Πώς να μειώσεις τις επιστροφές προϊόντων στο Shopify store σου
Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε ως ιδιοκτήτες eshop είναι οι επιστροφές προϊόντων στο Shopify store σας. Οι επιστροφές επηρεάζουν τα έσοδά σας, τον προγραμματισμό του budget αλλά και την εμπιστοσύνη που σας δείχνουν οι πελάτες σας.
Είναι από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα στο eCommerce, είτε για αρχάριους, είτε για προχωρημένους «παίκτες» και όταν συγκεντρώνονται πολλές, μπορεί να γίνουν πρόβλημα. Για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα και να μειώσετε τις επιστροφές, πρέπει να καταλάβετε γιατί συμβαίνουν. Κάποιες επιστροφές είναι αναμενόμενες, άλλες όμως μπορούν να αποφευχθούν με σωστή επικοινωνία και έξυπνες αποφάσεις. Έτσι, το κατάστημα θα λειτουργεί καλύτερα και οι πελάτες θα μένουν πιο ικανοποιημένοι.
Το να γνωρίζει κανείς τις βασικές αιτίες πίσω από τις επιστροφές είναι το πρώτο βήμα για ένα πιο επιτυχημένο και αξιόπιστο online store.
Γιατί οι πελάτες επιστρέφουν προϊόντα
Οι επιστροφές -όπως προαναφέραμε- είναι συχνές και παραμένουν επίμονο πρόβλημα στο eCommerce. Αν το eshop σας προσφέρει πλήρες refund, οι πολλές επιστροφές προϊόντων στο Shopify store σας μπορεί να προκαλέσουν οικονομική ζημιά. Παρακάτω αναφέρονται οι βασικότεροι λόγοι που συμβαίνει αυτό:
- Το προϊόν δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των αγοραστών: Πολλοί πελάτες μένουν απογοητευμένοι μετά την αγορά. Αυτό μπορεί να συμβεί αν ο πελάτης περίμενε κάτι διαφορετικό ή αν το προϊόν δεν ανταποκρίνεται στις φωτογραφίες..
- Η περιγραφή του προϊόντος ήταν λανθασμένη: Πολλά online καταστήματα δεν προσφέρουν πλήρεις ή σωστές πληροφορίες για τα προϊόντα. Μερικοί πωλητές βάζουν μικρά ή ασαφή κείμενα. Αυτό δυσκολεύει τον πελάτη να καταλάβει τι αγοράζει.
- Το προϊόν έφτασε κατεστραμμένο: Ένας συχνός λόγος επιστροφής είναι η φθορά κατά τη μεταφορά. Στο φυσικό κατάστημα, ο πελάτης ελέγχει το προϊόν πριν το αγοράσει. Online, αυτό δεν είναι δυνατό. Αν λοιπόν το προϊόν φτάσει σπασμένο, ο πελάτης θα θέλει να το επιστρέψει.
- Ο εκτιμώμενος χρόνος αποστολής ήταν λάθος: Οι πελάτες περιμένουν να παραλάβουν στην ώρα τους. Αν η παράδοση καθυστερήσει ή γίνει σε λάθος χρονική στιγμή, δημιουργούνται προβλήματα.
- Ο πελάτης δεν ήταν σίγουρος τι να αγοράσει: Κάποιες φορές, οι πελάτες δεν είναι απόλυτα βέβαιοι για την επιλογή τους. Ίσως διστάζουν για το μέγεθος ή το χρώμα. Όταν έρθει το προϊόν, αλλάζουν γνώμη και ζητούν επιστροφή.
Απλές συμβουλές για να μειώσετε τις επιστροφές
Αν θέλετε να μειώσετε τις επιστροφές προϊόντων στο Shopify, υπάρχουν μερικές έξυπνες κινήσεις που μπορείτε να κάνετε:
Χρησιμοποιήστε hq φωτογραφίες και σωστές περιγραφές
Πρώτα απ’ όλα, είναι σημαντικό να δώσετε ξεκάθαρες περιγραφές και ποιοτικές φωτογραφίες για τα προϊόντα σας. Μην γράφετε μόνο λίγες γραμμές. Εξηγήστε τι είναι το προϊόν, ποιο είναι το μέγεθος, το βάρος του, από τι υλικά είναι φτιαγμένο και πώς χρησιμοποιείται ή καθαρίζεται. Χρησιμοποιήστε απλές και κατανοητές λέξεις. Προσθέστε φωτογραφίες υψηλής ποιότητας από διάφορες γωνίες και καλό φωτισμό. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και βίντεο, τα οποία δείχνουν το προϊόν σε πραγματικές συνθήκες ή πώς λειτουργεί. Αυτό βοηθά τους πελάτες να εμπιστευτούν περισσότερο αυτό που βλέπουν.
