Πλέον οι καταναλωτές δεν διαχωρίζουν τις αγορές με βάση το κανάλι, αλλά με βάση τη συνολική και συνδυαστική εμπειρία καταστημάτων και online, μια τάση που εντόπισε το PYMNTS μέσα από την έρευνα 2024 Global Digital Shopping Index.

Κύριο συστατικό σε αυτήν την τάση αποτελεί η δημοτικότητα του Click-and-Mortar™ shopper, εκείνων δηλαδή των αγοραστών που συνδυάζουν τα digital εργαλεία και κανάλια με τις φυσικές τοποθεσίες για μια βέλτιστη αγοραστική εμπειρία. Και ενώ αυτό το μοτίβο εντοπίστηκε σε πολλά πλάτη και μήκη της γης όπως Μεξικό, Ευρώπη, ΗΠΑ και αλλού, το μέρος όπου αυτή η τάση είναι πιο διαδεδομένη είναι στους αγοραστές των ΗΑΕ (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα).

Τα νούμερα αποκαλύπτουν ότι ένα 89% αξιοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία κατά τη διάρκεια περιήγησή τους στα φυσικά καταστήματα και ένα 45% κάνει το ίδιο και στις αγορές του παντοπωλείου. Ανάμεσα στις έξι χώρες που μελετήθηκαν φάνηκε επίσης ότι είχε το δεύτερο υψηλότερο επίπεδο ποιότητας στις ψηφιακές λειτουργίες αγορών. Αυτό πιθανώς εξηγεί γιατί το 71% από τους αγοραστές των ΗΑΕ χρησιμοποίησαν ψηφιακά χαρακτηριστικά για να βελτιώσουν την πιο πρόσφατη εμπειρία αγορών τους.

Γραφικό με τις προτιμήσεις για τους αγοραστές των ΗΑΕ
Πηγή: PYMNTS

Πάντα όμως υπάρχει περιθώριο για ανάπτυξη και έτσι οι έμποροι εκεί δεν θα πρέπει να επαναπαύονται αλλά να συνεχίσουν να βασίζονται στον υπάρχοντα ενθουσιασμό για τις αγορές Click-and-Mortar™. Η ψηφιακή καινοτομία είναι το μέσο που θα βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι τα ΗΑΕ θα παραμείνουν μπροστά από άλλες περιοχές.

Έρευνα - ΗΠΑ: Οι καταναλωτές θέλουν άμεσες αγορές
Η έκθεση, με περισσότερους από 4.600 καταναλωτές στις ΗΠΑ, αποκαλύπτει τον ρόλο που παίζουν οι συνδεδεμένες συσκευές στη μέση εμπειρία αγορών.

Η έρευνα μάς δείχνει ότι η στασιμότητα των ψηφιακών αγορών είναι ο πραγματικό κίνδυνος στις αγορές των ΗΑΕ, μιας και το υψηλό ποσοστό των αγοραστών Click-and-Mortar™ έχει πράγματι μειωθεί από το 2021. Ωστόσο, οι έμποροι μπορεί να έχουν συμβάλει σε αυτό, καθώς εκείνοι στα ΗΑΕ προσέφεραν κατά μέσο όρο ένα χαρακτηριστικό λιγότερο από ό,τι το προηγούμενο έτος.

Αλλά η ανάκαμψη του 2022 έως το 2023 υποδηλώνει ότι η ευκαιρία παραμένει για όσους εμπόρους παραμένουν pro-active ώστε να συνεχίσουν να προσελκύουν τους αγοραστές των ΗΑΕ.

Έρευνα Klarna: Τα σχέδια διακοπών των Ελλήνων
Έρευνα της Klarna φέρνει στο φως τα στοιχεία σχετικά με τις καλοκαιρινές διακοπές των Ελλήνων και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Με τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν ήδη κατά μέσο όρο 14 διαφορετικά ψηφιακά χαρακτηριστικά και σχεδόν 9 στους 10 αγοραστές λιανικής να εξαρτώνται από αυτά τα ψηφιακά βοηθήματα, η όρεξη για μια ενισχυμένη εμπειρία Click-and-Mortar™ στα ΗΑΕ είναι μεγάλη. Για να διατηρήσουν οι τοπικοί έμποροι το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, πρέπει να ικανοποιήσουν τις τρέχουσες ανάγκες και να θέσουν νέα σημεία αναφοράς για την ψηφιακή καινοτομία στο λιανικό εμπόριο.