H εποχή όπου οι online και in-store αγορές συγχέονται ολοένα και περισσότερο, οι αγορές Click-and-Mortar™ αυξάνονται συνεχώς. Αυτό το υβριδικό στυλ αγορών αντανακλά την αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για ενσωμάτωση της ψηφιακής και της φυσικής εμπειρίας λιανικής πώλησης.
Σε έκθεση της PYMNTS Intelligence, «2024 Global Digital Shopping Index: The Rise of the Click-and-Mortar™ Shopper and What It Means for Merchants», σε συνεργασία με την Visa, φαίνεται ότι ο αριθμός των αγοραστών που επιδεικνύει τέτοια συμπεριφορά έχει αυξηθεί κατά 38% σε Βραζιλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες από το 2020.

Η αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών
Οι σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες εξελίσσονται συνεχώς και οι αγοραστές του Click-and-Mortar αποτελούν σχεδόν το 40% της παγκόσμιας καταναλωτικής βάσης ενώ ταυτόχρονα απομακρυνόμαστε από τις παραδοσιακές μεθόδους αγορών. Αυτή η ομάδα αποτελεί το 48% των αγοραστών της Βραζιλίας, σε σύγκριση με το 31% στις ΗΠΑ και το 27% στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Φυσικά, στην αύξηση αυτή ηγούνται οι νεότερες γενιές, Gen Z και Millennials. Στις δημογραφικές αυτές ομάδες, η ευκολία του online ελέγχου των αποθεμάτων ή της γρήγορης εύρεσης προϊόντων στο κατάστημα, έχει γίνει μια βασική προσδοκία. Μάλιστα, τα 2/3 των αγοραστών σε όλες τις χώρες που εξετάστηκαν χρησιμοποιούν πλέον ψηφιακές λειτουργίες, που σημαίνει ότι η τεχνολογία έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της αγοραστικής εμπειρίας.

Ενώ οι ψηφιακές αγορές σημείωσαν έξαρση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η εξάρτηση από τα αποκλειστικά διαδικτυακά κανάλια έχει μειωθεί, μειούμενη κατά 24% από το 2020. Το 2024, μόνο το 29% των καταναλωτών ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν αποκλειστικά διαδικτυακά κανάλια. Η τάση αυτή υπογραμμίζει την επιθυμία για μια ισορροπημένη προσέγγιση των αγορών που συνδυάζει την αμεσότητα των αγορών στο κατάστημα με τις ευκολίες που προσφέρουν οι ψηφιακές πλατφόρμες.
Η σημασία των φυσικών καταστημάτων
Παρά την online έξαρση όμως, τα φυσικά καταστήματα εξακολουθούν να διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στο οικοσύστημα του λιανεμπορίου, τα οποία μάλιστα μέσα από έρευνα φαίνεται να αποφέρουν το 70% του influencer marketing ROI.
Αν και το 71% των καταναλωτών θεωρούν τα φυσικά καταστήματα ως κεντρικό στοιχείο της αγοραστικής τους εμπειρίας, αναζητούν ένα μείγμα "φυσικών" και ψηφιακών ευκολιών. Σκεφτείτε ότι το ένα τρίτο των αγοραστών επισκέπτεται πλέον καταστήματα με κάποια μορφή ψηφιακής βοήθειας και η ζήτηση για χαρακτηριστικά όπως ο online έλεγχος αποθεμάτων και οι επιλογές πληρωμών μέσω κινητού αυξάνεται.
Οι έμποροι που ενσωματώνουν με επιτυχία τα ψηφιακά χαρακτηριστικά στους φυσικούς τους χώρους είναι πιθανό να δουν αυξημένη ικανοποίηση και αφοσίωση των πελατών τους. Για παράδειγμα, χώρες όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα εμφανίζουν τις δυνατότητες για υβριδικές εμπειρίες αγορών, όπου οι αγοραστές Click-and-Mortar αναφέρουν επίπεδα ικανοποίησης συγκρίσιμα με εκείνα που ψωνίζουν online. Αυτό αναδεικνύει την ευκαιρία για τους λιανοπωλητές να καινοτομήσουν και να βελτιώσουν την εμπειρία στο κατάστημα μέσω ψηφιακών εργαλείων.

Προσαρμογή σε μια νέα πραγματικότητα εμπορίου
Η προσέγγιση Click-and-Mortar θα πρέπει σίγουρα να είναι σίγουρα ανάμεσα στις στρατηγικές των εμπόρων καθώς οι καταναλωτές το προσδοκούν. Παρόλα αυτά ενώ ο μέσος έμπορος προσφέρει 21-28 ψηφιακές λειτουργίες, οι καταναλωτές συνήθως ασχολούνται με 11-18 από αυτές, γεγονός που υποδηλώνει ότι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης στον τρόπο με τον οποίο οι έμποροι λιανικής παρουσιάζουν τις ψηφιακές ευκολίες.
Καθώς οι νεότερες γενιές αποκτούν αγοραστική δύναμη, η τάση του Click-and-Mortar πρόκειται να αυξηθεί, υποχρεώνοντας τους λιανοπωλητές να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους με λύσεις που συνδυάζουν την άμεση ικανοποίηση και την ψηφιακή υποστήριξη.
Με τις θολές γραμμές μεταξύ των ηλεκτρονικών και των αγορών στο κατάστημα, οι λιανοπωλητές πρέπει να υιοθετήσουν την ευελιξία και να ενσωματώσουν ψηφιακά χαρακτηριστικά στα φυσικά καταστήματα για να βελτιώσουν τις εμπειρίες των πελατών και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε ένα μεταβαλλόμενο καταναλωτικό κλίμα.