Προσθέστε πίνακες μεγεθών για κάθε προϊόν
Όταν το προϊόν απαιτεί συγκεκριμένο μέγεθος, όπως ρούχα ή παπούτσια, χρειάζεται ένας πίνακας μεγεθών. Βεβαιωθείτε ότι είναι εύκολα προσβάσιμο και κοντά στις φωτογραφίες του προϊόντος. Δείξτε πώς μπορούν να μετρήσουν οι πελάτες το σώμα τους για να καταλάβουν ποιο μέγεθος τους ταιριάζει καλύτερα. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε από πελάτες που έχουν ήδη αγοράσει το προϊόν να αφήσουν κριτικές για το αν το μέγεθος είναι σωστό ή αν είναι πολύ μικρό ή μεγάλο. Αυτές οι κριτικές είναι πολύ διαδεδομένες σε πλατφόρμες fast-fashion και βοηθούν τους νέους πελάτες να κάνουν πιο σίγουρες επιλογές.
Ορίστε ξεκάθαρη πολιτική επιστροφών
Μια ξεκάθαρη πολιτική επιστροφών είναι επίσης πολύ σημαντική για να μειώσετε τις επιστροφές προϊόντων στο Shopify eshop σας. Πρέπει να εξηγείτε τα βήματα στο store σας και στο email επιβεβαίωσης παραγγελίας. Χρησιμοποιήστε απλή γλώσσα, χωρίς δύσκολες ή νομικές εκφράσεις. Εξηγήστε πώς μπορεί κάποιος να ζητήσει επιστροφή, κάνοντάς το εύκολο—με φόρμα ή μέσω email. Αν δεν ξέρετε πώς να τη δημιουργήσετε, η πλατφόρμα προσφέρει δωρεάν tool για να δημιουργήσετε την πολιτική επιστροφών.
Προσφέρετε free returns
Οι δωρεάν επιστροφές βοηθούν να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο. Κάνουν τους πελάτες να αισθάνονται πιο σίγουροι πριν αγοράσουν. Μπορείτε να προσφέρετε δωρεάν αποστολή σε όλες τις παραγγελίες ή σε παραγγελίες άνω ενός συγκεκριμένου ποσού. Επίσης, μπορείτε να ορίσετε δωρεάν επιστροφές για περιορισμένο χρονικό διάστημα μετά την αγορά. Όμως, πρέπει να το αναφέρετε καθαρά στο #eshop σας, όπως και στα κείμενα ή τις διαφημίσεις σας.
Παρακολουθήστε τους λόγους επιστροφών
Πρέπει επίσης να παρακολουθείτε τους λόγους επιστροφής. Στο Dashboard ή σε ένα αρχείο καταγραφής, σημειώστε γιατί υπάρχουν τόσες επιστροφές προϊόντων στο Shopify store σας. Είτε πρόκειται για λανθασμένα μεγέθη, διαφορετικά χρώματα ή ασαφείς περιγραφές, οι λόγοι θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε τι δεν πάει καλά. Μετά, μπορείτε να κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές. Επιμεληθείτε τις φωτογραφίες, τις περιγραφές ή ακόμα και το ίδιο το προϊόν αν χρειάζεται. Μην μαντεύετε, χρησιμοποιήστε τους πραγματικούς λόγους που αναφέρουν οι πελάτες.
Τηρήστε ένα σύστημα ελέγχου
Μια καλή ιδέα είναι να έχετε ένα σύστημα ποιοτικού ελέγχου. Πριν στείλετε ένα προϊόν, ελέγξτε το. Είναι καθαρό; Είναι κατεστραμμένο; Είναι το σωστό προϊόν; Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια απλή λίστα ελέγχου. Η ομάδα σας μπορεί να την ακολουθεί για να βεβαιωθεί ότι όλα είναι εντάξει πριν ξεκινήσουν το packaging και το shipping. Αυτό θα σας βοηθήσει να στέλνετε μόνο ποιοτικά προϊόντα στους πελάτες σας.
