεισφοράς, αναφέρει το επόμενο από τα Life Trends 2025. Τρείς στους τέσσερις ανθρώπους θεωρούν τα εργαλεία αυτά χρήσιμα στην εργασία, λέγοντας ότι κάνουν την εργασία πιο αποτελεσματική (44%) και βελτιώνουν την ποιότητα της (38%). Φυσικά δεν λείπουν και οι ανησυχίες γύρω από τα AI trends καθώς ορισμένοι θεωρούν ότι περιορίζουν τη δημιουργικότητα (14%), καθιστούν την εργασία περισσότερο μηχανική (15%) και δημιουργούν άγχος για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας (11%).

Με ποιους τρόπους βοηθάει την online shopping εμπειρία το AI;
Η χρήση AI στο eCommerce πλέον παίζει καίριο ρόλο σε κάθε στάδιο από το ταξίδι αγοραστών και εδώ μπορείς να δεις πως υποστηρίζει και βελτιώνει την online shopping εμπειρία.

Τι μπορούν να κάνουν οι ιδιοκτήτες eshop;

  • Augment, Don't Replace: Χρησιμοποιήστε το AI για να ενισχύσετε τους ρόλους των εργαζομένων, επιτρέποντας στο προσωπικό να επικεντρωθεί σε δημιουργικά και στρατηγικά καθήκοντα.
  • Επένδυση στην εκπαίδευση: Παρέχετε εκπαίδευση στους υπαλλήλους για να συνεργάζονται αποτελεσματικά με τα εργαλεία AI.
  • Προώθηση ενός θετικού εργασιακού περιβάλλοντος: Αναγνωρίστε και εκτιμήστε τις ανθρώπινες συνεισφορές για να διατηρήσετε το ηθικό και την καινοτομία.

#5 Social Rewilding (Κοινωνική ανασυγκρότηση)

To τελευταίο από τα Life Trends 2025 αναφέρει ότι υπάρχει μια αυξανόμενη επιθυμία των καταναλωτών να επανασυνδεθούν με τη φύση και να συμμετάσχουν σε αυθεντικές, πλούσιες σε αισθήσεις εμπειρίες. Η έρευνα της Accenture δείχνει ότι το 42% των ανθρώπων απέδωσε την πιο ευχάριστη εμπειρία τους την τελευταία εβδομάδα σε κάτι που έκαναν στην πραγματική ζωή, ενώ μόνο το 15% σημείωσε μια digital εμπειρία.

Τι μπορούν να κάνουν οι ιδιοκτήτες eshop;

  • Προώθηση προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον: Επισημάνετε τα βιώσιμα και σχετικά με τη φύση προϊόντα στις σελίδες και το marketing σας.
  • Δημιουργία αυθεντικών εμπειριών: Αναπτύξτε εκστρατείες marketing που ενθαρρύνουν τo engagement στον πραγματικό κόσμο με το brand σας.
  • Υποστηρίξη αειφόρων πρωτοβουλιών: Συμμετέχετε σε εκδηλώσεις που προωθούν την περιβαλλοντική ευημερία ή γίνετε χορηγός τους.

Για βαθύτερη κατανόηση αυτών των τάσεων, μπορείτε να δείτε το ακόλουθο βίντεο:

Αντιμετωπίζοντας προληπτικά αυτά τα αναδυόμενα Life Trends 2025, οι ιδιοκτήτες eshop μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα στις εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών τους και να διατηρήσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη δυναμική ψηφιακή αγορά του σήμερα.