Βελτιώστε το packaging
Η συσκευασία (packaging) είναι επίσης πολύ σημαντική. Πρέπει πάντα να συσκευάζετε τα προϊόντα με τον σωστό τρόπο. Αν το προϊόν είναι ευαίσθητο, χρησιμοποιήστε ανθεκτικά υλικά όπως φυσαλίδες αέρα & αφρώδη υλικά για προστασία. Χρησιμοποιήστε κουτιά που να ανταποκρίνοται στο μέγεθος των προϊόντων. Αν το προϊόν είναι εύθραυστο, αναφέρετέ το στο κουτί, με την ένδειξη «fragile» ή «handle with care». Έτσι, οι υπάλληλοι μεταφοράς θα το προσέξουν περισσότερο. Η καλή συσκευασία μειώνει τις πιθανότητες για επιστροφές προϊόντων στο Shopify store σας και σπασμένα αντικείμενα.
Παρέχετε καλό Customer Support
Η καλή εξυπηρέτηση πελατών είναι κλειδί. Δώστε στους πελάτες έναν τρόπο να επικοινωνήσουν μαζί σας. Τοποθέτησε μια φόρμα επικοινωνίας στο eshop σας ή δώστε μια διεύθυνση email. Μην περιμένετε μέρες για να απαντήσετε στα αιτήματα. Προσπαθήστε να απαντήσετε γρήγορα και να είστε ευγενικοί και χρήσιμοι. Αν είναι αυτό εφικτό, προσθέστε μια επιλογή live chat στο store σας. Υπάρχουν πολλά apps που προσφέρουν εργαλεία chat, όπως το Tidio ή το Zendesk. #Απευθυνθείτε σε Experts για τη σωστή διασύνδεση των εφαρμογών αυτών. Σας βοηθούν να αντιμετωπίζετε τα προβλήματα γρήγορα, με άμεσες και επαγγελματικές λύσεις.
Εμπλέξτε τον πελάτη στο Customization Process
Αν πουλάτε custom προϊόντα στο store σας, θα πρέπει να αφήνειςετε τους πελάτες να συμμετέχουν στη διαδικασία σχεδιασμού. Αυτό μπορεί να μειώσει δραματικά τα λάθη. Όταν οι άνθρωποι στέλνουν απλώς ένα email περιγράφοντας ό,τι θέλουν, είναι εύκολο να γίνει κάποιο λάθος ή κάποια παρανόηση. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια εφαρμογή όπως το InkyBay, που επιτρέπει στους πελάτες να δημιουργήσουν το δικό τους προϊόν στο κατάστημά σας. Όταν οι πελάτες το κάνουν αυτό, γνωρίζουν τι αγοράζουν και είναι λιγότερο πιθανό να προχωρήσουν σε επιστροφές προϊόντων στο Shopify.
Επενδύστε σε Automations για να μειώσετε τα λάθη
Όταν ένα eshop #αναπτύσσεται και ο όγκος της δουλειάς ανεβαίνει, πρέπει να σκεφτείτε τη χρήση automations. Το Shopify έχει εργαλεία και εφαρμογές που σας επιτρέπουν να στέλνετε αυτόματες απαντήσεις ή emails. Για παράδειγμα, όταν κάποιος κάνει μια συχνή ερώτηση, μπορείτε να στείλετε μια γρήγορη απάντηση. Έτσι, οι πελάτες αισθάνονται υποστήριξη και λαμβάνουν άμεσα βοήθεια. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει μεταγενέστερα σε λιγότερες επιστροφές προϊόντων στο Shopify eshop σας.
Μεγαλύτερη ενασχόληση, λιγότερες επιστροφές
Η κατανόηση των λόγων πίσω από τις επιστροφές προϊόντων στο Shopify δεν αφορά μόνο την επίλυση προβλημάτων. Πρόκειται για τη βελτίωση του καταστήματός σας βήμα προς βήμα. Όταν γνωρίζετε γιατί οι πελάτες επιστρέφουν προϊόντα, μπορείτε να παίρνετε καλύτερες αποφάσεις.
Κάθε μικρή αλλαγή μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερες επιστροφές και πιο ευτυχισμένους πελάτες. Και σκεφτείτε και το εξής: Η μείωση των επιστροφών δεν ευνοεί μόνο τα έσοδά σας αλλά δείχνει ότι το κατάστημά σας σέβεται το χρόνο, την εμπιστοσύνη και τα χρήματα των πελατών του!